JOS valitsee KOTIÄIDIN "uran" niin eikö sitten voisi hoitaa ne lapset kunnolla kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotiäiti

Vieras
Kun on kotiäiti niin lapset ansaitsevat sitten sellaisen koti lapsuudenkin kaikkine juttuineen.
Kun on kotiäiti niin asiat tehdään itse lapset mukaan ottaen. Se kotiäitiys on sitä äidin työtä, ei kotio pitäisi jäädä vain makaamaan ja kun nyt niin haluaa.
Eikös kotiäidin työhön kuulu ruoanlaitto mahdollisimman pitkälle itse, marjastaminen, leipominen, pyykkääminen, siivoominen(monesti kotona olevien äitien kodit on ihan järkkyjä), askartelu lasten kanssa ja myös noista aiemmista että on hyvä opettaa sitten nuo perus leipomis asiat yms kotona, se on kivaa lasten mielestä ja niistä oppii perustaitoja ja lisäksi kaikki muut äidin työt.
Mielestäni kotiäidit myös saisivat kestoilla ainakin, koska sitä aikaa siihenkin on (joskin nykyajan kestoilu ei vie sen enempää kuin kertistelykään) , vauvan soseet voisi tehdä itse kun SITÄ AIKAA KYLLÄ ON SIINÄ ÄITIYDESSÄ.
Kotiäitinäkin pitäisi niiden lasten kanssa ulos mennä, näitäkin näkee joissa sitten urakalla ollaan vaan sisällä ja nenää pistetään ulos vain kauppareissuille.

Ei sen ajan pitäisi olla mitään äipän lomaa.

Niinpä, on todella naurettavaa kun yhden lapsen purkkiruoka/kertis äidit itkee täällä sitä kun ne ei jaksa sitä äitiyttä enää yhtään ja tarvii lomaa

No voit olla varma, etei enää neljän lapsen kanssa edes voinut vain "lomailla".

Kaikkea muuta tuli tehtyä, mutten askartele kun inhoan sitä. Ja kaupassa taas kävin mieluummin ilman lapsia, eikä ne näytä päiväkodissakaan kauppareissuja tekevän...

Muuhun en kommentoi kuin tuohon kodin siisteyteen. Mä en ymmärrä, jos ei olla muualla kuin kotona lasten kanssa, miksi se kämppä monesti näyttää ihan siltä kuin se olisi pommitettu! Ja äiti olla möllöttää vaan tietokoneella ja lapset elävät kuin pellossa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ai niinku jotkut amishit tms?

No ei sinun tarvitse eristäytyä kaikesta muusta ja pelätä kaikkea maallista, mutta jos kotiäiti niin sitten on kotiäiti kokonaan itsenään ja tekee sen kotiäidin työn eikä makaa vain kotona...

Yksijuttu vielä. Eiks lähes kaikki ola vauvan ensimmäiset yhdeksän kuukautta kotona? Eli sen ajan kotiäiteinä. Ja vuosikkaana vauva voikin syödä normuruokaa... Eli kaikki vaan soseita vääntämään. Ja päiväkodissa kans, sitähän varten ne siellä ovat... lapsia siis. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:

Kaikkea muuta tuli tehtyä, mutten askartele kun inhoan sitä. Ja kaupassa taas kävin mieluummin ilman lapsia, eikä ne näytä päiväkodissakaan kauppareissuja tekevän...

No meille on neljäs lapsi tulossa =) , ja nyt kun olen hieman seurannut ja kuunnellut äitejä niin mihin tässä ollaan menossa? Eikö niitä lapsia nyt voi sitten hoitaa ja olla siinä ÄIDIN roolissa jos niin valitsee? Itketään jonkun oman menneen lapsuuden herkkuja ja marjareissuja ja vanhan mummolan herkkuja jne, eikä sitten tehdä sitä lapsuutta omillensa enää vaan mennään tasan siitä missä aita on matalin =/ ...

Heh..
Mitä kukin haluaa lapselleen opettaa..
Naurataa, marjastaminen :D elämme kuitenkin vuotta 2010.
En tarkoita että marjastaminen sinäänsä olisi huono juttu, mutta ei se varmaan kaikkien vuodenkiertoon kuulu.
Olen kyllä samaa mieltä yleisellä tasolla.. jos toinen vanhemmista on kotona niin tottakai kotityöt pitää hoitaa parhaan kykynsä mukaan ja lapset hoitaa hyvin.. perusasiat kunnossa..
Mutta hei, kuka on sanomaan kenelle, että millainen äidin pitää olla??
Ihmiset arvostavat eri asioita.. joku voi opettaa lapsensa vaikka takomaan rautaa tai iihan mitä vaan.

ja kannattaa kyllä pitää mielessä, että vaikka se vauva rääkyis siinä yötä päivää, niin ei saa olla väsynyt, ja kodin pitää olla tip top niinkuin aina muuloinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No meille on neljäs lapsi tulossa =) , ja nyt kun olen hieman seurannut ja kuunnellut äitejä niin mihin tässä ollaan menossa? Eikö niitä lapsia nyt voi sitten hoitaa ja olla siinä ÄIDIN roolissa jos niin valitsee? Itketään jonkun oman menneen lapsuuden herkkuja ja marjareissuja ja vanhan mummolan herkkuja jne, eikä sitten tehdä sitä lapsuutta omillensa enää vaan mennään tasan siitä missä aita on matalin =/ ...

Tai sit ei vaan osata.

Itstehty piirakka lasten kanssa poimituista mustikoista on kyl sellaista herkkua minkä kaikki muistavat. =)

Äidit työt? :o

Me käydään töissä iha kodin ulkopuolella ja siitä tavataan maksaa palkkaa.
Ihanko oikeasti opetatte lapsillenne että kotityöt ovat automaattisesti äitien/naisten töitä?

Siis tokihan niitä kotihommia siinä kotona ollessa tekee se äiti taikka isukki, mutta kuulostaa aika epätasa-arvoiselta...

Yksijuttu vielä. Eiks lähes kaikki ola vauvan ensimmäiset yhdeksän kuukautta kotona? Eli sen ajan kotiäiteinä. Ja vuosikkaana vauva voikin syödä normuruokaa... Eli kaikki vaan soseita vääntämään. Ja päiväkodissa kans, sitähän varten ne siellä ovat... lapsia siis. :xmas:

Ööö, eikös se päiväkotiruoka ole aika kotiruoka pohjasta(ainakin täällä päin) ja ei se nyt ole herranjumala homma eikä mikään tehdä itse soseet. Mä en nyt kyllä ymmärrä edes mitä hait takaa.

Mun mielestä noilla taas ei ole mitään tekemistä äitiyden kanssa. Voihan koti olla ihan tip top, kaikki ruuat itse metsästetty/kerätty ja tehty, kestovaipat ja -siteet, itsetehdyt vaatteet jne... mutta kaiken tän ajan ne lapset istuu vaan telkan edessä tai makaa yksin sitterissä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:

Ihanko oikeasti opetatte lapsillenne että kotityöt ovat automaattisesti äitien/naisten töitä?

Siis tokihan niitä kotihommia siinä kotona ollessa tekee se äiti taikka isukki, mutta kuulostaa aika epätasa-arvoiselta...

No meillä äiti tekee kyllä miestenkin töitä, eli kyllä mä kantelen puut ja rassailen viemärit,ajelen nurmikot ja hoidan myös tuollaisia ja mieskin hoitaa näitä "naisten hommia",mutta olemmehan yhdessä päättäneet että lapset kasvatetaan kotona, teemme sen sitten täydestä sydämestä.

Ööö, eikös se päiväkotiruoka ole aika kotiruoka pohjasta(ainakin täällä päin) ja ei se nyt ole herranjumala homma eikä mikään tehdä itse soseet. Mä en nyt kyllä ymmärrä edes mitä hait takaa.

mulle kehtasi yks hieroja sanoa, että tee hyvä ihminen itse ne vauvan ruoat äläkä syötä kaupan soseita. Sillä itellä oli vain yksi ja ainoa lapsi ja minulla oli 3 joista vanhimmalla ja nuorimmalla oli ikäeroa 2v7kk, että kyllä mulla oli muutakin tekemistä kuin vääntää niitä soseita.

Alkuperäinen kirjoittaja ei sitä tiedä:
Mun mielestä noilla taas ei ole mitään tekemistä äitiyden kanssa. Voihan koti olla ihan tip top, kaikki ruuat itse metsästetty/kerätty ja tehty, kestovaipat ja -siteet, itsetehdyt vaatteet jne... mutta kaiken tän ajan ne lapset istuu vaan telkan edessä tai makaa yksin sitterissä =)

No en mä nyt usko että se ihan näin menis, meillä ainakin lapset mukana menossa.

Nää on näitä vanhan linjan näyrtyviä pikku rouvia . Ei sen puoleen et miehet tykkää ku on joku mihin pyyhkiä jalat.

Siis täälläpäin ainakin sekä päiväkoteihin että kouluihin tulee ruoka samasta suurtaluskeittiöstä ja on rikkipottuja sun muita puolivalmisteita.

Ja oikeastaan ihmettelin vain sitä, että miksi kotiäidin pitäisi pystyä varta vasten lapsille tehtyä palvelua parempaan.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen kotiäiti:

mulle kehtasi yks hieroja sanoa, että tee hyvä ihminen itse ne vauvan ruoat äläkä syötä kaupan soseita. Sillä itellä oli vain yksi ja ainoa lapsi ja minulla oli 3 joista vanhimmalla ja nuorimmalla oli ikäeroa 2v7kk, että kyllä mulla oli muutakin tekemistä kuin vääntää niitä soseita.
vanhempihan noista söis jo tavan ruokaa ja nuoremmalle äkkiä kyllä samalla keittäs ruoan ku muillekin, mikä siis mättäs?

Alkuperäinen kirjoittaja kynnäri:

Nää on näitä vanhan linjan näyrtyviä pikku rouvia . Ei sen puoleen et miehet tykkää ku on joku mihin pyyhkiä jalat.

vanha linja? ei muhun pyyhitä mitään, muuta ku pieniä sottasia käsiä välillä. Mies käy raskaissa töissä, todella pitkää päivää ja minä hoidan kodin, mikäs vanha linja siinä on. Tosin mä en mitään toimistorottaa miehekseni edes ottas.

Yhteistyössä