Joulu materialistisuvun kanssa, ahdistaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jouluinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jouluinen äiti

Vieras
Tämä teksti on turhaa lässytystä, kiitos ja anteeksi.

Vietimme aattoiltaa sukulaisten kanssa. Olimme ostaneet lapsillemme 3 lahjaa kullekin: esikoiselle kännykkä, ZhuZhupetsin linnan ja toivomansa pelin. Kuopukselle Babyborn, Zhuzhupets linnan toisen osan ja pelin. SItten saivat muita pienempiä lahjoja sukulaisilta noin 5-6 kappaletta lisäksi. MIelestäni lahoja oli todellakin riittävästi.
No toinen sukulaisperhe oli hommannut kullekin lapselleen minimissään 20 lahjaa joissa mukana iPhonea jne. Lahjojen jako tilanne oli siis jo aikuisen näkökulmasta hiven epäreilu. No omat lapseni näyttivät iloitsevan lahjoistaan anyway vaikka määriä ihmetteloivät. Eikä tässä nyt mitään sinänsä.

Kun lähdimme pois palasin hakemaan unohtunutta käsilaukkuani kuulin kuinka säälittelivät meidän perhettä kun lahjoja oli "niin vähän". Yök, en halua enää ikinä vastaavaa jouluiltaa. Jäi ällöttävä olo.
AIkaisemmin näin ei ole ollut kun olemme toisen puolen suvun kanssa joulua viettäneet. Siellä joku järkin lahjojen määrän kanssa.
Ehkä ihan oma joulu omalla perheellä olisi parhain.

No voi luoja, en kyllä viettäisi minäkään tuollaisten kanssa uudelleen joulua. En tykkää siitä, että joulu "pakkomaterialistetaan". Kyllä mä itse tykkään antaa lapsille aika reilusti lahjoja, ja yhden suuren (tyyliin vaikkapa 4v:lle Playmobil-setti) mutta mua olis hävettänyt ennemminkin sinä lahjoissaan yliampuvana ja törsäävänä perheenä, kuin teinä, jotka pystytte nauttimaan vähemmästäkin. Ja tuo kommentointi kertoi kans aika paljon heistä... :p

no heidän häpeänsä että kehtasivat säälitellä teitä niin että vielä kuulit, mä olisin kyllä menny sanomaan jotain tossa tilanteessa että "meidän lapset oli kyllä ihan tyytyväisiä lahjoihinsa". Mun mielestä noita kaiken saaneita tyytymättömiä kakaroita on jo ihan liikaa...

Minua kyllä ihmetyttää että syydetää lapsille kamala kasa tavaraa, tuo 5-6 kpl on aivan riittävä määrä.

Meidän 2,5 v. poika sai 5 lahjaa, kuudes jätettiin huomiseksi koska hänellä yksinkertaisesti ei riittänyt mielenkiinto enää siihen kuudenteen, leikki 4 h putkeen uusilla leluillaan. En ymmärrä miten lapsen mielenkiinto voi riittää 20 lahjaan, vaikka olisi isompikin lapsi, varsinkin jos lahjat ovat mieleisiä.

itse annan aina paljon lahjoja ja säälittelin sukulaislapsia,jotka sai tosi vähän ja halpoja lahjoja. lähinnä siksi harmittelin, kun vanhempansa säästivät rahaa, jotka perheen äiti sitten käytti meikkiin, kampaajalle, omiin vaatteisiinsa ja kaikenlaisiin hoitoihin ja molemmat vanhemmat juoksivat baarissa pari kertaa viikossa.. eihän siinä oikein jää rahaa ostaa lapsille lahjoja.

Pata kattilaa soimaa.

Ap laski paikan päällä toisen perheen lasten lahjamääriä & sisältöjä sekä piti lahjojenjakotilannetta epäreiluna, toinen perhe taas sääli ap:n lapsia kun paketteja tuli niin vähän. Toinen perhe puhui asiasta ap:n selän takana, ap taas teki aiheesta aloituksen keskustelupalstalle.

Puolin ja toisin ilmeisesti ei-niin-hyvässä-hengessä tapahtuvaa ihmettelyä ja huokailua.

Kukin lahjokoon lapsensa parhaaksi katsomallaan tavalla. Ihmisillä on eri käsityksiä siitä, montako lahjaa (ja millaisia sisällöltään) jouluna pitää olla, ja turha siitä on närkästyä jos ja kun joku on asiasta eri mieltä :)

Minäkään en ymmärrä sellaisia kamalia lahjakasoja, meidän 2,5 vuotias sai 8 lahjaa ja jo ensimmäisen kanssa leikki monta tuntia, niin että äiti sitten availi pikkuhiljaa ne loput paketit :D
Mutta,kukin tyylillään.Sitä ei vain kannata sitten ihmetellä jos lapset eivät ole tyytyväisiä mihinkään.