Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Käsi pystyyn kenen alkoi tehdä mieli karkkia? :wave:
Mulla :wave: Mut en anna teille!! :kieh:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:Käsi pystyyn kenen alkoi tehdä mieli karkkia? :wave:
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:Me ollaan sun kanssa näköjään yhtä kamaliaAlkuperäinen kirjoittaja imperial:Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Tuolla oli yks esimerkki joka sanoi, että tyhmää päästää lapsi ulos leikkii karkkien kanssa. Miten niin? Jos lapsi leikkii vaikka yksinään hiekkalaatikolla ja sattuu olee karkkeja mukana, ja jos siihen pamahtaa muita lapsia paikalle pyytämättä, niin pitääkö niillekin muka tarjota?
Nussitaan pilkkua ja käännetään toisinpäin:
Lapset siis pamahtavat paikalle "kutsumatta" taloyhtiön yhteiselle hiekkalaatikolle. Yksi mussuttaa karkkia. Muut alkaa leikkiä keskenään ja mussuttaja jää yksin leikin ulkopuolelle. Mutta eihän muiden tietenkään tarvitse ottaa häntä leikkiin mukaan vaan voivat sen kieltää. Vai?
Totta kai voi. Olen edelleen sitä mieltä, että ei kaikkien kanssa tarvi leikkiä, jos ei haluuMiedän lapsista kasvaa itsekeskeisiä hirviöitä
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:Mä oon vissiin ainut, jonka mielestä kaikkea ei tarvitse kokonaan jakaa. Riittää että tarjoaa omistaan.
Enhän mä itsekään esim. illanvietossa jaa omia juomiani niille joilla ei oo. Voin tarjota lasillisen, mutta en ala kyllä kaikkee pistämään jakoon![]()
Näin o. Enkä välttis tarjoo ensimmäistäkään. Ei se mun pulma oo, jos ei perse kestä ostaa omia
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:Mä oon vissiin ainut, jonka mielestä kaikkea ei tarvitse kokonaan jakaa. Riittää että tarjoaa omistaan.
Enhän mä itsekään esim. illanvietossa jaa omia juomiani niille joilla ei oo. Voin tarjota lasillisen, mutta en ala kyllä kaikkee pistämään jakoon![]()
Näin o. Enkä välttis tarjoo ensimmäistäkään. Ei se mun pulma oo, jos ei perse kestä ostaa omia
Illanviettoihin ihmiset tietää, että kuuluu viedä omat "eväät" ja on kyse aikuisista.
Miten voi verrata lapsen karkkeihin, jotka on ostettu vanhemmilta saaduilla rahoilla ja ovat mukana koulussa tai kaverin luona, eivätkä muut paikalla olijat ole saaneet rahaa tai lupaa karkin ostoon, yai eivät ole edes osanneet kuvitella, että siellä voisi/saisi olla karkkia mukana.
Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:Mä oon vissiin ainut, jonka mielestä kaikkea ei tarvitse kokonaan jakaa. Riittää että tarjoaa omistaan.
Illanviettoihin ihmiset tietää, että kuuluu viedä omat "eväät" ja on kyse aikuisista.
Miten voi verrata lapsen karkkeihin, jotka on ostettu vanhemmilta saaduilla rahoilla ja ovat mukana koulussa tai kaverin luona, eivätkä muut paikalla olijat ole saaneet rahaa tai lupaa karkin ostoon, yai eivät ole edes osanneet kuvitella, että siellä voisi/saisi olla karkkia mukana.
Jos muilla ei ole rahaa tai lupaa niin miksi hitossa sen pitäisi olla muiden ongelma?
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:Mä oon vissiin ainut, jonka mielestä kaikkea ei tarvitse kokonaan jakaa. Riittää että tarjoaa omistaan.
Jos muilla ei ole rahaa tai lupaa niin miksi hitossa sen pitäisi olla muiden ongelma?
Mietin ihan samaa. jos on pihit vanhemmat(olettaa, että saa muilta, niin ei ite tarvi maksaa) niin miks se pitää olla muilta pois? Ja asioista voi ottaa selvää ajoissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nekku:Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja imperial:Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:Mä oon vissiin ainut, jonka mielestä kaikkea ei tarvitse kokonaan jakaa. Riittää että tarjoaa omistaan.
Mietin ihan samaa. jos on pihit vanhemmat(olettaa, että saa muilta, niin ei ite tarvi maksaa) niin miks se pitää olla muilta pois? Ja asioista voi ottaa selvää ajoissa.
No just mitä kärjistämistä... Tarkoittaako se että jos lapsi menee kaverin luo kylään, kaverilla on siellä karkkia ja vanhemmat ei voineet tätä MITENKÄÄN nähdä etukäteen (ellei ole selvännäkijä... ) niin vanhemmat on pihejä? Että ajattelisivat että "kunhan ei tarvi ite maksaa"?
Tai jos lapsi tulee karkkipussin kanssa hiekkalaatikolle, niin vanhemmat on pihejä kun siellä jo leikkivillä ei olekaan karkkipussia mukana?
En usko että yksikään täällä ajattelee niin että kenenkään lapsen tarvii koko kylän lapsille karkit tarjota, mutta jos nyt kimpassa leikitään niin kyllä sitä VOI omistaan jakaa...
Huhheijaa taas teitin kanssa![]()