Joulukuu 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1.12. Piia, toinen, TAYS
1.12. Lumienkeli82, Loppi, ensimmäinen, Hlinnan KS
*5.12 tyttö 3630g 50cm
2.12. Janna, ensimmäinen, TAYS
2.12. Helmi, 30,ensimmäinen, EKKS
*20.11 poika, 2740g, 49 cm
2.12. Pulla, 26, ensimmäinen, TAYS
2.12. Beebi, 18, ensimmäinen, Hlinnan KS
2.12. Hessu, ensimmäinen, PKKS
*3.12.poika, 3050kg, 46,5 cm*
4.12. Minja, 31, Helsinki, ensimmäinen, NKL
4.12. Terhi, ensimmäinen, NKL
7.12. Taru, 24, toinen, Seinäjoen sairaala
*24.11 tyttö, 2790g, 49,5cm
8.12. Juuli, 31, Lpr, ensimmäinen, EKKS
8.12. Libero, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
* 13.12. tyttö 4190g, 53 cm
8.12. Toivonkipinä, 30, JKL seutu, ensimmäinen, K-S KS
8.12. Happy, 30, Nokia, Toinen, Vammala?
*16.12 poika 3650 g, 53 cm
10.12. ella, 29, Tampere, ensimmäinen, Tays
10.12. Hanna, 24, Oulu, toinen, OYS
11.12. Hansu, 32, ensimmäinen, PKKS
11.12. Kirsi, 26, Helsinki, ensimmäinen, KOS haikaranpesä
11.12. äiti'79, ?, kolmas, TYKS
12.12. Siru, 28, Kuusamo, Kolmas,Kmo tk/OYS
13.12 minni
*3.12 tyttö
13.12. Satu 25, Tampere, ensimmäinen, TAYS
*6.12 tyttö, 3835g/50cm
14.12. Emilia, 32, Pk-seutu, ensimmäinen, KOS Haikaranpesä
15.12. Verona 32, Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
17.12. AnniinaA, 34, Espoo, kolmas, Jorvi
19.12. NiiskuPiisku, 27 , Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
*7.12 tyttö, 3710 g, 51 cm
19.12. SannaA 29, Kirkkonummi, ensimmäinen, Tammisaari
20.12. Hellu 42, PK-seutu, ensimmäinen, KOS, haikaranpesä
22.12. Minna, 24, Vantaa, ensimmäinen, NKL
*05.12 tyttö
22.12. Kipale, 28, Tampere, ensimmäinen, Tays
22.12. Jenni, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
23.12. Milla, 23, raahe, ensimmäinen
24.12. Cecilia, 31, Espoo, toinen, Jorvi
25.12. Katikka, 24, Tampere, ensimmäinen, TAYS
26.12. Kukka, 27, Oulu, ensimmäinen, OYS
28.12. Ompula, 31, Hki, ensimmäinen, NKL
28.12. Johanna, 23, Vantaa, ensimmäinen, Kätilöopisto
29.12. Anska, 23, Turku, ensimmäinen, TYKS
31.12. Ada, 22, Vantaa, ensimmäinen, NKL
31.12. Riinu, 33, kolmas, Keski-Eurooppa

Jo 8 päivää yli.. ei mitään,vaikka tekis mitä...
HUomenna yliaikaistarkastukseen. Kävisipä itsellekkin niin,et sattuis tulemaan ennen sitä!!!????

ONNEA KAIKILLE JO VAUVAN SAANEILLE!!!

1.12. Piia, toinen, TAYS
*5.12 tyttö 3630g 50cm
*9.12 poika 3830g, 52cm
13.12 minni
*3.12 tyttö
*6.12 tyttö, 3835g/50cm
15.12. Verona 32, Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
17.12. AnniinaA, 34, Espoo, kolmas, Jorvi
19.12. NiiskuPiisku, 27 , Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
*7.12 tyttö, 3710 g, 51 cm
19.12. SannaA 29, Kirkkonummi, ensimmäinen, Tammisaari
20.12. Hellu 42, PK-seutu, ensimmäinen, KOS, haikaranpesä
22.12. Minna, 24, Vantaa, ensimmäinen, NKL
*05.12 tyttö
22.12. Kipale, 28, Tampere, ensimmäinen, Tays
22.12. Jenni, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
23.12. Milla, 23, raahe, ensimmäinen
24.12. Cecilia, 31, Espoo, toinen, Jorvi
25.12. Katikka, 24, Tampere, ensimmäinen, TAYS
26.12. Kukka, 27, Oulu, ensimmäinen, OYS
28.12. Ompula, 31, Hki, ensimmäinen, NKL
28.12. Johanna, 23, Vantaa, ensimmäinen, Kätilöopisto
29.12. Anska, 23, Turku, ensimmäinen, TYKS
31.12. Ada, 22, Vantaa, ensimmäinen, NKL
31.12. Riinu, 33, kolmas, Keski-Eurooppa

Beebi oli tippunu listalta. Lisäsin sen takas. T:taru

Kiitos Orea!
Onnea loppurutistukseen. Elämä on ihanaa, näin sitä vaan sekä sinä että minä ollaan nyt ""tässä"". Tiedät varmaan mitä tarkoitan... Kaikki tapahtuu ajallaan ja nyt oli meidän vuoro.

Tunnelmallista joulua!
t: Libero

Onnittelut minultakin Liberolle!!!! Aika rientää, vastahan olit siinä verikoe sekoilussa, jonka tulos nyt ainakin on varma!!!! Meillä ollaa edelleen nolla-pisteessä. Mutta ehkä mekin vielä joskus päästään tuohon asti.... Nyt vaan meillä on takana liian monta epäonnistumista.
Siis todella onnittelut teille ""tuolta toiselta puolelta""

Onnea Liberolle :) Jos ja kun jaksat niin kerrotko lisää miten synnytys meni. Minullahan tehtiin kanssa se lantiokuva ja todettiin et ahdasta on. Pelottaa kun la lähestyy ja mitään ei tapahdu ja neuvolan arvion mukaan vauva olis nyt 3900g.

Alkaako muillakin hermot mennä. Yleensä olen niin leppoisa, mutta viimeiset päivät mua on ärsyttänyt ihan kaikki. Kotona on niiiiiiiiiiiin tylsää kun kumminkaan ei ole voimia tehdä juuri mitään ja ikäänkuin odottaa vain. Olen nukkunutkin joka yö semmosia 13-15 h unia ja siihen vielä päiväunet päälle. Uloskaan en voi mennä pakkasen takia kun mulla on melko paha astma. Joten ei voi kuin nököttää kotona hermot piukalla. Mies on omaksi onnekseen koko ajan töissä, joten sen ei tarvi mua kattella. Tosin se on myös seikka mikä mua ärsyttää yli kaiken.
Anteeksi kanssa sisaret tää purnaus, mutta en tiedä mihin muuhunkaan pahaa oloani purkaisin. ....
Ihmettelenkin että olen kyllä viisi vuotta kestänyt odottaa tätä vauvaa (lapsettomuushoidot) mutta nyt kun on ihan loppusuoralla on kärsivällisyys aivan nolla. Kohta sitten valitan kun vauva on että kun ei saa ikinä nukkua... onkohan ihminen ikinä tyytyväinen ;) no olen minä oikeesti onnellinen ja tyytyväinen mutta sattui nyt vaan tälläinen päivä kun hatuttaa olla neljän seinän sisällä yksikseen.

Kyllä se meidänkin vuoro pian tulee !

Ei täälläkään vielä mitään. Josko sittenkin vasta ensi vuonna syntyisi... Kovasti paljon kyllä edelleen supistelee, mutta täysin kivuttomasti. Rv 38+5.

Onko kaikille muille annettu painoarviota neuvolassa? Vai onko sellainen annettu vain, jos on täytynyt mennä synnytystapa-arvioon? Mulle ei neuvolatäti suostunut antamaan mitään arviota koosta. Sf-mitta on ollut koko ajan korkeahko, mutta eipä siitä ole kukaan ollut huolissaan. Mitä nyt itse välillä...

Onnea-Onnea-Onnea vauvansa kotiin saaneille! :)

Täällä vietetään ""lasketun ajan -päivää""...ja siinähän ne olikin tärkeimmät. Neuvolassa kaikki ok, turvotusta tullut lisää ja sain ""ajatuksellisen etapin"" 29. päivästä. Eli jos siihen mennessä ei mitään kuulu itsekseen, niin joutuu sairaalaan yliaikatutkimukseen. Ja siitä sitten kolmen päivän päästä olisi käynnistys...

Nyt on kyllä ollut lupaavasti kivuttomia supistuksia muutamana päivänä, joten pientä toivoa synnyttämisestä pidetään kyllä yllä :)

Mä ymmärrän hyvin, että sitä kypsyy ja kyllästyy kotona! Mä olen itse viime viikolla niiiiiiiiiiin kypsä, että rupesin jo käymään itsenikin hermoille :)
Nyt mä olen vain koettanut keksiä tekemistä, kun ei se vauva näyttänyt tulevan odottamalla...

Hyviä vointeja kaikille ja kärsivällisyyttä! :)

mahottomaksi käy tää odottaminen.. ei uni maistu ja vatsassa sattuu ku menkat alkais,sais alkaa muksu jo syntymään. nyt vielä kaiken lisäks heräsin ku toinen rinta oli ihan maidosta märkä.. ei taida ainakaan imetyksen kanssa ongelmia tulla.. onko kellään tuo maidon tulo viitannu synnytykseen?
rv39+3

Huomenta vaan kaikille !
En ole varma auttoiko eilinen purnaus, mutta kävin kuudelta aamupissalla ja menin takaisin sänkyyn. Tulikin aika äkkilähtö takaisin vessaan kun luulin että pissaa tulee vaan vielä. Nyt on tullut pieniä lorahduksia vähän väliä, mutta ei mitenkään flosh meiningillä. Laitoin kyl siteen ja se on jo ihan märkä eli kaipa tästä pian Tyksiin on lähdettävä. Supisteluja ei ole enkä usko että rakkonikaan näin vuotaa tai sitten se on mennyt rikki :) Toivotaan siis että tää olis sitä ja pääsisi tositoimiin. Pitäkää peukkuja ! Ilmoitan heti kun tiedän enemmän..

huomenta!
täällä ei edelleenkään minkaanlaisia tapahtumia vielä voidaan erittäin paksusti!pitäisi asennoitua että se tulee vasta kahden viikon kuluttua,ehkä se pääsisi sitten yllättämään.taidan tästä lähteä lenkille josko se avittaisi....moikka moi!

kaikki muut on ilmeisesti synnyttämässä,kun on näin hiljaista... millonkohan mun aika tulis? koko viikon oon koittanu touhuta jotain että sais synnytyksen käynnistymään,mutta ei... tänään vein matot ulos,pyyhin pölyt ja pesin lattiatkin eikä supistuksen supistusta,tuntuu että levossakin niitä tulee enemmän.
viime yön nukuin todella hyvin,13tuntia melkeen putkeen, neuvolassa oli tänään paineet laskenut aika mukavasti,pahimmillaanhan mietittiin käynnistystä kun paineet oli 138/100.tänään enää 118/82.
ei taida meille sitten jouluvauvaa tulla,ehkä pitää tähdätä uudenvuodenvauvaan....

heippa!
sulla mariella ihan samat jutut kuin mulla:)mäkin oon tänään
siivonnu ihan hullun lailla!pesin saunankin ja leivoin torttujakin...eikä supistuksen supistusta!
ehkä se tosiaan menee joulun yli...kunhan ei vain joutuisi sairaalaan jouluksi!
ai niin!ja hainhan minä kuusenkin!rymysin sahan kanssa metikössä ja kävin kuusi varkaissa!ei auttanut sekään.hyvä paikka olla vissiin tuolla masussa:)
vauva on tosin jo ihan hirveen alhaalla,että tuntuu että pää jo kohta näkyy.siksi on jo vähän hankala istua.
minäpä menen jatkamaan...jos siivois vielä vaatekaapit:)

voi kun meillekin mahtuis kuusi..asutaan vielä pari kuukautta 33neliöisessä yksiössä,ei oikeen paikkaa kuuselle.
maitoa alko tiputtamaan toisesta rinnasta edellisyönä ja viime yönä patja tuli jo aika märäks,täytyy ilmeisesti alkaa nukkumaan rintsikat päällä..
vatsa on pikkasen mielestäni laskenut mut istumiset ja kävelyt sujuu vielä ihan ongelmitta,ei taida olla lapsi kiinnittynyt vielä.vai huomaako kaikki sitä edes? limatulppaa oon odotellu seuraavaks mutta ei sitäkään kuulu eikä näy..
jatketaan odottelua... 39+4

Kai ne muut tosiaan on synnyttämässä kun täällä ei paljoa näy :) Mutta te olette ainakin olleet ahkeria!
Mä olen luopunut toivosta ton puuahastelun suhteen (rv. 40+2 ja kaikkeen on siivottu ja leivottu), kun ei sillä ole oikein vaikutusta...yritän noudattaa seuraavaksi sitä ""ota rennosti"" -ohjetta....ja nyt mä olen jo ruvennut toivomaan, että menis sen verran yli, että ainakin aatto saatas olla kotona! Ruokaa olisi kaapit puolillaan ja aattona olisi kiva saada appiukko meille (jäi leskeksi keväällä, niin ei ensimmäistä joulua raaskis antaa olla yksin). Mutta jos lähtö tulee sitä ennen, niin eihän sitä voi millään jarrutella.... :)

Vaikka ""missään ei tunnu miltään"", niin kokoajan olen varuillani, että jos se lähtö tulisikin tänä iltana...nyt kun tiedän, että jos lähtö tulee, aatoksi ei päästä kotiin, niin rupesin pussittamaan joululahjoja sen mukaan, että äitini voi sitten ne hakea ja jakaa mummeille ja kummeille :) Suurinosa lahjoista onkin jo vaihtanut omistajaa, mutta nämä aatolle varatut odottavat vielä ottajaansa...

On kyllä hassu joulu :) Toisaalta tekee joulua kovasti, ja toisaalta takaraivossa painaa kokoajan se toinen odotus :) Nyt ei oikein osaa keskittyä kumpaankaan... Nooh, ensi vuonna ei varmaan osaa keskittyä jouluun sen takia, että on sellainen vuodenikäinen taapero joka repii kokoajan kuusesta koristeet tai on työntämässä sormiaan kynttilöihin :)

Asiasta moottorishaan...eli oletteko jo miettineet, että miten tulevaisuudessa järjestätte lapsienne synttärit? Monesti kun kuulee puhuttavan, että lapsi ""kärsii"" kun synttärit on jouluna, niin jää ne synttärit jotenkin vähemmälle huomiolle....tai sukulaiset yms. eivät jaksa innostua antamaan erikseen joulu ja syntymäpäivälahjoja. Tiedän, ei materia ole niin tärkeää, mutta pääsääntöisestihän lapset saavat jouluna omat pakettinsa ja sitten kun on syntymäpäivä esim. kesäkuussa, niin tulee uutta pakettia...
Mulla on kaksi kummitytöistä syntyneet joulupäivänä ja aina on annettu erikseen joulu- ja synttäripaketit...itseasiassa toisen synttäreitä on ollut tapana viettää aina vuodenvaihteen jälkeisenä viikonloppuna.

Mutta sellaisia mietteitä tänne odotuksen keskelle! :)

vai on kaikki kanssasisarukset vieläkin synnyttämässä tai sitten eivät joulukiireiltään kerkeä kertomaan kuulumisia...
mulla alkaa nää hormoonit taas kenkkuilemaan,joka päivä joku asia masentaa niin kauheasti että pari tuntia kuluu aina pelkkään itkemiseen...toivottavasti helpottaa kun synnytys on ohi ja hormoonit tasaantunut..
mulla on nyt sitten viimisetkin raskausoireet hävinnyt,ei merkkiäkään synnytyksestä.anopillekin jo sanoin ettei turhaan odota lasta kuin vasta joulun jälkeen tai ensi vuonna. mikähän siinä on että nykyään menee raskaus niin helpolla yliaikaiseksi?
39+5

Täällä ainakin vielä yksi, joka ei ole synnyttämässä! Kohtu edelleen supistelee kovasti ja välillä vähän kipeästikin (öisin ja päiväunilla), mutta edelleenkään ei ole johtanut mihinkään. Limatulppaa täälläkin odotellaan. Ihan kuin liitoskivut olisi vaihtunut yleiseen väsymykseen ja mahan painamiseen, vähän päivästä riippuu. Em johtuen kyllä kävelykin on jäänyt aika vähäiseksi. Pepussa tuntuu uutena oireena jotain painon tunnetta -olisko se siitä laskeutumisesta? Rv on 39+1.

Olisi kiva, jos ihan koko joulua ei tarvitsisi olla synnärillä. Täytyy siis kohta alkaa pidätteleen, jos jotain alkaakin tapahtua -ihan kuin siihen nyt pystyisi vaikuttamaan ;)

Tuota synttäriasiaa on täälläkin mietitty. Nyt kun vaikuttaa siltä, että vauva syntyy lähempänä vuodenvaihdetta, niin ehkä ne synttärit voisi pitää uuden vuoden jälkeen. Ehdottomasti ainakin lapsena täytyy synttäreitäkin juhlia! Muuten sitä on NIIN eriarvoisessa asemassa kavereihin nähden -lapsen mielestä ainakin!

Sitäkin täällä on mietitty, että mitenkähän sitten kouluun meno, jos syntyy loppuvuodesta... Tuota on ehkä pari vuotta aikaa vielä miettiä :)

Mulla on alkanut hiiri käymään jo kovasti tuolla Vauvan hoito -puolella: imetyksestä, vaipoista jne. Joulukuulaisten vauvoista on hauska lukea. Nehän on jo ihan pro vauvanahoidossa!! Oletteko ajatelleet kesto- vai kertakäyttövaippoja? Itse ajattelin luovasti molempia, käytäntö sitten näyttää. Imetyksen onnistuminenkin mietityttää.

Öitä en meinaa millään saada nukuttua hyvin ja päivisin täytyy ottaa päiväunia. Lohduttaudun ajatuksella, että viimeistään 3 vko kuluttua riittää öillekin todennäköisesti tekemistä ja ongelmaksi muodostunee enemmänkin univaje...

1.12. Piia, toinen, TAYS
*3.12. tyttö, 3480g 51cm
*5.12 tyttö 3630g 50cm
*9.12 poika 3830g, 52cm
13.12 minni
*3.12 tyttö
*6.12 tyttö, 3835g/50cm