Jos leikkipuistossa vieras, alle kouluikäinen lapsi poimii kukan ja tarjoaa sitä sinulle, mitä teet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pöpeli:
mitä ajat takaa kysymyksellä?

Ajattelin vaan kysyä ku itse seurasin vierestä tilannetta kun yksi pikkupoika keräsi voikukkia ja tarjosi sitten yhden jokaiselle lapselle ja aikuiselle. Yksi äiti ei kuitenkaan ottanut kukkaa vastaan ja lapsi oli ihan hämmentynyt. Ajattelin vaan että onko sellainen yleistä, että onko paljon aikuisia, jotka torjuu pienen lapsen. En halua arvostella mut jotenki kävi lasta vaan sääliksi, oli niin hämmentyneen oloinen kun aikuinen torjui hänet vaikka hän hyvästä sydämestä niitä voikukkia jakeli. Itsellä ei kävisi mielessäkään torjua jos pieni lapsi ojentaa voikukkaa.

No voikukka tahraa kädet ja vaatteet, joten ei kai tuo ole ihme, ettei kaikki halua voikukkaa käteensä. Jotkut on myös allergisia kasveille, voi saada ihottumaa tms. En minäkään välttämättä ottais voikukkia jos mulla olis vaikka vaaleat housut jalassa.

voisi siitä varresta kahdella sormella kiinni ottaa, se ei sotke, sitten huomaamatta "hävittää" kukan. kai ne käytöstavat oi olla vaikka olisikin vaaleat housut.

Ottaisin toki vastaan kukan ja kiittäisin.
Istetun kukan poimisesta kyllä sanoisin, ettei niitä saisi poimia.
Mutta voikukkahan ei sellainen ole, vaikka kovin tiukasti voikukat ovatkin itse itsensä meidän takapihalle istuttaneet.

Jotkut ei ole niin lapsirakkaita, eivätkä osaa jutella vieraille lapsille! Eikä se lapsi siitä traumoja saa. Oppii vaan, että jotkut ihmiset ovat ystävällisiä, toiset ehkä ei.

Itse ottaisin kukan ja kiittäisin, mutta en ihmettelisi jos joku toinen ei ottaisi.

Ei terveelle lapselle kovin kummoisia traumoja tosiaan tuollaisesta jää. Hyvä että oppii pienissä asioissa erilaisiin käyttäytymisiin. Voihan olla, että tuokin aikuinen on sanonut kohteliaasti kiitos ei, mutta ap ei ole kuullut sitä.

Tuskin lapselle traumoja varsinaisesti jää... Mutta erittäin ikävää käytöstä aikuiselta ihmiseltä. Ei pieni lapsi ymmärrä miksi aikuinen on kalsea häntä kohtaan, vaikka aistiikin / huomaa toisen kylmyyden.. Mutta syytä ei varmasti ymmärrä. Fiksu aikuinen huomioi lapsen tilanteessa kuin tilanteessa, vastaamatta jättäminen on todella inhottava temppu. :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut ei ole niin lapsirakkaita, eivätkä osaa jutella vieraille lapsille! Eikä se lapsi siitä traumoja saa. Oppii vaan, että jotkut ihmiset ovat ystävällisiä, toiset ehkä ei.

Itse ottaisin kukan ja kiittäisin, mutta en ihmettelisi jos joku toinen ei ottaisi.

Mä en väittäisi itseäni lapsirakkaaksi, en yleensä pidä vieraista lapsista enkä juuri osaa niille jutellakaan.

Kyllä mä silti ottaisin kukan vastaan, kai nyt kuka tahansa osaa sanoa "kiitos" lapsellekin? :o

Jos nyt sitten esim. allergia tai muu kyseessä, niin ei luulisi olevan ylivoimaista sanoa, että "kiitos, mutta en voi ottaa sitä kun olen allerginen tms.".
Ei siinäkään mistään small talkista kuitenkaan vielä ole kyse. Ja jos lapsi on sen ikäinen, että osaa kukkia poimia ja jakaa ne paikalla oleville, niin tod.näk. myös ymmärtää yksinkertaisen selityksen.

Yhteistyössä