[QUOTE="vieras";26259300]Kyllä sä melkoisessa pumpulissa elät jos kuvittelet että kaikilla kotiäideillä on muksut päivähoidossa + vielä päälle muilla hoidossa + vielä viikonloput hoidossa. Oikeasti, sähän hoidat sun muksuja ihan mielettömän vähän!

Ei ole 3 lasta, omaa aikaa on enemmän kuin tarpeeksi mutta kyse ei ollut minusta vaan sellaisesta joka ihan oikeasti hoitaa ne lapset kotonaan, ei päivähoidossa, sukulaisilla + kunnalla. Melko kornia tulla sitten ihmettelemään miten muilla on rankkaa kun itse on kotona ja lapset suurimman osan ajasta muualla...[/QUOTE]
Säästä nyt vähän, nuo 6v ja 7v eivät ole ikinä olleet missään yökylässä eli ei vielä hirveästi kannata sitä kadehtia. Ainoat yöt kun ollaan itse palkattu heille hoitaja kotiin on olleet sellaisia kun molemmat vanhemmat on olleet töissä.
Jos sinun tuntemista 6v ja 7v lapsista kukaan ei ole koskaan ollut päivähoidossa, eskarissa tai missään muuten hoidossa tai kyläilemässä kaverin luona, ulkoilemassa yksin/kavereiden kanssa vaan ovat tosissaan kokoajan sen24/7 äidin valvottavissa (niin ettei vessaan tai kahville pääse) niin kieltämättä olen ihmeissäni. Sen verran pumpulissa olen kasvanut.
Mutta siis rautalangasta vielä; silloin kun olen yksin kotona noiden 7v, 6v ja 1,5v kanssa niin pystyn silti käymään vessassa ja syömään rauhassa. En ehkä juuri sillä hetkellä kuin haluan ja se voi vaatia omia järjestelyjä mutta onnistuu silti. Jos jollain samanikäisten kolmen lapsen äidillä on tosissaan niin paljon raskaampaa ettei tuo onnistu niin silloin oikeasti suosittelisin miettimään onko lapset ihan "normaaleita" ja hakemaan jotain apua jos oikeasti on yksin sen 24/7 noin kiinni siinä lastenhoitotyössä.
En tiedä onko omat tuttavaperheet joilla on samanikäisiä lapsia sitten poikkeuksia kun heillä nuo isot voi jo hyvin ulkoilla omalla pihalla yksin, joskus pidemmälläkin. Vierailevat kavereiden luona eivätkä kotona vaadi jatkuvaa peräänkatsomista. Tarvittaessa isommat voivat jopa leikittää nuorinta sillä välin kun äiti käy suihkussa, pyykkituvalla, vintillä tms. Minusta se tuntuu todellakin pumpulilta.