Jos teini-ikäinen tyttäresi alkaisi seurustella romanipojan kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fiona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ruisleipä:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Never. Ei tulis kuuloonkaan meidän neitin suhteen. Ainoa mahdollisuus sille, että tyttö roudais kotio "sellasen" olis se, että se haluaa ärsyttää vanhempiaan (hetkellisesti)...Isänsä tuntien takaan, ettei se "romanssi" kestäis edes puolta päivää...

Vaan milläs todella estät seurustelemasta jonkun kanssa?

Kai se olis pakko kanittaa kaikki omaisuus ja muuttaa sinne nevadaan koko sakki!

Jos se olisi kunnollinen poika kunnollisesta perheestä,missä ei ole tapana puukotella eikä mättää ihmisiä turpaan. Ei varastella eikä loisita, vaan käydään töissä, niin mulla ei tosiaankaan olisi mitään sitä vastaan. Ja hän myös kunnioittaisi ja rakastaisi tytärtäni.
Sama juttu, vaikka poika olisi valkolainenkin, tai edustaisi mitä hyvänsä etnistä ryhmää tai kansalaisuutta. Nää ehdot pitäisi täyttyä, että tykkäisin siitä että hän seurustelee tyttäreni kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Jos se olisi kunnollinen poika kunnollisesta perheestä,missä ei ole tapana puukotella eikä mättää ihmisiä turpaan. Ei varastella eikä loisita, vaan käydään töissä, niin mulla ei tosiaankaan olisi mitään sitä vastaan. Ja hän myös kunnioittaisi ja rakastaisi tytärtäni.
Sama juttu, vaikka poika olisi valkolainenkin, tai edustaisi mitä hyvänsä etnistä ryhmää tai kansalaisuutta. Nää ehdot pitäisi täyttyä, että tykkäisin siitä että hän seurustelee tyttäreni kanssa.
No sittenhän sinun tytär ei voisi seurustella mannen kanssa liian tiukkojen kriteerien takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä ihmettä:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Eipä ole pelkoa tuosta koska tyttäreni on fiksu ja hyvin kasvatettu.

Ei fiksuus ja hyvä kasvatus riipu siitä, kenen kanssa alkaa seurustelemaan. Onko hyvä kasvatus sitä, että opetetaan lapsi ennakkoluuloiseks tai jotenkin ajattelemaan muita ihmisiä alkuperän perusteella huonompina?!

Noita romani+valkolainen suhteita, liittojakin, on varmaan nykyään tod. paljon, mitä mä nyt tässä olen kuunnellut ja nähnyt. Ja ihan tavallisista perheistä nää suurin osa romanien kans seurustelevista on olleet, ei mitään hunsvotteja tai huonosti kasvatettuja tai vähäjärkisiä.

Mä luulen, ettei monikaan ihminen rakastu esim. jonkun alkuperään, vaan ihmiseen sen kaiken takana. Ulkonäköön ehkä ihastuu, ja sitten sisimpään rakastuu. Niin mä ajattelen.

Totta! Itse britti-suomalainen, isovanhemmat belgiasta ja suomesta, me vanhemmat alkuperältämme suomi-venäjä ja kaikki rakastetaan toisiamme:)

No sittenhän sinun tytär ei voisi seurustella mannen kanssa liian tiukkojen kriteerien takia.

No miksei muka. Kenen kriteerien? Sehän riippuisi sitten pojankin perheen kriteereistä, hyväksyisikö ne sen seurustelun sitten.
Tässä kai kysyttiinkin vaan minun mielipidettäni?

Aivan sama mulle mitä rotua tytön tuleva seurustelukumppani edustaa, kunhan on ihan normaali ihminen ja kohtelee tytärtäni hyvin. Ja onhan tuo tytär kaksi vuotiaasta asti nähnyt millaista se elämä on kun on romanimies talossa ;)

Jos tyttärestäni tulisi yhtä fiksu kuin minusta niin kaikki suhteen tuhoamisen eteen tehdyt työt lisäisivät vaan vettä myllyyn :saint:
Eli en kyllä olisi hankaamassa vastaan.Tutustuisin poikaan ja ottaisin samalla tavalla vastaan kuin valkolaisenkin.
Mä olen sitä mieltä, että se sama paska voi tulla käteen eri paketissakin =)

No miksei muka. Kenen kriteerien? Sehän riippuisi sitten pojankin perheen kriteereistä, hyväksyisikö ne sen seurustelun sitten.
Tässä kai kysyttiinkin vaan minun mielipidettäni?

Mitä se vaikuttaa siihen, käykö pojan vanhemmat töissä, jos poika on itse ihan tavallinen poika, joka itse onkin töissä? :)

Ei siinä muuta, mutta en haluaisi, että tyttö hylkäisi valkolaisten tavat sen pojan takia. En haluaisi sen kantavan lopunikäänsä painavaa ja epäkäytännöllistä hametta. Miksi yhtä hyvin romani ei voisi laittaa farkkuja jalkaan minun tyttöni takia? Aina oletetaan, että se valkolaisosapuoli muuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei siinä muuta, mutta en haluaisi, että tyttö hylkäisi valkolaisten tavat sen pojan takia. En haluaisi sen kantavan lopunikäänsä painavaa ja epäkäytännöllistä hametta. Miksi yhtä hyvin romani ei voisi laittaa farkkuja jalkaan minun tyttöni takia? Aina oletetaan, että se valkolaisosapuoli muuttuu.

Saako valkolaisnainen sellaiseen pukeutuakaan?

Minä oon nähnyt romanimiesten valkolaisvaimoilla pitkiä hameita, mutta ihan tavallisia sellaisia.

Sitten on sekin vaihtoehto, että kumpikaan ei muutu miksikään, mutta molemmat joustavat tarvittaessa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Saako valkolaisnainen sellaiseen pukeutuakaan?

Minä oon nähnyt romanimiesten valkolaisvaimoilla pitkiä hameita, mutta ihan tavallisia sellaisia.

Kyllä jotkut laittaa. Mutta mun mielestä mun tytön kuuluu saada pukeutua vaikka farkkuihin. Se on valkolainen. Laittaisiko poika meidän eteen farkut meitä miellyttääkseen? Tuskin. Siispä ei olisi oikein vaatia tytölle mustaa hametta ja romanityyliä. No, ehkäpä seurustelusta ei mitään tulisikaan, kun asenteet varmaan tarttuu. Tykkään romaneista, mutta heidän tapojen omaksuminen olisi mielestäni takapakkia. Miehenkin pitää voida siivota vessa.

Yhteistyössä