Jos raskausaikana pieni mahassa oli sinulla hyvin rauhallinen tapaus, oliko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vauveli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vauveli"

Vieras
hänellä syntyessään kuitenkin kaikki hyvin?

Itsellä ekasta tunsin liikkeet rv.17 jälkeen. Joku päivä tässä tutkin huvikseni ekan odotuspäiväkirjaa ja eka piti jo kunnon jumppaa rv.19 paikkeilla

Nyt tästä toisesta olen menossa rv.16+4 ja kovin jo liikkeitä odottelen. Mutta en mielestäni selkeitä ole vieläkään tuntenut. Jotain kevyitä pieniä tökkäyksiä harvakseltaan, mutta en kyllä osaa noita liikkeiksi kuitenkaan laskea.

Koko ajan olen miettinyt, kun np-ultrassakin (rv.11+1) pieni oli niin rauhallisesti paikallaan, että onko hällä kuitenkaan kaikki hyvin? Niskaturvotusta ei tosin ollut, että ei tämä ainakaan (ehkä) ole Down-lapsi.

Samoiten ihmettelen sitäkin, kun ekasta vatsa alkoi kunnolla pyöristymään rv.17 jälkeen ja useinhan toisesta vatsa pyöristyy aiemmin, niin ei kyllä mielestäni minulla ole vielä kunnon raskausvatsaa lainkaan. Kyllä näin illalla vatsa voi olla vähän pyörempi, kuin aamulla. Mutta ei se ole koko päivää samanlainen. Lähinnä vatsa on pyöreä navan yläpuolelta, mutta navan alapuolelta se on edelleen sitä löysää pullataikinaa.

Minulla itse 17+1 ja ekaa odotan. Kahdessa ultrassa molemmissa maha-asukas on ollut tosi rauhallinen ja ei liikkunut paljoa, en tiiä sit johtuuko ihan siitä että ultrat oli molemmat aamulla ja tais olla unilla silloin. Liikkeitä en oo vielä tuntenut (etuseinämäistukka vaimentaa), mutta doppleriin on kyllä kuulunut paljonkin potkuja ja liikettä vaikken mitään tunnekaan.
Tuttavalla ainakin raskaudet eros ihan lasten luonteitten mukaan. Poika oli paljon vilkkaampi jo mahassa, ja tyttö aivan päinvastainen.
Oon ymmärtänyt, että toisessa raskaudessa mahan muoto on luonnollisestikin erilainen ja alkaa näkymään erilailla kuin ekassa. Ja onhan tyttö- ja poikamahojen muodossakin eroja ;)
Eli uskosin että kaikki on varmasti oikein hyvin, ei kannata liikoja murehtia! :)

Mun tyttö oli aina tosi laiska liikkumaan mahassa. Sain laskea liikkeitä monet kerrat. Lopussa kävi niin, että laiskistui entisestään enkä tuntenut enää liikelaskennallakaan riittävästi tai ainakaan niin voimakkaita liikkeitä, et oisin voinut varmasti sanoa, ovatko vielä liikkeitä vai suolikaasuja tms. Silloin paljastui, että lapsivettä oli enää kriittisen vähän jäljellä. Mut ei tuo koko raskausaikaa ollut noin, mua ultrattiin kuitenkin hyyyyyvin paljon tuon raskauden ajan. Neiti vaan oli rauhallinen.

Meidän poika oli eri maata. Mennä myllersi mahassa koko ajan ja mennä myllertää edelleen. Suorastaan valitettavan vilkas lapsi. :D Samoin tytöllä tuo luonne näkyy yhä: on verrattain rauhallinen, joskin toki terve lapsi (eli osaa sekin riehaantua).

Niin ja ei siis kummallakaan mitään sellaista vikaa. :)

Viimeksi muokattu:
Mullakin tässä toisessa raskaudessa tuntuneet liikkeet vasta n.17+ viikoilla, nyt menossa 20+6 ja tuntuu jo pikkuisen mahan päältäkin kun kovasti potkii :) Meillä myös ensimmäisessä ultrassa oli melkeenpä vain paikoillaan (rv.10+6), mutta niskaturvotukset ollut ihan normaalit, seulontakoe myöskin ja toisessa ultrassa myös kaikki näytti olevan hyvin :)
Ne on vaan oikeasti erilaisia ne raskaudet, itsekin esikoisesta tunsin pienen pieniä liikkeitä jo 12+3 viikoilla ja tästä toisesta tosiaan kuukautta myöhemmin kuin esikoisesta eli n. 17+.. :P

Oli tosi rauhallinen vatsassa, joskus ihan huolestuin. Mutta lapsi on ollut tosi rauhallinen myös kun syntyi. Nukkui jo laitoksella 6 tunnin pätkissä, söi kerran yöllä ja lopetti sen 2kuisena. Nukkunut sen jälkeen kokonaisia öitä 12-14 tuntisia heräämättä. Poika on nyt reilu vuoden ja on vieläkin iloinen ja rauhallinen.

Meillä oli tooosi rauhallista ainakin keskiraskaus. Joulu meni huolehtiessa koska en tuntenut liikkeitä neljään päivään ollenkaan, vaikka edellisviikolla oli myllerretty hieman. Sitten vilkastui - mikä tarkoitti loppua kohden että noin kerran päivässä myllerrettiin enempi, muuten muutamia hipaisuja silloin tällöin.

Olin aivan varma että raskauden jälkeen mun tukka on ihan harmaa. :D

Mulla oli istukka edessä joten sekin vaimensi liikkeitä.

Hyväuninen tyttö on ollut aina, vieläkin nukkuu 12h yöunet kevyesti.

Yhteistyössä