Jouduttiin perumaan tuettu loma rahapulan takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mene pelkästään lasten kanssa tai ihan yksin. Ja järjestäkää jatkossa raha-asiat niin että sulla on mahdollisuus säästää vähän omaa rahaa. Tosi kurjaa, jos aikuinen joutuu ruinaamaan puolisoltaan "viikkorahaa".

[QUOTE="vieras";27097229]Jotenkin sellainen olo, että mies tässä jyrätään täysin. Mies tienaa, ja vaimo vailla lomarahaa mieheltä. Entä jos mies haluaisi lähteä niillä rahoilla omalle lomalle niin mieshän olisi täys paska.[/QUOTE]

Ketähän tässä jyrätään? Ap sanoi, että rahat on "miehen takana", ja ilmeisesti joutuu kaikkeen hakemana mieheltä "luvan" ja on sit ihan miehen oikkujen armoilla. Ja jos sen loman maksaisi lapsilisistä, niin nehän ei edes ole miehen omia rahoja, vaan tarkoitettu koko lapsiperheelle.

Meillä on yks yhteinen tili mihin menee niin miehen palkka kuin lapsilisätkin. Se vaan et se on mies joka tienaa meillä, mun tulot on aika olemattomat.
Tällä hetkellä rahat menee ihan vaan pakollisiin laskuihin (esim kiinteistövero, vakuutukset) . Eli ei se mies niitä rahoja omiin juttuihinsa käytä.

Mies kyllä kävi kesällä parikin vajaan viikon mittaista omaa reissua. Itelle en ole saanu järjestyyn nyt edes viikonlopun reissua.

Mies tykkää ennemmin lähteä lappiin, mökille tms missä on oma rauha. Ollaan tässä vuosien mittaan pari krt käyty kahdestaan kylpylässä/hotellissa yö ja on tuo ihan tykänny mut ei kovin innokas ole niihin lähtemään.

Käykö se tuolle loman järjestäjälle että meenkin vain lasten kans kun lomaa haettu sillä perusteella et perhe sais yhteistä aikaa? Minä se on muutenki se joka lasten kans on ja menee.

Joo mä tiedän, olen itsekin joutunut sellasen perumaan koska hintaa olisi tullut monta sataa sen tuetun osuuden lisäksi. En viitsinyt sen koommin hakeakaan, vaikka pointti onkin lomia hakea silloin kun ei ole varoissaan. Niinpä niin, silloin ei ole varaa siihen omavastuuseenkaan saatikka matkoihin.

[QUOTE="a p";27097460]
Käykö se tuolle loman järjestäjälle että meenkin vain lasten kans kun lomaa haettu sillä perusteella et perhe sais yhteistä aikaa? Minä se on muutenki se joka lasten kans on ja menee.[/QUOTE]

Mä varmaan tekisin niin, että pyytäisin sitä maksuaikaa, maksaisin loman koko perheelle niistä lapsilisistä ja mies tulisi mukaan tai olisi tulematta, omapahan on asiansa. Jos saisi sen muutan päivän lisää maksuaikaa, niin eipähän tarvitsisi enää mitään muuta kysellä ja vatvoa, vaan juttu olisi sillä selvä :)

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="vieras";27098055]Mitä jos hakisit itsekin tuettua lomaa, niitä saa hakea ihan kuka vaan, niin ei vituttaisi noin paljon? Ja ei ole sossun kustantamia, tosin toimeentuloasiakkaat saattavat saada omavastuuseen tukea sossusta.[/QUOTE]

Niin tai mitä jos nämä pummit hakisivat vain töitä, riittäisi rahat lomaan, niin ei vituttaisi niin paljoa. Voi teitä elämän häviäjiä.

[QUOTE="a p";27098136]Luetun ymmärtämisessä vissiin jotain vikaa?[/QUOTE]

Ööh, iniset jotain lapsilisistä? Taitaa sulla olla töissäkäymisen ymmärtämisessä iso vika. Kaikki pitää perseestä tunkea sisälle, kun ei oikein mitään jaksa tehdä. Voi! Onneks veronmaksajat kustantaa!

Eihän sille mitään voi, jos isälle tulee este. Kyllähän loma antaa sinullekin eri tavalla aikaa olla lasten kanssa kuin ei tarvitse rruuasta eikä siivouksesta huolehtia.

Tuo omavastuu kuulostaa aika kalliilta. Jos mä olisin teidän tilanteessa niin unohtaisin tuon tuetun loman ja katselisin ihan omakustanteisia tarjouslomia. Esim viimeisessä me lehdessä on ykkösbonus asiakkaile kylpylälomia ikaalisten kylpylään ja rantasipi tropiclandiaan alk 99€/vrk perhe tai tallinnan kalev spassa on perhehuoneet syys-joulukuu 109€, viking line ainakin antaa puoli ilmaiseksi laivamatkat kun ostaa hotelliloman heiltä. Eiköhän sen loman pituudesta pystyisi vähän tinkimään mielummin kun että jäisi kokonaan kotiin.

Ööh, iniset jotain lapsilisistä? Taitaa sulla olla töissäkäymisen ymmärtämisessä iso vika. Kaikki pitää perseestä tunkea sisälle, kun ei oikein mitään jaksa tehdä. Voi! Onneks veronmaksajat kustantaa!

Jospa nyt kävisit ottamassa lääkkeesi ja rauhoittuisit, tuettuja lomia on jokaisella oikeus hakea, niitä myönnetään sosiaalisin, terveydellisin ja taloudellisin syin. Verorahoista näitä ei makseta, vaan RAY:n rahoista.
Ja purkauksesta päätellen, saisit sinäkin loman :) ei muuta kuin hakemaan.

Jospa nyt kävisit ottamassa lääkkeesi ja rauhoittuisit, tuettuja lomia on jokaisella oikeus hakea, niitä myönnetään sosiaalisin, terveydellisin ja taloudellisin syin. Verorahoista näitä ei makseta, vaan RAY:n rahoista.
Ja purkauksesta päätellen, saisit sinäkin loman :) ei muuta kuin hakemaan.

Hain jo. Tulen sitten minäkin itkemään omaosuudesta jos mulle tämmöinen pummiloma suodaan ;)

[QUOTE="Vieras";27098217]Eihän sille mitään voi, jos isälle tulee este. Kyllähän loma antaa sinullekin eri tavalla aikaa olla lasten kanssa kuin ei tarvitse rruuasta eikä siivouksesta huolehtia.[/QUOTE]

Niinpä. Olisi itellekin oikeasti lomaa eikä vaan tätä samaa eri ympäristössä. Mut puhn vielä tuon miehen kanssa että mitä oikeasti meinaa tehdä. Ja teen sit omat ratkaisut sen mukaan. Miehen osuus tosin 100 e tuosta lomasta.

[QUOTE="vieras";27098229]Olis kannattanut säästää etukäteen. Unohda tämä ja ottakaa siitä opiksi seuraavaa kertaa varten.[/QUOTE]

Yritin jo tuolla kertaalleen sanoa että pitäis saada mieskin tähän ideaan mukaan että onnistuis säästäminen ym. Tällä hetkellä tuntuu että miehen kohdalla tilanne on sama myös sillä seuraavalla kerralla.

[QUOTE="joku";27098241]Tuo omavastuu kuulostaa aika kalliilta. Jos mä olisin teidän tilanteessa niin unohtaisin tuon tuetun loman ja katselisin ihan omakustanteisia tarjouslomia. Esim viimeisessä me lehdessä on ykkösbonus asiakkaile kylpylälomia ikaalisten kylpylään ja rantasipi tropiclandiaan alk 99€/vrk perhe tai tallinnan kalev spassa on perhehuoneet syys-joulukuu 109€, viking line ainakin antaa puoli ilmaiseksi laivamatkat kun ostaa hotelliloman heiltä. Eiköhän sen loman pituudesta pystyisi vähän tinkimään mielummin kun että jäisi kokonaan kotiin.[/QUOTE]

Meillä on 6 lasta joten nuo kylpylöiden ym tarjoukset ei todellakaan koske meitä. Ovat yleensä sen 2 aikuista + 1 lapsi max 2 lasta.
Osa lapsista teinejä jonka takia tuo omavastuukin iso.

[QUOTE="a p";27098434]Yritin jo tuolla kertaalleen sanoa että pitäis saada mieskin tähän ideaan mukaan että onnistuis säästäminen ym. Tällä hetkellä tuntuu että miehen kohdalla tilanne on sama myös sillä seuraavalla kerralla.[/QUOTE]

Mies varmasti parhaiten tietää, mikä teidän perheelle hyväksi :)

[QUOTE="vieras";27098489]Mies varmasti parhaiten tietää, mikä teidän perheelle hyväksi :)[/QUOTE]

Tai sitte ei. Tietää mitä ite haluaa ja toimii sen mukaan. Aika vähän on tässä normaali arjessa mukana.

Ihan oikeasti pyydät sitä eräpäivän siirtoa, nyt heti, kun toimisto on luultavasti vielä auki. Jos ette lähde sille lomalle, niin olet siitä katkera miehellesi, ja se syö joka tapauksessa liittoanne. Jos mies on saanut reissata pariin otteeseenkin kesällä, niin nyt on todellakin muunkin perheen vuoro. Ei koko perhe voi elää aina miehen mielihalujen mukaan, vaan miehenkin on tultava vastaan. Älä kuuntele näitä haukkujia. Ole onnellinen, että olette saaneet tuetun loman.

Mä jouduin kans kesällä perumaan tuoetun loman, koska ei vaan yksinkertaisesti ollut varaa lähteä. Kylläpä harmitti. Vaikka omavastuu noissa lomissa ei tosiaan ole mikään hirveän suuri niin tuleehan sitä hintaa myös matkoille.

Ei sitten lähdetä sinne lomalle :( :( . Mies ei vaan halua. Sano syyksi ettei jaksa ite (eikä muka lapsetkaan) maata viittä päivää kylpylässä toiseksi sitten se että siellä oli joka päivälle jotain pakollista ohjelmaa ja sitte vielä tuo raha. Ja neljäs syy oli ettei saa järjestettyä lomaa.

Rahat ois saanu jotenkin järjestymään jos olis halunnut. Molempien vanhemmat olisivat lainanneet tai muutamaa laskua voinu siirtää. Tiukille ois menny mut niin se on aina jos jotain ylimääräistä haluaa tässä elämässä. Välillä sit tingitään vaikka ruoastakin et saadaan jotain extraa.

Ja tuo loma sitten. Mies on yrittäjä kahden muun yhtiö kumppanin kanssa. Ja ite päättävät lomistaan ym. Mies vaan sano ettei viitti koko syyslomaa kysyä vapaaksi. Tiedän että muut joutuu sitte olemaan töissä mutta voivat sitte pitää sen 5 pv muulloin vapaata ja sit voivat vuorotella nuo syys ja hiihtolomat. Tähän asti jokainen pitäny noilla lomilla sen pari pv vapaata.

En tiedä. Ite luovutin jo. Harmittaa lasten puolesta. Itellä sellanen olo et ei jaksa suunnitella elämää yhtään eteenpäin. Eikä ainakaan mitään ylimääräistä. Järjestäköön mies sitte jos haluaa.
Täysin mahdollista että mies lähtee omalle reissulle syyslomalla kun on se muutama päivä vapaata.

Kurja juttu :( Mutta olisit vaan varannut sen loman ja lähtenyt ilman miestä. Ymmärrän yrittäjän vaimona ettei mies voi tai halua tai ei kannata ottaa lomaa aina kun mä haluaisin, mutta ei sen tarvii silti mun elämää rajoittaa niin etten koskaan pääsisi minnekään. Kyllä sinäkin saat aikuisena ihmisenä päättää omista menoistasi.