Joudutteko laittamaan lapselle yöllä tuttia suuhun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tutinpoimija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tutinpoimija

Vieras

Heippa!

Hoh hoi, poika 1v.4kk on aika hyvin nukkunut yönsä tähän mennessä, mutta aina on pitänyt vähintään kerran (yleensä useammin) yössä laittaa tuttia suuhun. Nyt on alkanut itkeskelemään keskellä yötä ihan kunnolla, eikä tyynny, vaikka yritämme laittaa tuttia suuhun, vaan jatkaa itkemistä, kunnes saa vettä tai/ja pääsee sänkyymme. :( Rupesin sitten miettimään, että en kyllä rupea taas tähän, että pitää pulloa antaa. Parina viime yönä emme ole antaneet, ja poika on rauhoittunut lopulta ilmankin. Viereen on kuitenkin otettu (liekö sekin virhe?????!!). No, tässä rytäkässä tuli mieleen, että onko tuossakaan mitään järkeä, että joka yö saa vähintäänkin tuttia tunkea suuhun...jotenkin siihen on itsekin niin tottunut. Mutta kyllähän lapsen pitäisi pystyä nukkumaan yönsä ilman tutin ojentelua, eikö??

Onko kuinka yleistä, että lapselle pitää laittaa yöllä tuttia suuhun, ja miten asian saisi korjaantumaan? Ihan niinkuin pullosta vieroittamisen eli pari yötä huudattamista? Olen kuitenkin herkkä menettämään yöuneni, joten en haluaisi altistua sille valvomalla pari yötä.

Pahoitteluni, jos aiheesta on jo ketju, vinkatkaa siitäkin.

Meillä molemmat ovat nukkuneet paljon vieressä ja molemmille on saanut öisin laittaa tuttia uudelleen suuhun.

Esikoisen vieroitimme tutista hieman ennen 1.5v. Ajattelin että se on äärinmäisen hankalaa, kun päivisinkin jo tuttia pyyteli. Otin tutin vain pois ja oikeastaan kävi aika helposti. Muutamana iltana oli hankalampaa saada nukahtamaan.

Kuopus on 1v1kk ja hänellä tutti on edelleen käytössä. Olen juuri lopettanut imettämisen ja ajattelin hänenkin antaa pitää tuttinsa siihen 1.5v.

Minua itseäni ei tutin laitto juurikaan haittaa, myös mies osallistuu tähän aktiivisesti. Yleensä rauhattomuutta alkaa esiintyä vasta aamuyöstä ja aamusta. Mutta kyllä me tuttia joudutaan suuhun laittamaan aika monta kertaa yössä.

Jos koet tuttirumpan rasitteeksi, kannattaa sitten harkita tutin vieroittamista. Tapahan se on jo tuon ikäiselle. Voi toki viedä muutamia päiviä ennen kuin yöt rauhoittuvat mutta joskushan se homma on edessä kuitenkin.

Esikoinen on 3v ja tulee edelleen välillä öisin viereen nukkumaan ja heräilee itkuisena. On kyllä ihan tavallista arkipäivää että lapsiperheen yöt on rikkonaisia, valitettavasti.<br><br>

Poika huutelee aina yöllä "äitiii tutii" tai "anna" ja kun saa tutin, nukahtaa välittömästi. En ole kokenut asiaa rasittavana. Olen vain tyytyväinen, kun viimein loppui se yömaidon antaminen.

Jouduttiin, kunnes pari viikkoa sitten kyllästyin ja kun en muuta keinoa keksinyt niin heitettiin tutit roskiin. Nyt saa kainaloonsa uninallen, siis iltaisin nukkumaaan käydessä sekä jos yöllä herää, niin annan nallen syliinsä, siihen tyytyy. Nykyään herää harvemmin, ei läheskään joka yö (tuttia piti laittaa 3 x yössä).

Yhteistyössä