Jos se on niin, että kaikki mikä ei tapa, vahvistaa niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
mie tunnen oloni tosi vahvaksi tän jälkeen.

Siis uskokoon ken haluaa, tai olkoon uskomatta, mutta tänään mie meinasin ihan tosissani pakata itseni autoon ja ajaa jonnekin... ihan minne vaan, kauas pois, missä ei ois ollut huolta huomisesta.

Mie oon täällä jo valittanutkin, kun toissailtana ja -yönä meillä 7 lasta kaikenkaikkiaan sairastui oksu- ja ripulitautiin, ja sit loput 2 eilen perässä... ja mie itse viimeyönä joskus 23 maissa alkoin oksentamaan... ja oksensin läpi yön vähän väliä.

Eikä se siihen yöhön rajoittunut, aamulla oksentaminen jatkui ja jatkui vaan. Mies oli aamulla tekemässä lähtöä töihin, kun jotenkin tuli vielä viimehetkellä kurkanneensa pannuhuoneeseen. Ja voi taivas, mitä sieltä paljatui.

Lattialla lilluu vettä, ja sama juttu kylppärissä. Joka kerta kun laski vettä hanasta tai veti vessan, veden pinta nousi saman verran molemmista viemäreistä tulvien lattialle.

Mies koitti sillä pumpulla saada tukosta auki, mutta mikään ei tuota tulosta. Sit mies alkaa itse voimaan pahoin... vatsaa vääntää ja kivistää. Nyt sit hänkin on sairastunut. Soitetaan putkimiehelle, että tulis aukomaan viemäreitä... heillä on kiire, mutta lupaavat tulla heti ensi tilassa. Vessat ja hanat käyttökieltoon. Tai siis vettä voi laskea, kunhan alla on sanko tai vati, että viemäriin ei enää valu vettä.

Mie ja mies juostaan kilpaa oksulla milloin ämpärillä, milloin pihapuskassa saunan takana. Lapset heräilee vielä toipilaina ja pissivät pottaan, isommat käyvät saunantakana luontopissillä. 2 pienintä ripuloi vaippoihinsa.

Kun mies on kipeä, niin hän sit on kipeä... hän makaa vaan, eikä suostu nousemaan ylös. Heikottaa ja on huono olo. No niin se on minullakin, mutta sinnillä mie koitin lapsia isompien lasten avulla hoitaa, laittaa jotain pientä aaupalaa ja lounasta kun sen aika koitti.
Ämpäri kainalossa, välillä seinistä kiinni pidellen mie siivoilin vaippoja ja koitin viihdyttää lapsia, joilla myös on vielä vatsat kipeinä. Ämpärille on käyttöä, mutta joka kerran onnistuin osumaan ämpäriin... Hyvä minä!

Lopulta vähän ennen kolmea se viemärimies ehti tulemaan, ja puolentunnin työn jälkeen meillä jälleen viemärit veti. Sit alkoi se ihana siivoaminen. Siivotaan ja oksennetaan ja taas siivotaan... Näin mentiin seuraavat 1½ tuntia. Sitten pesulle. Kummasti mieskin jaksaa nousta ylös, kun on suihkuunpääsymahdollisuus.

Päivällinen korvataan voileivillä, äiti ei jaksa. Iltapalalla kauravelliä. Nyt alkaa jo mullakin pysymään joku sisällä. Elämä voittaa sittenkin, pikkuhiljaa.
Mies on onnistunut saamaan itsensä sohvalle peiton alle. Hänellä on huono olo... Väsyttääkin kuulemma, mahataudit on rankkoja. Juu - ihan kun mie en sitä tietäisi... 2 yötä valvoneena niiden takia, ja tänään sit tää! :headwall:

Mies sai vielä huomisen sairaslomaa... Voin kuvitella jo, kun sairaslomalla ollaan, niin silloin ollaan sit varmaan tosi sairaita. Vaikka tuo mies ihana onkin, niin näissä sairastamisissa hän on kyllä just niin pässi, kun kukaan vaan ikinä voi olla: "Sie oisit kotona kumminkin ja joutuisit hoitamaan, jos mie en ois kipeä... Miten tää eroaa siitä, mitä sun pitäs tehdä silloinkin, jos mie en oiskaan kipeenä?"

No... nyt helpotti. Kyllä mie uskon, että mies on kipeä, mutta niin olin miekin. Eikä asiaa yhtään helpota tää raskaus. Ja sit 10 pisteen kysymys: Nyt kun lapset nukkuu, niin miks mie en ole itse nukkumassa? Väsyttää kyllä, mutta kun mie meen pituelleni, niin alkaa olemaan olo kun keinuis laivassa. Nyt ainoa "hyvä" asento on olla pystyssä. :o Ei tää vaan ala taas uudestaan?

Tuo miehen sairaana oleminen kuulostaa vähän liiankin tutulta. :/ Kun ollaan sairaana niin sit ollaan ja kunnolla. Mutta aikamoisesta härdellistä olet kyllä selvinnyt, hatunnoston paikka. :flower:

Sellaista se joskus on. Minä aattelen aina vastaavanlaisissa, kaoottisissa tilanteissa ja jaksamisen äärirajoilla, että kaikki ollaan hengissä, kukaan ei ole parantumattomasti sairas ja viikon päästä tilanne on jo ihan eri. Muutaman kuukauden päästä asiasta jaksaa jo laskea leikkiä ja siitä tulee perheen sisäinen vitsi. Voimia sinne, vaikkei vielä nauratakaan.

Tossa oli ihan tarpeeksi syitä miksi meille saa riittää nämä 3 lasta. Kun näiden kanssakin on välillä ihan nesteessä. Ja meillä sentään mies osallistuu kybällä arjen pyöritykseen, myös kipeenä.

Jösses sentään :o Ja mä jaksoin nyt illallakin ärsyyntyä hiukkasen kun noi pojat väsyneenä riehaantui....perhana mä pistän tän tulostaen tai jotain niin on mustaa valkosella sitten aina lukea kun meinaa tuntua rankalta B)

Aurinkokunta, sä olet kyllä äiti isolla Ä:llä!!! Jaksamista sulle, mä en meinannut talvella jaksaa edes kahden mahatautisen lapsen kanssa ja meillä toimi kuitenkin suihku ja vessa...Toivottavasti paranette pian koko perhe!

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Tossa oli ihan tarpeeksi syitä miksi meille saa riittää nämä 3 lasta. Kun näiden kanssakin on välillä ihan nesteessä. Ja meillä sentään mies osallistuu kybällä arjen pyöritykseen, myös kipeenä.

tähän peesi! :flower:

ja voimia ap:ööe kovasti :) toivottavasti helpottaa jo...

ojentaa sulle sata ruusua... sä olet sankari!
en voi kun ihailla sun sinniä ja pitkää pinnaa.. kumartaa!

sulla on varmaan taudin jälkeen tuo oksennusrefleksi niin herkillä että pitkällään olo saa sen toimimaan, koita mennä sänkyyn silleen että nukahdat pahdollisimman pian, uni paras lääke.
noi luomakunnat kruunut, miehet on just tuollaisia sairastaessaan, totaalipoikki. koita kestää!
se on kumma että noi putki yms. ongelmat tulee just noin,jouluaattona tai muuten "sopivasti". meillä mökillä likakaivo täyttyy on just silloin, kun miniä on raskaana ja mökillä, kax kertaa käynyt.

koita jaksaa.. voimahalit!

Semmosta se on,kaikki kertaantuu monin kerroin.Onneks mullei o ku viis ja niistäkin neljä kotona.Täytyy toivoo että sulla on se mies rinnalla siinä jatkossakin kunnes kaikki on maailmalla.

sä oot sissi :hug: oikeasti, miten sä ehdit ja kykenet? mikähän siinä muuten on että kun miehet sairastaa niin ne on kykenemättömiä mihinkään, naisten taas oletetaan tekevän kaikki kuten muulloinkin vaik oliskin kipeänä. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Potki perseelle tollasta äijää :o tai sitten teet niin että lähdet vähäksi aikaa huizin nevadaan ja jätät sen selviytymään kakaroiden kanssa, oppiipahan arvostamaan.

En mie oikeesti kehtaa alkaa haastamaan riitaa eto-asiasta. Silloin kun tuo ei kieänä satu olemaan, niin hoitaa lapsia ihan kympin arvoisesti.
Ja arvostaa siäkin, että mie oon kotona. Tää päivä nyt ei vaan ollut kelleen kiva, eihän kukaan nauti mahataudista, saatika siitä, että viemärit menee tukkeeseen. Ja yrittihän hää niitä aamulla ekaks aukoakin, mutta eipä onnistunut.

Että kyllä tuo hyvä mies on... miekin tuota kirjoitin vähän kiukuspäissäni, kun väsyttää, muttei voi nukkua (makuuasento alkaa yököttämään) ja toinen vetelee ihan umpisikeitä, eikä edes myötätunnosta valvo (mikä on kyllä ihan järkevääkin, mitä sitä molemmat valvomaan, huomenna muuten väsyttää molempia ).

Meillä on kymmenen lasta ja pahimmillaan, kun minä ja lapset ollaan oltu kaikki yhtä aikaa sairaina, mies on hoitanut meidät kaikki, siivonnut kymmeniä oksennuksia, luutunnut seiniä ja lattioita, juottanut, ruokkinut jne.

Kun me kaikki sairastamme yhtä aikaa, meillä on yhteisenä sääntönä mieheni kanssa, että kaveria ei yksinkertaisesti jätetä. Kumpikin sinnittelemme ja tsemppaamme toisiamme, myös sairaina ja siellä jaksamisien äärirajoilla.

Minusta tuo sinun miehesi toiminta on järkyttävän ala-arvoista ja itsekästä. Sinähän olet vielä raskaanakin. En voisi kunnioittaa tuollaista vastuuntunnotonta miestä, joka jättää sairaan, raskaanaolevan vaimonsa selviämään kaikesta yksin.

Tuo sinun tarinasi oli oikeasti ihan järkyttävä ja sinä alistut tuollaiseen toimintaan. Sinun miehesi tarvisi muulinpotkun persauksilleen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Potki perseelle tollasta äijää :o tai sitten teet niin että lähdet vähäksi aikaa huizin nevadaan ja jätät sen selviytymään kakaroiden kanssa, oppiipahan arvostamaan.

En mie oikeesti kehtaa alkaa haastamaan riitaa eto-asiasta. Silloin kun tuo ei kieänä satu olemaan, niin hoitaa lapsia ihan kympin arvoisesti.
Ja arvostaa siäkin, että mie oon kotona. Tää päivä nyt ei vaan ollut kelleen kiva, eihän kukaan nauti mahataudista, saatika siitä, että viemärit menee tukkeeseen. Ja yrittihän hää niitä aamulla ekaks aukoakin, mutta eipä onnistunut.

Että kyllä tuo hyvä mies on... miekin tuota kirjoitin vähän kiukuspäissäni, kun väsyttää, muttei voi nukkua (makuuasento alkaa yököttämään) ja toinen vetelee ihan umpisikeitä, eikä edes myötätunnosta valvo (mikä on kyllä ihan järkevääkin, mitä sitä molemmat valvomaan, huomenna muuten väsyttää molempia ).

mä uskon että sulla on tosi hyvä mies, moni mies ei tänäpäivänä perusta teidälaista perhettä.
ne on vaan sellasia kun ne sairastaa.
itsellä kun on viisi lasta on n.puolet sun kokemuksista tässä perheen koossa.
jos sen ukon veivais joka ärsytyksen jälkeen ulos, ei kohta suomessa olis vapaita peräkammarinpoikia, vaan ne olis mulla kierrätyksessä!

Yhteistyössä