Jos miehesi pitäisi sua vaan siivoojana, miten reagoisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis tilanne olisi esimerkiksi sellainen että mies jättää vuosien ajan sulle kaiken, ei vie tiskejä edes tiskipöydälle, ei täytä tiskikonetta jättää roskat pöydille ja ne on siinä vaikka viikon. Ei pese pyykkiä, ei siivoo pihaa, ei tee lumitöitä, ei avaa viemäreitä, ei maalaa seiniä jos ne on sen tarpeessa, ei vie lapsia ulkoilee, ei siivoo vessaa, ei siivoo varastoa, ei vie roskia . Ei pyyhi pöytiä, käytännössä ainoa asia minkä voi päivän aikana tehdä on ruokaa yhdessä vaimon kanssa ja kaupassa käy yksin.

Laskujenkin maksuun tarvitaan vaimo tarkastaa ja kaupasta soitetaan monta kertaa.

Seksikään miestä ei kiinnosta eikä se miltä vaimosta tuntuu tulla torjutuksi

No meillä. Mies voi kyl tyhjentää tiskikoneen. Ja laskut maksaa kyselemättä. Mutta muuten ei juur kotitöitä tee, eikä edes osaa kokata.

Mä tykkään siivota ja touhuta lasten kanssa, joten ei ole ongelma, kunhan vaan rahaa tuo.

Seksi kyl sujuu hyvin, ja ollaan läheisiä.

No ei pidä onneksi. Mutta jos pitäisi kuvailemallasi tavalla, joko ovi olisi viimeisen kerran auki hänelle tai ottaisin palkan tehdystä työstä. Toisaalta tilanne ei pääsisi noin pahaksi, kun olisin kouluttanut tavoille jo ensi metreillä.

Mä pistin miehen siivoamaan tänään keittiön pöydän ja tiskejä, kun oli jääny siltä lojumaan.

Mies on opetettava hommiin, sama pätee lapsiin.

Mä pistin miehen siivoamaan tänään keittiön pöydän ja tiskejä, kun oli jääny siltä lojumaan.

Mies on opetettava hommiin, sama pätee lapsiin.
No ei oikeesti miestä opettaa tartte, nöyryyttäväähän se on jos vaimo alkaa aikuista miestä neuvomaan jatkuvasti kotitöissä...laiskuudesta pitää päästä muuten irti, eikä niin että vaimo ottaa herran ja valtiaan aseman ja alkaa neuvomaan miestä kuin lasta.:X3::cautious:

No ei oikeesti miestä opettaa tartte, nöyryyttäväähän se on jos vaimo alkaa aikuista miestä neuvomaan jatkuvasti kotitöissä...laiskuudesta pitää päästä muuten irti, eikä niin että vaimo ottaa herran ja valtiaan aseman ja alkaa neuvomaan miestä kuin lasta.:X3::cautious:
Nooo...jos sanot että laiskuudesta pitää päästä muutoin irti, niin miten itse patistaisit miehen jota laiskottaa? :rolleyes:
Ei tuo aina laiska ole, auttelee paljon lasten kanssa ja on läsnäoleva puoliso ja isä.
Mutta siivoaminen ei sitä kiinnosta.

Nooo...jos sanot että laiskuudesta pitää päästä muutoin irti, niin miten itse patistaisit miehen jota laiskottaa? :rolleyes:
Ei tuo aina laiska ole, auttelee paljon lasten kanssa ja on läsnäoleva puoliso ja isä.
Mutta siivoaminen ei sitä kiinnosta.
Siis pyytäsin normaalisti siivoomaan mutta en mä pomoks alkais, mä en osais...enkä haluais.:unsure::unsure::unsure:

No ei pidä onneksi. Mutta jos pitäisi kuvailemallasi tavalla, joko ovi olisi viimeisen kerran auki hänelle tai ottaisin palkan tehdystä työstä. Toisaalta tilanne ei pääsisi noin pahaksi, kun olisin kouluttanut tavoille jo ensi metreillä.
Nimenomaan.
Isoin ongelma on, että olet antanut homman jatkua näin pitkään. Epäkohtiin kannattaa tarttua heti suhteen alussa, vaikka se vaikeaa olisi ja kuinka haluaisi antaa "hyvän kuvan" itsestään.
Kerro miehelle, miten ärsyttävää tuo on. Kerro miltä se saa itsesi tunemaan kodinhoitajaksi, ja sano, että jos ei muutosta tapahdu, se tapahtuu omalta osaltasi.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ilmeisesti olet tavannut poikkeuksellisia miehiä...
Aika moni mamma ja pappa opettaa poikansa kotitöiden osalta kädettömäksi. Useimmat pitää kouluttaa tekemään osansa.

• Tykkää
Reactions: Echo
Siis pyytäsin normaalisti siivoomaan mutta en mä pomoks alkais, mä en osais...enkä haluais.:unsure::unsure::unsure:
Ei tuo aina kaunista puhetta kuuntele. Siis se auttaa lasten läksyissä, touhuaa lasten kans ja on mulle mahtava mies, mut kun ei oo tottunu kotona siivoamaan jälkiään niin mä oon joutunu sanomaan tiukemminkin.

On semmoinen myhäilijä, juttelee mukavia ja "kultarakasEcho" - mut sen lähdettyä huoneesta jää sen tiskit pöytään.
Ovela siis.

Ilmeisesti olet tavannut poikkeuksellisia miehiä...
Aika moni mamma ja pappa opettaa poikansa kotitöiden osalta kädettömäksi. Useimmat pitää kouluttaa tekemään osansa.
:rolleyes:

Voi toki noinkin olla, mutta siis mä tarkoitin sitä etten osais olla pomo kenellekään...mieluummin sitten sanoisin pysyvät heipat jos pyytäminen ei auta ikinä, niinkun apllä on tainnut käydä.

Monet eivät oikeasti tartu ongelmaan tarpeeksi pian.
Ja sitten 10:n yhdessäolovuoden jälkeen katkerina eroavat, kun joutuvat passaamaan miestään kuin lasta ja tuntevat itsensä hyväksikäytetyksi.
Paljon fiksumpaa heti suhteen alussa (vaikka tiukemmin toimin) vaatia myös toisen osallistumista, niin on ylipäänsä edellytykset onnellisen rinnakkaiselon onnistumiseen.

Ei tuo aina kaunista puhetta kuuntele. Siis se auttaa lasten läksyissä, touhuaa lasten kans ja on mulle mahtava mies, mut kun ei oo tottunu kotona siivoamaan jälkiään niin mä oon joutunu sanomaan tiukemminkin.

On semmoinen myhäilijä, juttelee mukavia ja "kultarakasEcho" - mut sen lähdettyä huoneesta jää sen tiskit pöytään.
Ovela siis.
Uskon kyllä että on varmasti ärsyttävää. No mutt tee niin joskus että pyydät häntä kokkaamaan sillon tällön JA siivoomaan sen jälkeen keittiön....josko sitten ymmärtäis miten paljon sä teet päivittäin?

Monet eivät oikeasti tartu ongelmaan tarpeeksi pian.
Ja sitten 10:n yhdessäolovuoden jälkeen katkerina eroavat, kun joutuvat passaamaan miestään kuin lasta ja tuntevat itsensä hyväksikäytetyksi.
Paljon fiksumpaa heti suhteen alussa (vaikka tiukemmin toimin) vaatia myös toisen osallistumista, niin on ylipäänsä edellytykset onnellisen rinnakkaiselon onnistumiseen.
Toikin on totta, mutta entäs sitten kun on oltu yhessä jo jonkun aikaa ja toinen alkaa livetä noista tehtävistään vaan silleen salakavalan ovelasti ettei toinen huomaa sitä ennenkuin sen 10:n vuoden jälkeen vasta ettei kaikk ookkaan niinkuin piti olla?o_O

:rolleyes:

Voi toki noinkin olla, mutta siis mä tarkoitin sitä etten osais olla pomo kenellekään...mieluummin sitten sanoisin pysyvät heipat jos pyytäminen ei auta ikinä, niinkun apllä on tainnut käydä.
Ongelma on siinä, että se pyytäminen on helppo unohtaa. Sen sijaan toimii jo paljon paremmin, että oikeasti kertoo sille toiselle, miten vähättelevältä tuntuu, kun toinen hyödyntää siivoojana.
Jokainen haluaa arvostusta. Ja jos se rakkain ihminen kohtelee kuin ilmaista piikaa, ei suhteella ole onnen edellytyksiä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Uskon kyllä että on varmasti ärsyttävää. No mutt tee niin joskus että pyydät häntä kokkaamaan sillon tällön JA siivoomaan sen jälkeen keittiön....josko sitten ymmärtäis miten paljon sä teet päivittäin?
On tuo kokannut ja siivonnut. Ei tehoa.

Se on se ongelma, että hänen mielestään on turha siivota välillä pöytä (5 ateriaa päivässä = 5 siivousta) vaan hän siivoaisi vasta illalla kaikki....:coffee: