Joulukuu 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ei, tsemppiä teille yliaikaisille!

Vaikka itse toivoinkin jo kuukautta ennen laskettua aikaa, että vauva tulisi jo kun oli niitä kaikkia vaivojakin niin kyllä tämä nyytti olisi saanut olla loppuun asti. Toivotaan, että teille tulee sitten tyytyväiset tuhisijat...eikä tarvitse huolehtia milloin vauva saa muut kasvussa kiinni ja ole ihan näin vaativia. Meidän poika kun yrittää kasvaa parissa viikossa sen mitä muut kuukaudessa. Lypsylehmäksi itseni tunnen =)...ja tämä nuori mies on kaikki mitä minun 24h vuorokauteeni mahtuu. Kuulemma on oikein terhakka ja hieno nuori mies ja kasvukin etenee hyvin, mutta nämä ennen aikaiset kuulemma ovat hieman vaativampia, varsinkin kun koko on hiukka pieni. Josko se tästä helpottaa kunhan kaveri pääsee reilusti yli tuon maagisen kolmen kilon ja lähemmäs neljää. Ylimääräisissä mittauksissa joudumme käymään neuvolassa ekat pari kuukautta. Tosin se kyllä rauhoittaa omaa mieltä kun näkee ihan konkreettisesti vaa'alla että kehitystä tapahtuu.

Ihme juttu, että olivat päästäneet kotiin vaikka oli jo yritetty käynnistystä, varsinkin kun ilmeisesti suun kautta nautittavat lääkkeet ovat tehokkaampia. (itselleni pillerin puolikas laitettiin alapäähän, ja se oli kuulemma miedoin käynnistystapa...vahvin on suonensisäinen tiputus) Mutta se minusta ja pikkumiehestä. Yhdessä toivotamme teille onnellisia ja pikaisia poksahteluja! Josko vaikka jo ensi yönä...

ps. pikainen gallup tuttujen keskuudessa ilmaisi, että hyviä keinoja saada putkahdus on aloittaa jotain mitä ei ihan tunnissa selvitetä (vaatekaapin siivous, maalaaminen, jouluostokset yms.) =)

Onnea AniinaA! Niin meitä on taas yksi lisää tässä ketjussa :)

Ja sitten jaksamistoivotusta kaikille joilla on mennyt jo yli....mulla on nyt rv 39+2 ja olisin IHAN KYPSÄ jo lähtemään laitokselle... Sympatiat ovat puolellanne. Mulla ei ole vielä mennyt edes laskettu aika, niin silti tämä odottaminen rupeaa käymään hermoille...saati sitten jos vielä joulun jälkeen kuljen tämän mahan kanssa! Nooh, parempi olla vain ajattelematta asiaa...ja ajatella niin kuin helmi sanoi, että olisi sitten mahdollisesti ""helpompi"" vauva kun syntyy isompana...

Sitä ajattelin nyt kokeilla seuraavaksi (mikä oli helmin pikagallupin tulos), että huomenna olen päättänyt leipoa koko päivän...pipareita ja joululeipää (varmasti aikaa vievää) ja sitten olen sopinut tapaavani kavereita perjantaina....eli teen ""suuria"" tulevaisuuden suunnitelmia silläkin uhalla, että lähtö on lähellä :)
Ja jos nämä ei auta, niin onpahan kivempi odotella kun on jotain tekemistä :)

Hyviä vointeja ja rauhallista mieltä kaikille!

Heipsan!

Ja ONNEA AnniinaA!!

Täällä tunteet kuohuilee odottajilla :)
Itse oon tosiaan siinä vaiheessa, että en hirveesti oo jaksanu mahasta ""välittää"" kun kaikki energia menee kylkikipuun ja yskimiseen. Ja hyvähän se on muistaa tuo Helminkin näkökulma, ja ylipäätään se, että vauvan kehitykselle on tosiaan parasta olla kohdussa loppuun saakka. Yliaikaisuus on sitten asia erikseen...

Mä en ole ikinä vielä edes viettänyt jouluani muualla kuin vanhempieni luona Pohjois-Suomessa, joten jotenkin tuntuu että ei joulu nyt olekaan niin JOULU. Kaikilla muilla tavoilla vaan ihmeellisempi :) Mitä siis tässä räkäpäisessä höpötyksessäni ajan takaa on se, että ei niin kamalaa vaikka joulunajan olisikin synnärillä...eipä hirveästi jaksa kotona muutenkaan joulua laitella, se tuntuu jotenkin falskilta kun on tottunut aina matkaamaan pohjoisen tähtitaivaan alle! :) Ja ensi jouluna toki toivon että mennään koko perheen voimin sitten sinne mummolaan jouluttelemaan...

Juupatijuu, tänään oli neuvola eikä mitään ihmeellisiä uutisia. Vauva laskeutunut taas mutta ei vielä ""ihan alhaalla"". Toivo siis elää sen suhteen että nyt teholevolla ja antibioottikuurin voimilla parantuisin ennen synnytyskoitosta :)

Positiiviisia ajatuksia kaikille
toivoopi Katikka
rv 38+3

heips!
tulen sinun kanssa sairastamaan....kuumetta melkein 39 ja päässä heittää,keuhkot tulee kohta pihalle ja korvissa soi.
antoivat kunnon kuurin että paranen ennen synnytystä.
saapa nähdä mitä tästä tulee....:(eilen irtosi limatulppa ja nyt on selkä ihan kamalan kipeä...toivottavasti ei ennakoi synnytystä,koska siihen minusta ei nyt ole!pitäisi parantua ensin.
minä painun peiton alle sairastamaan...moikka moi!

Pitäkäähän paukkuja,tämä likka lähtee tänään ä-polille tarkistettavaks et käynnistetäänkö synnytys ku alipaine on noussu 100:an 65:stä. olis niin mukava päästä jo synnyttää ni vois sitten joulun viettää kotona rauhassa. en kyllä yhtään tiä että kuinka mielellään ne yleensäkään mahtaa käynnistää... sen näkee pian...
jaksamista muille!

rv38+5

Mulla kanssa tänään polikäynti, mut alapaine ollu pahimmillaan 88 ja seuraavalla mittauksella 125/76, joten kait aika normaali. Viime ultrassa vauvan virtsarakko oli liian suuri, mutta lekuri sanoi, et vauva pissaa normaalisti, koska lapsivettä oli sopivasti.. no sen näkee nyt aamusella.. mä toivoisin myös käynnistystä, mut oikeestaan vasta viikon päähän. Yks työjuttu olis vielä ensi keskiviikkona, huh! Ja äiti on tulossa vasta ensi torstaina, ei haluttais jättää lapsia vieraiden riesaksi näin ennen joulua.

terveisin joulukuun vika 37+5 ja poksahteluja ja HYVIä SYNNYTYKSIä toivon kaikille koko sydämestäni!!

riinu

Meidän joululahja päätti sitten tulla maailmaan jo rv 38+2. Elikäs viime keskiviikkona 7.12 menivät lapsivedet aamulla kotona, mitään ennakkotuntemuksia synnytyksestä ei ollut sitä ennen ollut. Sairaalaan kun päästiin niin alkoi supistuksiakin tulla. Kaikki sujui omasta mielestäni nopeasti ja helpommin mitä olin kuvitellut, jotenkin ihanan luonnollisesti. Illalla, 12 tuntia vesien menosta syntyi meille pikkuinen tummatukkainen prinsessa, painoa 3710 g ja pituutta 51 cm.

Nyt ollaan muutaman päivän ajan opeteltu elämää kotosalla ja koko perhe on vieläkin onnesta sekaisin.

Terv. NiiskuPiisku ja pikkuneiti

1.12. Piia, toinen, TAYS
1.12. Lumienkeli82, Loppi, ensimmäinen, Hlinnan KS
*5.12 tyttö 3630g 50cm
2.12. Janna, ensimmäinen, TAYS
2.12. Helmi, 30,ensimmäinen, EKKS
*20.11 poika, 2740g, 49 cm
2.12. Pulla, 26, ensimmäinen, TAYS
2.12. Beebi, 18, ensimmäinen, Hlinnan KS
2.12. Hessu, ensimmäinen, PKKS
*3.12.poika, 3050kg, 46,5 cm*
4.12. Minja, 31, Helsinki, ensimmäinen, NKL
4.12. Terhi, ensimmäinen, NKL
7.12. Taru, 24, toinen, Seinäjoen sairaala
*24.11 tyttö, 2790g, 49,5cm
8.12. Juuli, 31, Lpr, ensimmäinen, EKKS
8.12. Libero, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
8.12. Toivonkipinä, 30, JKL seutu, ensimmäinen, K-S KS
8.12. Happy, 30, Nokia, Toinen, Vammala?
10.12. ella, 29, Tampere, ensimmäinen, Tays
10.12. Hanna, 24, Oulu, toinen, OYS
11.12. Hansu, 32, ensimmäinen, PKKS
11.12. Kirsi, 26, Helsinki, ensimmäinen, KOS haikaranpesä
11.12. äiti'79, ?, kolmas, TYKS
12.12. Siru, 28, Kuusamo, Kolmas,Kmo tk/OYS
13.12 minni
*3.12 tyttö
13.12. Satu 25, Tampere, ensimmäinen, TAYS
*6.12 tyttö, 3835g/50cm
14.12. Emilia, 32, Pk-seutu, ensimmäinen, KOS Haikaranpesä
15.12. Verona 32, Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
17.12. AnniinaA, 34, Espoo, kolmas, Jorvi
19.12. NiiskuPiisku, 27 , Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
*7.12 tyttö, 3710 g, 51 cm
19.12. SannaA 29, Kirkkonummi, ensimmäinen, Tammisaari
20.12. Hellu 42, PK-seutu, ensimmäinen, KOS, haikaranpesä
22.12. Minna, 24, Vantaa, ensimmäinen, NKL
*05.12 tyttö
22.12. Kipale, 28, Tampere, ensimmäinen, Tays
22.12. Jenni, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
23.12. Milla, 23, raahe, ensimmäinen
24.12. Cecilia, 31, Espoo, toinen, Jorvi
24.12 Mariella, 22, Hlinna, ensimmäinen, Hlinnan KS
25.12. Katikka, 24, Tampere, ensimmäinen, TAYS
26.12. Kukka, 27, Oulu, ensimmäinen, OYS
28.12. Ompula, 31, Hki, ensimmäinen, NKL
28.12. Johanna, 23, Vantaa, ensimmäinen, Kätilöopisto
29.12. Anska, 23, Turku, ensimmäinen, TYKS
31.12. Ada, 22, Vantaa, ensimmäinen, NKL
31.12. Riinu, 33, kolmas, Keski-Eurooppa

Onnea Niiskupiiskun perheelle rinsessan johdosta :)
Minä kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli loistavasti ja maha-asukas vaan viihtyy mahassa. Eilisen siivoamisen, saunanpesun, saunomisen ja lenkin jälkeen olisin toivonut jotain merkkejä, mutta ei supistuksen supistusta. Nyt otan sitten taktiikan olla tekemättä mitään. Olin nimittäin eilisen rehkimisen jälkeen niin poikki että uni tuli jo puoli yhdeksän. Hih.
Neuvolatäti alkoi jo puhua yliaikakäynnistä tyksissä heti joulun jälkeen, missä katsotaan vauvan koko. Blaah, jotenkin masentavaa kun on niin ajatellut että jo jouluna meitä olisi kolme ja ehkä jo pääsisi kotiinkin jouluksi... haaveeksi taitaapi jäähä.
Olo on tylsääkin tylsempi mikä selittää sen että olen kiillottanut pöytähopeat mitkä saatiin kolme vuotta sitten häälahjaksi (ei siis kertaakaan aijemmin kiillotettu) ja kutsuin just anopin kylään. Ei mene hyvin mullakaan.
Vointeja kaikille meille jotka odottelemme vuoroamme ja isooooooooosti onnea niille jotka olette jo vaavin saaneet.

Niiskupiisku!!
kysymyksiä!!!!!
oltiinko sulla katottu aiemmin kohdunkaulan tai -suun tilannetta? oliko jo ennemmin auennut tai jotain...
ja oliko 3 s:n taktiikka käytössä?
mites limatulppa?
ois niin kiva kuulla että vaikka paikat onkin vielä kiinni niin lähtö saattais silti tulla yllättäen vaikka jo ensi yönä...

Heips!
Aattelin tulla kertomaan tilannettani.. Eilen illalla mulle tuli päänsärky joka vaan yltyi yöllä, en saanu ees nukuttuu.. Otin särkylääkkeen ja mittasin verenpaineen, huima lukema:148/104. Aamulla soitin neuvolaan ja ne ohjas äitiyspolille. Siellä sitten otettiin verinäytteet ja pissanäytteet, kuuneltiin vauvan sydänääniä ja tutkittiin kamun vointi ultralla, samoin lääkärin tarkastus. Epäilivät tietenkin raskausmyrkytystä. Kaikki tulokset oli kuitenkin normaaleja ja lähettivät kotiin. Ehtivät jo alussa jutella, että jos käynnistellään synnytystä. Ei ois tätä tyttöö haitannu yhtään! Mutta kotia pääsin/jouduin. Siis oisin halunnu synnyttää, mutta onnex ei ollu myrkytystä. Kohdun kaulan tilanne oli sama ku 2vkoa sitten eikä ollu pää vielä kiinnittyny, että eiköhän täällä tuskailla vielä joulun yli...
Että näin. Tsemppiä kaikille!:)

Iltaa :)

Kotosalla.. On iskenyt LIEVÄ paniikki.. Esikoiseni ensimmäinen kerhon joulujuhla olisi ens tiistaina ja nyt aloin pelkäämään etten pääse.. Ja viel kauheampaa olis jos synnyttäisin just sinä iltana,eikä mieskään pääsisi..AAArrrgh.. toinen panikoitava asia on se joulu..kun en lainkaan edes unissanikaan ajatellut et voisin aattona olla synnärillä.. kun laskettu aikakin oli 11.12.. Varmaan turhia asioita nämäkin,mutta...

No.. tänään olen koko päivän..iltaan asti siivonut ja pessyt ikkunoita,saunottiinkin viel. Joten vois sen puolesta lähteä ens yönä. (epäilen suuresti kuitenkin)

Nyt kun olen ollut pari päivää kotona ajatusteni kanssa..oli ihan hyvä että pistivät mut kotiin synnäriltä. Ei ehkä pitäisi liikaa vaatia käynnistämistä,koska tuo Jumalahan sen sanoo koska vauvan on aika syntyä.. ihmisten ei kannata liikaa yrittää olla ""yli-ihmisiä""... ymmärrättekö!? =) Kamalaa vain olisi jos omasta vaatimuksesta käynnistystä yritettäisiin ja sit siitä olisikin haittaa vauvalle..ja jos jotain sattuisi. Sanotaanhan sitä että""Herran pelko on viisauden alku""... :)
No... minunhan mielipide tämä vain.. :)
Mutta koitetaan jaksella..

Voikaa hyvin!! =)

Ihanaa, NiiskuPiisku on saanut rinsessan! Onnea paljon!

Täällä pikkuhiljaa paranemaan päin.... supistelee joka päivä kyllä jonnin verran, mutta koitan ottaa iisisti etteivät yltyisi vielä :) Oon tullu siihen tulokseen, että se jouluviikonloppu vois olla ihan hyvä synnytysaika. Ite olin niin tarkka tyttö että synnyin tasan tarkkaan laskettuna päivänä, vaikka olivat jo sopineet käynnistysajankin seuraavalle viikolle kun olin niin iso mollukka :)

Mariella:Kyllä toivoa on vaikka ei ""oireita"" olisikaan...

Kohdunsuun tilanne mulla katottiin lääkärissä muutama viikko sitten ja silloin paikat oli vähän pehmenneet, mutta kiinni.
Mitään ässiä ei ollut käytössä juuri edeltävänä päivänä, muutenkin itsenäisyyspäivä meni ihan löhöillessä.

Silloin ""synnytysaamuna"" makoilin sängyssä miehen lähdettyä töihin ja vauva mylläsi mahassa hullun lailla. Yhtäkkiä mahasta kuului selvä poksaus ja hetken päästä siitä lorisi sitten vettä oikein kunnolla. Taisi neiti potkaista kalvot rikki oikein ryminällä. Limatulppa meni siinä samssa hötäkässä, kun vessaan ehdin. Pienen pieniä supistuksia alkoi tuntua jo kotona, mutta ne olivat sitäkin tehokkaampia, sillä paikat oli auki jo nelisen senttiä kun tilannetta ekan kerran katsottiin synnärillä.

Oli siis aikamoinen yllätyslähtö...

Onnittelut myös NiiskuPiiskulle! :)
Hitaasti mutta varmasti kasvaa tämä vauvalista...

Täällä ei ole mitään tapahtunut. Joten en enää edes viitsi ajatella asiaa, kun kerran vauva ei syntynyt ""hyvissä ajoin"", niin olkoot sitten....nyt enään mietin ja lasken päiviä sen mukaan, että koska sen pitäisi syntyä, että saisi olla joulun kotona.
Sitten olen tullut siihen tulokseen, että nämä jutut kovasta siivoamisesta yms. synnytyksen edistämiseksi ovat pelkkää miesten keksimää! Torstaina puuhastelin itseni aivan solmuun, eikä supistuksen supistustakaan...perjantaina en tehnyt sitten mitään, mutta ei sekään auttanut. Luulen, että miehet on keksineet nämä siivousjutut sillä verukkeella, että ei sitten itse tarvitse tehdä mitään :)

Miten teillä on, jännäävätkö miehet laitokselle lähtöä? Meillä ainakin jännätään...joka käänteessä muistaa sanoa kaikille, että nyt ei voi sitä tai tätä kun lähtö tulee kohta...ja tänään se on kulkenut mun perässä ja kysynyt kokoajan, että koska lähdetään...saattaa josku olla vähän raskasta :)

Hyviä vointeja ja ollaan kuulolla!

1.12. Piia, toinen, TAYS
*9.12 poika, 3830g, 52cm
*05.12 tyttö

No nyt on pikku äijä saatu vihdoin konkreettisesti syliin :)

24h kesti synnytys 8-I Hirmunen aika. Nukutuslääkäri mähläili epiduraalin kanssa ja samaan aikaan alko vaavin sydänäänet romahteleen. Ne romahtelikin sitten viimeset 8h, syytä ei tiedetty ja koko ajan varauduttiin hätäsektioon. Murun päästäkin otettiin verinäytteitä, tarkistettiin ettei ollut happivajausta. Ei onneks.
Ponnistusvaihe oli normaalia pidempi, mutta vihdoin sain pikku-ukon puserrettua maailmaan :) .. Napanuora oli kaulan ympäri mutta onneks oli fiksu pieni mies pistäny pienen kätösensä väliin.
Kaikki siis lopulta meni hyvin. Eipä kai niitä vaaveleita useinkaan mitenkään helposti sieltä ulos saa :)

Siinä oli kaunistettu kertomus meidän synnytyksestä :} . Tarjos ne jotain kriisiapua jos tahdon synnytyksestä puhua, mutta mikä kriisi tässä enää voi olla kun on pieni mies terveenä maailmassa jo :) .. Jos tulee myöhemmin tarve niin sitten mietitään uudestaan.

Nyt ollaan oltu kotosalla,kaikki kolme. Isä on onnesta soikeena ja vaavi mahdottoman rauhallinen. Päivisin syö 2h välein, öisin 3-4h välein. :) . Voimia siis riittää hyvin. Eikä koskaan itke muuten kuin nälissään tai kakki vaipassa. Uskomatonta. Saa nähdä kuin muuttuu vielä, mutta pidetään peukkuja :)

Noh, kuinkas teillä muilla? Onko saatu uusia pienokaisia maailmaan? Pidän peukkuja kaikille :) Pakko sanoa, että Jouluks tämän Luojan lahja on kyllä paras lahja ..

1.12. Piia, toinen, TAYS
*9.12 poika, 3830g, 52cm
*16.12 poika 3650 g, 53 cm
*05.12 tyttö

1.12. Piia, toinen, TAYS
*5.12 tyttö 3630g 50cm
13.12 minni
*3.12 tyttö
*6.12 tyttö, 3835g/50cm
*05.12 tyttö

Tässä siis ymmärtääkseni viimeisin lista. Sekoilin tuon edellisen kanssa, mutta menköön se tämän tilan piikkiin ;-)

Elikkäs meille syntyi potra poika viime perjantaina 16.12 klo 4.25 (rv41+1). Synnytys kesti n. 6,5 h, josta ponnistusvaihetta 25 min. Torstaina ei ollut mitään tuntemuksia, että lähtö tulisi pian, vaan olin varautunut perjantaille varattuun käynnistykseen. Mutta poika päätti toisin ja hyvä niin. Täytyy sanoa, että oli huomattavasti helpompi synnytys verrattuna esikoiseen, joka siis käynnistettiin.

Torstaina iltapäivällä neljän jälkeen huomasin, että supistelee ja aika usein, mutta yhtään ei tehnyt kipeätä. Vatsa vaan kovettui hetkeksi. Ajattelinkin, että ne on kuitenkin vaan niitä harjoitussupistuksia, joita siis oli tullut päivittäin rv 17:sta lähtien. No, supistelu vaan jatkui samanlaisena, ei voimistuneet, eikä tihentyneet. Alusta alkaen niitä tuli alle 10 min välein. Hälytettiin kuitenkin minun äiti lapsenvahdiksi varmuuden vuoksi, jos vaikka yöllä se lähtö tulisi. No, äiti tuli meille vähän jälkeen ilta-kymmenen ja siinä vaiheessa supistukset muuttuivat kivuliaammiksi ja niitä tulikin 2-3 min välein. Lähdettiin samantien sairaalaan ja yhdeltätoista oltiin perillä. Siinä vaiheessa olin 2,5 cm auki. Olo ei ollut vielä kovin tuskainen, enkä siinä vaiheessa tarvinnut mitään kivunlievitystä. Loikoilin vesialtaasa aamu-kahteen saakka ja siinä vaiheessa kivut oli semmoiset, että pyysin epiduraalin. Olinkin silloin jo 8 cm auki. Epiduraali laitettiin, mutta se ei ihan täydellisesti onnistunut, vasen puoli ei puutunut. Mutta olo oli kuitenkin ihan siedettävä ja kivut kohtuullisia, joten en siitä niin kauheasti piitannut. Kolmen aikaan kohdunsuu oli jo täysin auki, mutta jäljellä oli joku reuna, minkä takia en vielä saanut ponnistaa. Tunnin verran tapeltiin sen reunan kanssa. Sain oksitosiinia, jotta supistuksista saatiin pidempiä ja lisäksi kätilö supistuksen aikana sormilla painoi reunaa vauvan pään alle. Onneksi aamu-neljältä reuna katosi ja sain alkaa ponnistamaan. 25 min kuluttua poika nostettiin vatsan päälle ja kuului se ihana parkaisu! Poika tuli väärässä tarjonnassa, mikä kuulemma aiheutti ne ongelmat sen kohdunsuun reunan kanssa ja kuulemma myös pidensi ponnistusvaihetta. Kuulemma minun ponnistamisella normaali raivotarjontavauva olisi sujahtanut kätilön käsiin... Tiedä häntä. Itse olin ihan tyytyväinen noinkin lyhyeen ponnistukseen, kun vertailukohtana on 1 h 15 min esikoisesta!

Synnytyksestä olen toipunut loistavasti, vaikka väliliha leikattiinkin. Ja maitoa tuntuu tulevan ja poika kyllä jaksaakin sitä tissiä lussuttaa ;-)

Tässä meikäläisen kokemus! Paljon onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja pitkää pinnaa teille vielä odottaville. Tiedän, että odottaminen on raastavaa, mutta odotus kyllä palkitaan parhaalla mahdollisella tavalla!

Onnittelut uusille vauvaperheille! Tosi kiva lukea kokemuksia synnytyksistä!

Eipä ole täällä vielä vauvaa syntynyt, vaikka neuvolasta peloteltiinkin... Ehdin pari päivää panikoida ajatuksesta, että vauva syntyisikin nyt jo eikä vasta ensi vuonna, mutta nyt olen jo sopeutunut uuteen ajatukseen. Ja nyt kun sitä vähän odottaa enemmän, niin tuntuu, että eikö se nyt sitten jo tulekaan...?

Parina päivänä on tuolla alapäässä ollut mahdotonta koverrusta, mutta sekin on nyt jäänyt vähemmälle. Taisi potkiskella virtsarakkoon. Välillä tuntui, että jalat menee ihan alta. Kohtu tuntuu supistelevan reippaasti sekä päivin että öin, mutta täysin kivuttomasti. Keskiraskauden supistuksissa oli paineentunnetta, mutta nyt ei edes sitä. Toisaalta Happyhän tuossa edellä kertoi, että hänellä oli supistukset alussa kivuttomia... Välillä on sellaista menkkamaista juimimista alavatsalla, mutta aika hentoa ja lyhytkestoista, eikä se tunnu liittyvän kohdun supisteluun mitenkään.

Täällä siis tarkkaillaan tilannetta ja odotellaan. Meilläkin mies katsoo menot synnytysmahdollisuus huomioiden, mutta tapojensa mukaisesti ei pidä asiasta isoa haloota. Kovasti odottaa ja kyselee, että joko olisi merkkejä lähdöstä. Yölläkin melkein kyljen käännöstä herää ja kysyy, mikä on tilanne :)

Malttia ja tsemppiä odotteluun meille vielä synnyttämättömille!

1.12. Piia, toinen, TAYS
*5.12 tyttö 3630g 50cm
* 13.12. tyttö 4190g, 53 cm
13.12 minni
*3.12 tyttö
*6.12 tyttö, 3835g/50cm
*05.12 tyttö

Hei!

Meille syntyi siis Lucia-neito ja komia tyttö olikin - roimat 53cm ja 4190g. Lääkärin painoarvio heitti 700 g, mikä on siinä mielessä paljon, koska mun kohdallahan veivattiin sektion ja alatiesynnytyksen välillä, koska lantioni ""tilavuus"" oli rajamailla alatiessynnytystä ajatellen. Alateitse kuitenkin lopulta synnytin ja onnekseni (lähinnäi mielenrauhani vuoksi) en tiennyt tytön todellista kokoa etukäteen... Selvisin synnytyksestä mielestäni ihan mukavasti, vaikka vuorokauden verran neitiä pakersinkin maailman - tulen myöhemmin kertomaan lisää.

Leppoisaa joulun odotusta kaikille =)