Jos vauva kakka yöllä niin vaihatteko uuden vaipan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaihdan ja jos on tuntuvasti pissainen vaippa niin sekin vaihdetaa. Ei minusta kenenkään tarvitse nukkua kakka housussa vaikka nukkuja ei siihen heräisikään, jotenkin alentavaa tuollainen. Samaten märkä vaippa, ihan vaan siksi että ei kehdata sen vertaa tehdä.

No todellakin vaihdoin! Mee ite paskat pöksyssä nukkumaan, niin tiedät miltä vauvastas tuntuu!

Juu se onkin ihan sama asia... huoh. Vauvan maitokakat jotka on kokoluokaltaan kuin pierun kuoret jos 5 kertaa yössä vääntää, verrattuna sun pökäleisiisi on hiukan eri juttu.

Ja juu, minä olen kakkavaipat vaihtanut mutta se ei ole maailmanloppu jos ap ei niin tee tuossa tilanteessa, mikäli vauva nukkuu hyvin ja iho ei kärsi.

Lauantaina tulee 3 viikkoa. Joo ja on mulle jo neljäs lapsi. Lähinnä en vaihda aamuyöllä,koska jos esim vauva kakkaa viideltä niin se saattaa olla tunnin hereillä tai ylikin vaikka annakin tissiä vaipanvaihdon jälkeen. Sit en enään ite saa nukutuua,kun pitää olla jo vanhempia lapsia herättelemässä kouluun ym... Näin vaihdan jos hereillä oon ja tietysti silloin jos kakkaa heti syötön jälkeen ja kuulee et kunnon "kurat" tuli mut muuten en jaksa...saa edes vähän nukuttua. ei meillä muut 3 oo näin kakannu... tää paskoo jatkuvalla syötllä ja ihan joka syötön jälkee:/

Sulla on siis kokemusta, et miten se kakkaaminen muuttuu kun kerta on jo lapsia. Pistä miehes laittamaan isommat lapset kouluun. Sun on myös tärkeetä saada unta, 3-viikkoisen vauvan yökukkumiselle kun ei kauheesti voi mitään. Mut kyl mä silti koettaisin vaihtaa jokaisen kakkavaipan, kun se tosiaan voi tehä pahaakin jälkeä iholle, siitähän se riemu vasta alkaakin, jos pylly on verillä ja sit tulee ne kakat..

siis kun esim jos se kakkaa joka syötön välein,esim sen 5kertaa niin vaihatteko joka kerta sitten yöllä puhtaan vaipan? minä suoraans anon että en jaksa vaihtaa enään aamuyöllä jos kakkaa,kun se herää sitten pällisteleen tunneiksi jopa enkä saa sit ite nukuttua,alussa vaihdoin aina kun kakkas mut en jaksa enään,paitsi jos ite oon hereillä. meillä vauva kakkaa muutenkin joka syötöllä,oisko 2vaippaa ollu 3viikon aikana sellasta missä ei kakkaa olis..

Tietysti vaihdan heti kakat pois, palaahan se vauvan peppukin jos ne jättää muhimaan! Koitapa itse nukkua paskat housuissa! Äkkiä se siitä kasvaa ja vähentää kakkauskertoja.

Meillä on puolivuotias vauva joka ensimmiäsen parin kuukauden ajan kakkasi joka ikinen yö ja nyt taas viimeiset kolme viikkoa, kun antibioottikuuri sotki vauvan mahan. Vaippa vaihdetaan yöllä ainoastaan silloin, jos se vaivaa vauvaa. usein miten vauva on ihan umpi unessa kakatessaan, joten tuntuisi todella julmalta herättää vauva vaipanvaihdon vuoksi (ja ihan varmasti herää, vaikka kuinka vaihtaisi pimeässä ja hiljaa). Mies oli sairaalassa kysynyt pitääkö vaippa vaihtaa öisinkin joka syötön jälkeen ja kätilö oli tuuminut, ettei sellaista syytä olekaan miksi nukkuva vauva kannattaa herättää, tai jos on, niin vaipanvaihto ei silloin ole ensimmäinen mietittävä asia.

Aina ja ripeästi. Esikoinen kakkasi pienenä kerran yössä, mutta kuopus alussa öisin parikin kymmentä kertaa, nykyään selvitään yhdellä parilla pyllypyykillä yössä. Pissavaippoja en vaihda öisin jos ei ole kunnon isot pissat ja falskannut sen takia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä