Joulu on lastenjuhla ja vain lapset tarvitsevat lahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmeissään

Vieras
Tuota saa lukea täältä palstalta aina näin joulun aikaan ja mä kyllä vähän ihmettelen tuota asennetta varsinkin kun joidenkin kirjoituksesta voi aistia pienen huvituksen ja halveksunnan jos aikuisetkin haluavat lahjoja.

Mun mielestä joulu on kaikkien juhla eikä vain lasten. Myös aikuiset on oikeutettuja saamaan lahjoja enkä mä ainakaan lahjoja osta vain lapsille. Kyllä se aikuisenakin on mukava saada lahjoja vaikka ei olisikaan mitään isoa.

Meillä ei ole vuosiin sisarusten ja vanhempien kesekn osteltu lahjoja, toki oma mies ostaa lahjan, ja anoppi, siihen se jääkin, ostan sitten säästyneillä rahoilla itselleni mitä tarvitsen joulun jälkeen vaikka alennusmyynneistä.

Meidän lähipiirissä aikuiset muistaa toisiaan pienin jutuin, suklaarasioilla, joulukukilla ja pipareilla esimerkiksi. Kortteja myös lähetellään jonkun verran. Ei ole kuitenkaan tapana toivoa tai haluta mitään, aikusten kun olettaa osaavan ne haluamansa itsekin ostaa eli ne lahjat on vaan pientä muistamista, lähinnä tavan vuoksi sekin ja velvollisuudesta, kun tietää toisenkin jotain antavan. Mutta jos aikuinen alkaa toiveita esittämään, niin minusta se on outoa ja jotenkin naurettavaa. Sama juttu syntymäpäivillä.

Mun mielestä kukaan ei tarvitse lahjoja. Jos niitä hommataan, pitää niissä olla jokin ajatus ja tunne mukana, ei vain krääsää krääsän vuoksi. Olen niin suunnattoman onnellinen kun lahjamäärä oli tänä jouluna aivan minimissä, pääosin muksuille ja oikeasti hyödyllistä ja harkittua juttua. Itse olen saanut pari lahjaa, hyödyllistä ja harkittua nekin. En ole hommannut lahjaa kuin yhdelle aikuiselle ja sekin on vaiheessa.. Ehkä huomenna :p

Yhteistyössä