Jos otat yhden siiderin, niin voitko ottaa sen lasten nähden vai odotatko että lapset ovat nukkumassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Voin juoda vaikka kaksikin lasten nähden.

Minun mielestä se on outoa, jos ei osata ottaa kohtuudella lasten nähden, vaan aina täytyy piilotella siihen asti kun lapset on käyneet nukkumaan.

Peesaan tätä, minkähänlaisena hirveänä paheena ja häpeänä lapset pitää alkoholinkäyttöa jos se yritetään niiltä salata kaikin mahdollisin keinoin.. Eikö ole turvallisempaa heidän nähdä että äiti on ihan tavallinen oma itsensä vaikka joisikin kaksi olutta tai siiderin?

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:

Minun mielestä se on outoa, jos ei osata ottaa kohtuudella lasten nähden, vaan aina täytyy piilotella siihen asti kun lapset on käyneet nukkumaan.

Peesaan tätä, minkähänlaisena hirveänä paheena ja häpeänä lapset pitää alkoholinkäyttöa jos se yritetään niiltä salata kaikin mahdollisin keinoin.. Eikö ole turvallisempaa heidän nähdä että äiti on ihan tavallinen oma itsensä vaikka joisikin kaksi olutta tai siiderin?

Mun mielestä te kaikki jotka kehuskelette sillä juopottelulla olette outoja? Miksi ihmeessä pitää juoda lapsen nähden ollenkaan? Opettaakseen lapselle alkoholin juomatapoja :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-lumia odotellessa-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on ihan hyvä, että lapset näkevät aikuisten juovan ''aikuisten juomaa'' KOHTUUDELLA, esim. lasi viiniä ruoan kera. Piilojuomisesta tulee kuva, että alkoholi on mörkö, ja kun sitä otetaan, niin otetaan ja kunnolla.
Tästä asiasta olen täysin samaa miletä. Näin sitä on/off juomakulttuuria opetetaan.

Lisätäänpä vielä se, että kohtuukäyttöä ei opeteta tarjoamalla lapselle alkoholia kotona vaan se lisää todennäköisyyttä liikakäyttöön ja alkoholismiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Mun mielestä te kaikki jotka kehuskelette sillä juopottelulla olette outoja? Miksi ihmeessä pitää juoda lapsen nähden ollenkaan? Opettaakseen lapselle alkoholin juomatapoja :headwall:

No nyt repesin, KEHUSKELLAAN! Ollaanko me nyt alaasteella vai ihan aikuisia, siis KEHUSKELLAAN?? :D :D :D :D :D :laugh: :laugh: :D :D :D

kyllä juon sidukan tai kaksi ihan lasten nähden ja jos otan nin lapsetkin saa oman juomansa, siis esim. saunan jälkeen isi ja äiti ottaa sidukat ja lapset saa pillimehua tms.

kyllä se yksi tai kaksikin siideriä tai olutta on ihan ok! tai lasi viiniä. eri asia on humalahakuinen juominen,lasten ei tarvitse humalaisia ihmisiä nähdä.etenkään vanhempiaan humalassa!

mä en ymmärrä miksi joistakuista on ok vetää röökiä lasten vieressä!!

No ei kukaan normaalikäyttäjä ole enää ihan "tavallinen itsensä" kahden siiderin jälkeen, vaan kyllä siitä tulee pieneen hiprakkaan.

olen lapsena nähnyt kännissä olevia aikuisia ja kun kerran äitini joi saunasta tultuaan siiderin,kyllä mulla oli turvaton olo vaikka kokoa ajan kysyin että jos muututkin kun juot yhden siiderin jos et olekaan ihan sama äiti kuin muuten,ja äiti vannotti että ei muutu ja juo vain yhden ns.janojuomana....että muistan sen pelon tunteen vieläkin.
Mutta tietenkään lapset jotka eivät ole kännissä olevia nähneet eivät välttämättä saa turvattomuuden tuntua jos aikuinen juo yhden tai kaksi siideriä tms.vaan näkevät vain ettei aikuinen onneksi/toivottavasti muutu muunlaiseksi:) hyvä opettaa kohtuullisuuteen.

eipä tule juuri siideriä juotua kuin harvoin ja silloin voin ihan hyvin sen yhden juoda lasten läsnäollessa. Myös aterialla nautitut parit viinilasilliset samaan tapaan. En juo alkoholia humaltumistarkoituksessa.

Voin alkoholistin lapsena väittää, että tämä avoimempi tapa tuottaa lapselle vähemmän ahdistusta kuin piilopulloista nautitut kännit.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

No ei kukaan normaalikäyttäjä ole enää ihan "tavallinen itsensä" kahden siiderin jälkeen, vaan kyllä siitä tulee pieneen hiprakkaan.

Etenkin lapsen silmissä muutos on iso.

Mutta kysymykseen, meillä ei käytetä lapsen nähden alkoholia, ei hänen nukkumaan mentyäänkään tosin.

Kyllä meillä juodaan saunaolutta lastenkin nähden. Ja joskus myös viiniä ruoalla. Kesällä grillatessa voidaan myös juoda olutta. Jos on vieraita, niin voinpa tarjota vieraille jotain väkevämpääkin ihan lasten ollessa hereillä. Mutta meillä ei juoda itseä känniin koskaan lasten nähden. Mutta ei se alkoholi ole meille mörkö, emmekä yritä esittää että emme ota ollenkaan.

Jos ei voi juoda alkoholia lasten seurassa vaan sitä pitää juoda vain silloin, kun lapset ovat hoidossa, niin silloin alkoholin käytössä on jotain vialla. Eli taitaa mennä aina överiksi. Silloin on varmaan parempi jättää ottamatta silloinkin kun lapset ei nää.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:

Minuun henk.koht. on jäänyt elinikäiset arvet piilossa juomisesta. Milloin juotiin autotallissa, varastossa, vessassa, ihan missään vaan, kunhan se oli "piilossa".

Haluan "opettaa" lapsilleni normaalia alkoholinkäyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kyllä meillä juodaan saunaolutta lastenkin nähden. Ja joskus myös viiniä ruoalla. Kesällä grillatessa voidaan myös juoda olutta. Jos on vieraita, niin voinpa tarjota vieraille jotain väkevämpääkin ihan lasten ollessa hereillä. Mutta meillä ei juoda itseä känniin koskaan lasten nähden. Mutta ei se alkoholi ole meille mörkö, emmekä yritä esittää että emme ota ollenkaan.

Jos ei voi juoda alkoholia lasten seurassa vaan sitä pitää juoda vain silloin, kun lapset ovat hoidossa, niin silloin alkoholin käytössä on jotain vialla. Eli taitaa mennä aina överiksi. Silloin on varmaan parempi jättää ottamatta silloinkin kun lapset ei nää.

Eli kukaan ei voi käyttää alkoholia vain kun on jonkun kaverin synttärit tms juhlat, vaan pitää ottaa kotonakin?

Ihan kuin olisi 2 ääripäätä, joko juot lasten nähden tai sitten salaa perseet. Ei se nyt ihan niin mene, esim. jos meillä olisi tapana ottaa saunaolut, siideri silloin tällöin, viiniä ruoan kanssa niin varmaan juotaisiin se lapsen nähden, mutta kun ei ole niin alkoholia tulee otettua muutaman kerran vuodessa jonkun synttäreillä tai jotain vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

No minä en kyllä muutu miksikään, tosin mulla menee niiden 2 tölkin juomiseen helposti 2-3 tuntia.
Mies taas voi juoda 5-7 pientä tölkkiä, eikä siitä kukaan edes huomaa, että se olisi yhtään kännissä. Ihmisillä kun on erilainen kestävyys alkoholinkin suhteen.

Yhteistyössä