Alkuperäinen kirjoittaja hjk:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Minä sanoisin, että matikassa on kyse harjoittelusta. Kun ne säännöt eivät muutu, ts. ei ole poikkeuksen poikkeuksia kaavassa kuten vaikka kielissä on.
Ei ole kyse, ei varmasti. Mulla on kaikki muut aineet ollu aina 9-10, kielet, lukuaineet, taideaineet.... Mut matikka hädintuskin 5.
<b>Mä olen järjettömän ahkera jayritin vuosikaudet painaa asioita mieleen, kerrata ja kerrata. aina ne painuivat pintamuistiin ja sieltä pois.</b> Harjoittelusta ei ollut mtn apua. Helppo on sanoa jos itse on hyvä :/ Uskon myös siihen että jollei osaa kieliä niin niitä ei vaan välttämättä koskaan opi vaikka kuin yrittäis. Mieheni reputti ruotsin monta kertaa.
Väittäisin, että ongelma sulla oli juuri tuo, että yritit painaa asioita mieleen ja opetella ulkoa. Se ei yleensä matematiikassa toimi. Matematiikassa lukeminen on sitä, että yrittää ymmärtää sen logiikan niiden laskujen takana. Kun sen tajuaa, ei tarvitse osata mitään ulkoa, vaan sen jälkeen osaa tehdä ne laskut sen logiikan avulla.
Eli kyllä, matematiikkaa todellakin voi oppia lukemalla! Ja sellainen huomio vielä, että kertotaulujen osaamisella ei ole mitään tekemistä matematiikan kanssa. Se on laskentoa eikä matematiikkaa ensinkään.