Jos rahallisesti mahdollista niin hoitaisitko lapset kotona eskari-ikään saakka??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En hoitaisi. Ei mua silti vaivaa muiden valinnut, jos haluaa olla kotona lasten kanssa. Itse en vain pystyisi.

Jos miehelle olisi tärkeää, että lapset hoidetaan kotona kouluikään asti, sanoisin, että senkus olet kotona. Mä menen töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miten nämä kotiäidit sitten jatkavat elämäänsä kun ovat vihdoinkin valmiita laittamaan lapsensa hoitoon/kouluun? Palkkaako kukaan työnantaja ihmistä jota ei työelämä kiinnosta?

ei kotiäitiys tarkoita ettei työt kiinnosta, mulla ainakin on syy siinä että mun lapset kiinnostaa enemmän kuin työt tällä hetkellä kun ovat vielä pieniä.

Minä en mieti niinkään sitä, kiinnostaako työnteko vaan sitä, että jos olisin pois töistä yli kymmenen vuotta, niin kuka minut enää palkkaisi?? Kokisin, että en olisi enää ammatillisesti pätevä, ja luulen, että niin ajattelisi moni työnantajakin...

Itse pyrkisin antamaan kyllä lapsille muitakin virikkeitä kun koti ja äiti :saint:
Leikkikavereita ja jos hoidossa oppis vaikka toimimaan ryhmässä. Ihan jo koulu-aikaa ajatellen.
Eikä sosiaalisoituminenkaan ole pahaksi lapsille.

Toivottavasti kuitenkin hoitomuoto olisi vaikka osa-aikainen, muuten tulisi pitkiä päiviä

Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine:
Itse pyrkisin antamaan kyllä lapsille muitakin virikkeitä kun koti ja äiti :saint:
Leikkikavereita ja jos hoidossa oppis vaikka toimimaan ryhmässä. Ihan jo koulu-aikaa ajatellen.
Eikä sosiaalisoituminenkaan ole pahaksi lapsille.

Toivottavasti kuitenkin hoitomuoto olisi vaikka osa-aikainen, muuten tulisi pitkiä päiviä

Meilä lapset virikehoidossa ja kavereita on :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten nämä kotiäidit sitten jatkavat elämäänsä kun ovat vihdoinkin valmiita laittamaan lapsensa hoitoon/kouluun? Palkkaako kukaan työnantaja ihmistä jota ei työelämä kiinnosta?

ei kotiäitiys tarkoita ettei työt kiinnosta, mulla ainakin on syy siinä että mun lapset kiinnostaa enemmän kuin työt tällä hetkellä kun ovat vielä pieniä.

Minä en mieti niinkään sitä, kiinnostaako työnteko vaan sitä, että jos olisin pois töistä yli kymmenen vuotta, niin kuka minut enää palkkaisi?? Kokisin, että en olisi enää ammatillisesti pätevä, ja luulen, että niin ajattelisi moni työnantajakin...

No kuka tässä yli kymmenestä vuodesta puhui?

mulla oli tämä haaveena. en tiedä olisiko ollut rahallisesti mahdollista mut lopulta kun pojat tarhaan meni, ihmettelin miksen laittanut niitä sinne jo aiemmin. parempi on ollut et ne saa siellä touhuta muiden kans =)

peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja psyk.sh:
Edelleenkin totean, että hoitakaa lapsenne niin pitkään kotona kuin mahdollista, koska lapsen paras hoitopaikka on koti. Nämä sosiaaliset suhteet tärkeitä höpöttäjät ovat äärimmäisen vieraantuineita lapsen normi kehityksestä ( kuten jo edellä sanoin jos
lasta ei täysin eroteta ihmisten parista, kotihoidossa sosiaaliset taidot kehittyvät täysin normaalisti eli siitä ei kannata syyllisyyttä ottaa ) Enemmänkin nykypäivänä kannattaa kantaa huolta siitä, miten aikaisin lapset jätetään yksin ilman vanhempien tukea kasvamaan. Myös tuo harrastus ketju oli varsin huolestuttava; pieniä lapsia raahataan
useita päiviä viikossa harrastuksesta toiseen; normi leikkiin elämään yhdessä oloon ei
liiemmin nykyperheissä aikaa tunnu jäävän. Mitä tästä seuraa teini-iällä; ahdistus, masennus, uupumus, syömishäiriöt... Hyvät vanhemmat, herätkää ....!

tää on niin totta. Kaikki tekvät omaa uraa ja ei jää voimia lapsile. taloudellisestakin pakosta. ja kukaan ei jaksa kasvattaa lapsia. ja lapset suunnilleen koulussa kusevat seinille, piirtelevät, töhertävät, juovat energiajuomia, rikkovat koulun omaisuutta jne.

kukaan ei kasvata eikä välitä. Lapsi ei tarvitse vertaisseuraa kuten suomeessa kuvitellaan, avan kasvatusta ja välittämistä omien avnhempien taholta. ja yläasteikäiknenkin on lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja peesh:
kukaan ei kasvata eikä välitä. Lapsi ei tarvitse vertaisseuraa kuten suomeessa kuvitellaan, avan kasvatusta ja välittämistä omien avnhempien taholta. ja yläasteikäiknenkin on lapsi.

Mun mielestä koulunkäynti ei sulje pois kasvatusta ja välittämistä vanhempien taholta. Ja yläasteikäinen kyllä todellakin tarvitsee jo jonkin sortin itsenäistymistä sieltä vanhempien helmoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Mun mielestä koulunkäynti ei sulje pois kasvatusta ja välittämistä vanhempien taholta. Ja yläasteikäinen kyllä todellakin tarvitsee jo jonkin sortin itsenäistymistä sieltä vanhempien helmoista.

Juu, enväittänyt että koulu on pahasta, vaan jonkun pitäisi laittaa silti lapset kouluun ja ottaa vastaan ja auttaa läksyissä ja ollakotona. mutta jostain syystä suomessa ei ole. muualla euroopassa ja maailmassa on varaa mummon/äidin/isän olla kotona hoitamassa lapset. suomesa ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Juu, enväittänyt että koulu on pahasta, vaan jonkun pitäisi laittaa silti lapset kouluun ja ottaa vastaan ja auttaa läksyissä ja ollakotona. mutta jostain syystä suomessa ei ole. muualla euroopassa ja maailmassa on varaa mummon/äidin/isän olla kotona hoitamassa lapset. suomesa ei.

Suomessa ei enää ole sukuyhteisöä. Ennenvanhaanhan sitä yhteisössä pidettiin lapsista huolta, tyyliin 'koko kylä kasvattaa'

Yhteistyössä