Joukuulaiset 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nyt on sitten teille jotain kerrottavaa... (jännittää) tänään kp 29/28-31 tuli kuin tulikin plussa! Olen tosi onnellinen mutta hieman pelottaa tuo edellinen km. Laskurin mukaan la olisi 1.3.2006.

Onnea Santtu !!!!!! Olet plussan ansainnut ! Ihanaa että meidän joulukuulaistenkin palstalla välillä kuulee iloisia ja positiivisia asioitakin, sillä tuntuu että harvasepäivä jotain ikävää tulee ja joku joutuu poistumaan ... itsekin on sitten aivan maassa ja pelko persiissä !
Minäkin tänään kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ihan vain oman mielenrauhan saavuttamiseksi ja siellä se ihana puksutus taas kuului. Luulen että me km kokeneet ja hoidoilla raskaaksi tulleet ollaan vaan herkempiä panikoimaan. OIkein mukavaa juhannusta kaikille !

Onnea sinulle Santtu. Kaythan jatkossakin ilmoittelemassa kuulumisia.

Olen ollut paljon toissa viimeaikoina. Tuntuu, ettei jaksais yovuoroja ja ajattelinkin loman jalkeen vaihtaa ne pois jos saan saman palkan. Muussa tapauksessa sairaslomalle ettei aitiyspaivaraha pienene. Sais kai sita sairaslomaa joka tapauksessa, mutta ajatus kotona 7 paivaa viikossa ei kiehdo jos vaan olo on muuten ok.

Viikko sitten kavin 1. kertaa neuvolassa. Olin taas kerran pettynyt tahan Norjan terveyden hoitoon. Olin katilon luona n.25 min. Kaski syoda kalanmaksaoljya ja valttaa turejuustoja. Kysyi miten menee ja kuunteli sydan aanet ja antoi Liberon kustantaman lehtisen. Siina se. Niin etta nauttikaa Suomen suvesta ja neuvolasta siella kotona. Onnellista odotus juhannusta kaikille (taalla sitakaan ei vieteta).
Kiitos kun teille saa marista. Taalla ei kehtaa kun itse on osansa valinnut.

T: Kaikesta huolimatta onnellinen Katinka

Nyt taitaa olla joulukuulaisilla seesteisen odottelun aika, kun on niin hiljaista meidän palstalla! Tai, ehkä muut on kesälomalla...

Täällä maha pömpöttää, housut kiristää ja mieskin jo huomannut mahan kasvaneen, vaikka rv vasta 13+. Välillä pömpötystä lisännee edelleen jatkuva ummetus. Tylsää. Vaa'alla en ole uskaltanut käydä, vaikka syömiset on alun koko-ajan-pakko-syödä-jotain-paha-maku-suussa -tuntemusten jälkeen normaalistunutkin.

Oliko moni jo ottanut käyttöön suurempia vaatteita?

Juuri kun kävin etsimässä meidän listaa (tuloksetta), niin huomasin, että Ompula oli ehtinyt ensin...

Mietin samaa asiaa, että ollaanpa me joulukuulaiset hiljaisia...mutta niin se on hiljaista täälläkin. Viikkoja on kasassa 15+1 ja voisi sanoa, että ""ei tunnu missään"". Kilo on tullut painoa lisää mutta kuukauden takainen turvotus on laskenut...ei ole huono olo eikä kolotakkaan...ollaankohan sitä raskaana ollenkaan?!

Seuraava neuvola on kolmen viikon päästä ja rakenneultra kuukauden päästä...odottelua, odottelua...se kyllä tässä hyvässä olossa on hyvä, että jaksaa touhuta pihahommia sun muita kesäjuttuja ihan hyvin :) ""Hirveät"" pihasuunnitelmat valvottivat minua viime yönä...ja tuntuu, että pitää yrittää pitää kiirettä jos vaikka se maha yht´äkkiä pullahtaa tuohon tielle ja sitten ei jaksa enään kykkiä mullan, kivien ja kukkien kanssa tuolla pihalla!

Täällä ei ole tarvinnut vielä vaatekokoa laajentaa...alkuturvotus tuntui hurjalta ja silloin osa vaatteista kiristi, mutta nyt on taas suht hyvä. Mies kyllä väittää näkevänsä missä se vauva pömpöttää...

Mitä muuta te joulukuulaiset touhuatte? Joillakin taisi olla muuttoa tiedossa...? Onko vauvan tulo vaikuttanut kesälomasuunnitelmiin? Onko jotain must-juttuja mitä pitää vielä tehdä ennen pikkuista?
Minä haluaisin vielä matkustaa jonnekkin kauas rauhassa...mutta taitaa jäädä tässä varallisuustilanteessa haaveeksi.
Muita muutossuunnitelmia on kotona huonejaossa...täytyy sitten syksymmällä tehdä vierashuoneesta vauvanhuone ja muuttaa itse vintiltä alas, että ei tarvitse juoksennella kapeita portaita edestakas.

Mukavaa kesäistä odotusaikaa ja onnea plussanneelle Santulle!

Terveiset Italiasta!
Olen täällä mieheni luona lomalla ja tulemme yhdessä Suomeen ensi maanantaina. Aloitamme ajomatkan Euroopan halki jo torstaina, koska emme halua pitää turhaa kiirettä. Täällä on kauhea helle ja olo sen vuoksi tukala, vaikka vauvamasuni onkin vielä melko pieni. Onneksi auto on ilmastoitu ja onneksi mieheni pääsee nyt kokonaan Suomeen. Kahden Italiassa vietetyn vuoden jälkeen hän odottaa kotimaahan pääsyä, suomalaista pullaa ja saunomista todella kovasti!
Oma oloni on ollut hyvä, mutta helle saa olon hieman kiukkuiseksi ja jotkut ruoat ällöttävät. Muutamia kiellettyjä ruokia olen tainnut täällä ollessani syödä, mutta kaikkea ei voi välttää. Onneksi pohjoisitalialainen hygieniataso on hyvä ja vesijohtovesikin juotavaa.

Santtu: Onnea plussasta! Olen tosi iloinen puolestanne :) Vauvasi laskettu aika on sama kuin minun synttäripäiväni!

Minja: Oletko vielä listalla?

Mitähän muuta... Meillä on ainakin muutto suunnitteilla elokuussa. Saimme Joensuun asuntomme myytyä ja nyt Suomeen palattuamme koittaa aika etsiä uusi koti Helsingistä. Myös Espoo on mahdollinen.

Hyvää oloa kaikille joulukuisille ja paljon terveisiä!

Emilia rv 15+6

Listamme oli taas tippunut, joten nostelen sitä. Useimmilla alkaa varmaan olla keskimmäisen kolmanneksen hyvä aika eli alkuvaivoista on päästy. Mua on ainakin väsyttänyt selvästi vähemmän, vaikka tietysti kesän valoisuuskin vaikuttaa. Kesälomaan on vielä kuukausi :-(
Mulla on oikeastaan raskauden alusta saakka ollut tihentynyt virtsaamistarve. Aina kun kävelee, tuntuu, että pitäisi käydä heti wc:ssä. Loppusyksyn varmaan istunkin sitten koko ajan wc:ssä valmiiksi ;-)
Onko muilla vastaavaa? Rv nyt 15+5.

Täälläkin käydään vessassa todella tiheään. Yölläkin saan ravata 3-4 kertaa ja päivällä tosi usein. Tosin juon paljon vettäkin, joten ehkä sillä on osuutta asiaan... Luulen että olen tuntenut muutaman muljahduksen masussa. Ainakaan ne ei pieruja ollut ja tuntuikin jotenkin epätodellisilta, joten kaipa se meidän ""Gertrud"" siellä sätki. Onko muilla suonevetoa ? Mulla aamuisin kun venyttelen niin jalat gramppaa tuon tuosta. Aika ikävän tuntuista !

Juu-juu, kyllä täälläkin saa entistä ahkerammin vessassa juosta. Alavatsassa tuntuu kova paine ja sitten kun käy vessassa, niin tulee vain lusikallinen.... Onneksi yövessajuoksut on olleet nyt vähän aikaa harvinaisempia!

Liikkeitä ja niitä muljahduksia kanssa odottelen kovasti :) Tuntuu, että jotain todistetta tähän oireettomaan oloon pitäisi saada.

Moikkelis!
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen tänne. Yölliset veassassa käynnit on kyl tuttuja vaikka juonkin aika vähäsen vettä. Tuntuu että kohtu painaa koko ajan virtsarakkoon.
Vilinää masussa on jo ollu kolmen viikon ajan ja koko ajan potkut voimistuvat. Aika varhasessa vaiheessa vaiheessahan nuo liikkeet tuntu. Mut niin ne tuntu esikoistakin odottaessa. Vähän näkyy jo mahan päältäkin liikkeet kun makaa selällään.
Mulla maha on jo aika iso ja nyt se todellakin on jo kunnon vauvamaha. Kohtu tuntuu olevan niin edessä. Mammahousuja oon jo käyttänyt. On kyllä ollu noita supistelujakin päivittäin. Toivottavasti ne ei nyt lisäänny enempää. Onneks alkaa huomenna kesäloma ja pääsee huilimaan.

Onnitteluja Santulle uudesta plussasta:)

T:Taru rv 17+1

Kukkuu!

Ompas taalla ollut hiljaista. En olekkaan ainoa jolla on ollu muuta tekemista.

Liikket ei tunnu. mutta maha on ollut jo kuukauden verran kunnolla pullollaan.

Suonen vetoon oon herannyt monta kertaa, mutta vessareissut oli huomattavasti tiheampia alkuviikkoina.
Nyt on kaks kertaa yskaistessa tullu muutama tippa (makuulla ollessa)varoittamatta housuun. Tosi noloa pitas vissiin jumpata noita lihaksia ovat kai liiaks veltostunee kun ei oo noi seksijutut kiinnostanu koko raskauden aikana kummemmin.

Torstaina ois rakenneultra. Taalla kerrotaan aina sukupuoli jos ei erikseen kiella ja nyt oon miettiny et miks kieltaisin. saa nahda miten kay.

Mukavaa viikkoa teille kaikille.

T: Katinka

Onpas pitkä aika taas vierähtänyt viimekerrasta.Se on tää kesä aika, lomat sun muut pitää netti pimennossa.Paljon on ehtiny joululaisille näköjään tapahtua samoin meille.Niskapoimu ultrassa kävimme katsastamassa pienokaista joka iloisesti vilkuttelikin sieltä uteliaille vanhemmille.Poimua oli 1.7 ja pituutta 76.7 mikä vastasi viikkoja.Neuvolassa sydän sykki 150 ja oli kuulemma vilkas kaveri kun ei meinannu dopplerilla perässä pysyä.Minulla oli kaikki kokeet tälläkertaa kunnossa ja verenpainekkin laskenu normaaliin, kiva!Olokin on ollut aivan loistava, tuntuu melkein siltä että onko siellä masussa edes ketään kun mitään liikkeitäkään en ole kuullosteluistani huolimatta onnistunut tuntemaan.Omat vaatteetkin menee vielä päälle ja masua tuskin huomaa, ainakaan muut(kohtu on kyllä taaksepäin kallistunut että se kuulemma vaikuttaa näkymiseen!)No reilun viikon päästä on rakenneultra ja sitä tässä nyt odotellaan.Aurinkoista ja lämmintä kesää kaikille joululaisille!!

Aurinkoinen tervehdys kaikille!

Laitanpa minäkin pitkästä aikaa kuulumisiani tänne.
Viikkoja kasassa 18 ja olo ihan ok. Välillä närästää niin, ettei meinaa ruoka mennä alas, mutta siihen auttaa onneksi vielä luomukeinot: piimä ja jogurtti.

Neuvolassa käytiin ennen juhannusta kuuntelemassa sydänääniä. Vauvelilla oli niin kova vauhti päällä ettei neuvolantäti saanut kunnolla pulssia mitattua. Jotain pientä kuplimista on jo tuntunut mutta ei vielä selkeitä liikkeitä. Saapa nähdä minkälaista jytkettä se sitten on kun noin vilkas kaveri siellä asustaa =)

Masu on jo sen kokoinen, että työkaveritkin ovat tulleet onnittelemaan. Omat housut, varsinkin farkut, jäi pieniks jo heti alussa turvotuksen takia. Nyt hankin sellaiset lappuhaalarit kesäksi niin ei töissä ahdista, kun teen istumatyötä.

Seuraava neuvola olisi viikon päästä ja rakenneultraan mennään kolmen viikon päästä. Sitten häämöttääkin jo kesäloma!

Oikein hyvää kesää kaikille ja mukavaa odotusaikaa!

Juuh,eipä me todellakaan olla ahkeria kirjottelemaan =).Mä kyllä käyn täällä joka päivä,mutten saa aikaseksi kirjoitettua mitään.Osittain varmaan johtuu siitä kun tässä vaiheessa ei tapahdu mitään kummempaa.Kyllä me innostutaan taas ku masu kasvaa ja liikkeitä tuntuu =)!

Mulla oli pari päivää sitten neuvola ja kaikki oli hyvin.Verenpaine ja hb oli noussu eikä pissanäytteessä ollut m itään.Sydänääniä jouduttiin vähän hakemaan,mut varmaan johtuu vaavin liikehdinnästä.
Omaa napaa: mulla vieläkin pahoinvointia,ei kivaa =(.Väsymyskin vaivaa edelleen.
Lomakin on lopuillaan ja pitäs mennä maanantaina töihin,eih.Vielä kun oman vuoron työkaverit on lomalla ja joutuu työskentelemään hieman vieraimpien ihmisten kanssa.
Mites teillä joilla LA alkukuussa,onkos jo masua,liikkeitä ym.?
Eipä tässä muuta tällä kertaa,voikaapa paksusti =))

Minna 16+0

Hei vaan kaikille ! Kesä menee töitä paiskiessa ja loma on vasta syyskuussa, sniif. Kävin tuossa neuvolassa alkuviikosta ja sydän sykytti tasaiseen tahtiin 143-147rh/min mietin että oliko se niin että tyttö jos on tulossa syke oli alhaisempi vai toisinpäin ? Muistaako/tietääkö kukaan?
Mulla maha on jo ""valtava"" hih omasta mielestä, mutta kyllä se jo kaikille näkyy mikä siellä on. Neuvolatäti sanoi että kohdun korkein kohta on jo pari sormenleveyttä navan alla eli kyllä se jo näkyykin ! Myös liikkeitä olen tuntenut jo tämän viikon ja joka päivä. Ihmeen aikaisin, mutta johtuu kai siitä kun se on tosiaan jo pullahtanut niin pintaan. Varsinkin illalla ja kun on paikoillaan niin tuntuu kuplia selvemmin.
Tässä odottelen sitä keskiraskauden seksipuuskaa mistä paljon puhutaan, mutta ei ole vielä iskenyt ;) vaan aika hiljaiseloa on. Mites muilla, joko hormonit hyrrää vai olenko ainut jolla ei ?

Ultrakuulumisia!

Eilen illalla iski pakokauhu. Menin tyhmana lukemaan kaksplussan keskenmenosivuja. Pysykaa kaukana jos teilla on hyva mielikuvitus. Uneksin koko yon etta ulttrassa ei løydykkaan elavaa sikiota uff. . .

Kaikki oli kuitenkin tanaan rakenneultrassa taydellista. Liikehdinta oli hieman laiskaa niinkuin viimeksikin. Uninen kaveri. Seka kivekset etta itse pippeli nakyivat selvasti, joten sukupuolikin selvis. Me oltiin jotenkin mieheni kanssa molemmat odotettu tyttoa mutta ollaan ikionnellisia joka tapauksessa.

En ole kuullukkaan keskiraskauden seksi-innosta, mutta kummasti taydellinen haluttomuus on talla viikolla kaantynyt joka toinen ilta miehen ravisteluksi, jos se raukka on ehtinyt nukahtaa ennen minua. Se on kai sitten sita.

Luulen tunteneeni hentoisia liikkeita nyt muutamana iltana jos olen oikein keskittynyt kuulostelemaan, mutta olen viela hiukan epavarma mita ne on ollut.

Se olis sit viimenen yovuoro menossa ennen kesalomaa. Maanantaina olen tulossa Suomeen, joten pitakaa pilvet poissa kesataivaalta.

T: Katinka

Kirjoittelenpa minäkin vähän kuulumisia, vaikka mitään ihmeempää ei olekaan tapahtunut. Viikkoja tulee huomenna täyteen 17 ja kaikki on hyvin. Rakenneultrakin on vasta elokuun alussa, joten sitä odotellessa on hyvä alkaa kuulostelemaan pieniä potkuja, josko niitä pikkuhiljaa alkaisi tuntemaan.
Vatsa on somasti pömpöllä eli raskaus näkyy ihan selvästi, jos vaan osaa katsoa. Kaverit varmaan vaan luulee, että olen syönyt reilusti makkaraa lomani aikana, koska kukaan ei ole vielä ääneen ihmetellyt lihomistani... Lomat on pidetty ja nyt pitäis vielä jaksaa tätä työtä muutama kuukaus ennen kun pääsee äitiyslomalle.

Itse ainakin allekirjoitan tuon keskiraskauden seksi-innokkuuden! Miestä tulee hätyyteltyä melkein joka ainoa päivä eikä tuo ole vastaan pistänyt =) Vielä kun ei iso vatsa ole edessä niin siitä on otettava kaikki ilo irti!

Mullakin tulee huomenna 17 viikkoa täyteen kuten NiiskuPiiskulla! 16+2 päivänä liikkeet tuntuivat jo miehenkin käteen, sitä ennen olin ollut kahden vaiheilla, olinko kuvitellut kuplintaa vai ei. Tasan viikko sitten vaihdoin äitiysvaatteisiin, sitä ennenkin oli toki pitänyt kaapista valita väljintä päälle. Olen vain 157 cm ja notkoselkä vielä korostaa vatsan näkymistä eli nekin työkaverit, joille en ollut kertonut aiemmin, ovat nyt huomanneet asian. Oletteko te muut vielä vaihtaneet vaatekertaa?
Helteistä kärsin jo nyt tai ehkä kärsisin ilman raskauttakin, mitään ei jaksa tehdä kuumassa. Mulla on koko heinäkuu töitä, varmaan siksi ei keskiraskauden seksi-intokaan ole iskenyt ;-)
Selkäkin vähän opettelee uutta asentoa, kun asukas laittoi 2 vk sitten uuden kasvuvaihteen päälle. Närästystä ei sentään vielä ole ja kaiken kaikkiaan menee sentään mukavasti. Hyvää heinäkuuta kaikille!

Mä vähgän aattelin ton LA-listan kaa semmosta,et jos se täydennettäisi sitten kun on vähän vilkkaampaa täällä.Ja et kaikki saisi lisättyä ittensä ja pysyisi kanssa listalla.Pitäs vaan kirjottaa listan alkuun et tämä on se lista mikä on ajantasalla ja mihin lisätään itsensä,ei muuhun.Muutenhan käy niin miten tässä on koko ajan käynyt,joku unohtuu.

Terve!

piitkästä aikaa.. torstaina tultiin kotiin kahden viikon lomalta kreetalta. oli ihanaa, eikä mitään ongelmia koko aikana.

omaa napaa: rv 19+6 tänään eli ei mee enää kauaa kun raskaus on kestänyt ne 154 päivää, eli eikö se tarkoita sitä et äippäpakkausta pukkais???

olo on ollut loistava kunhan muistaa juoda ja paljon. aamusyöminen kyllä pitää miettiä tarkkaan, ettei ällötä, mutta muuten olen päässyt pahoinvointiriesasta.

eli siis tiivistelmä: TÄNNE KUULUU HYVÄÄ : )

T:LE

Lisäänpä minäkin itseni vihdoin listaan... Toivottavasti onnistui! ;-)

01.12. Seela 33v, ensimmäinen, Espoo, Jorvi
01.12. Sanna 23v, ensimmäinen, Rovaniemi, LKS
01.12. Lumienkeli82 23v, ensimmäinen, Loppi, H:linnan KS
01.12. Pulla 26v, ensimmäinen, Valkeakoski, Tays
02.12. Helmi 30v, ensimmäinen, Lappeenranta, EKKS
02.12. Maara 38v, kolmas ja neljäs (kaksoset), Lahti
03.12. Sartsa 33v, ensimmäinen, Vantaa, NKL
04.12. Tellu 28v, toinen, Tays
04.12. Minja 31v, ensimmäinen, Helsinki, Nkl
05.12. Salli 29v, ensimmäinen, sairaala: Seinäjoki
06.12. Tiina 32v, ensimmäinen, Orimattila, PHKS
07.12. Kata 28v, ensimmäinen, Helsinki, tod.näk. NKL