Joululahjaketjua tänä vuonna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Tuli tossa mieleen että onko kellään viel käyny mieles että laitettasko tänä vuonna pystyyn taas se joululahjojen lahjoitusketju? Niille lapsille jotka ei välttis niitä lahjoja pahemmin saa..

Mä viime joulun alla osallistuin siihen ketjuun ja parille lapselle lähetinkin pienet paketit ja kyllä siitä mukavan joulumielen saikin :)

Joo siis ketjuun pystyy ilmoittautumaan sekä lahjan antajat ja saajat. Lahjoja laitetaan niille lapsille joiden vanhemmilla on tiukka rahatilanne eikä välttis kauheesti ole vara laittaa lahjoja. Sieltä sitten ihmiset bongailee toisiaan :)

Mulla esim. olis kauheesti hyväkuntoista (eli käyttämätöntä) lelua tytölle joten ihan hyvin voisin parille tyttötaaperolla lahjat laittaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tiedättekö te miten tuohon joululahjat kerhoon pääsee mukaan? Vissiin aika samanlainen ajatus mutta kerhon kautta? Pitääkö olla rekisteröitynyt?

Viime vuonna ainakin oli ihan ketju johon ilmoittauduttiin. Kerrottiin perustietoja (esim. lahjan saajan ikä ja sukupuoli) ja sähköpostein sitten pidettiin yhteyttä ja sovittiin pakettien lähettämisestä.

Tuo käytetty tavara, siitähän tietenkin voi jokaisella olla oma mielipide. Mutta mä oon itse henkilökohtaisesti sitä mieltä että kyllä uutta vastaavaa (vaikka käytettyä oliski) ni voi laittaa. Mä viime vuonna laitoin sellaisen nuken jolla ei oltu leikitty, yhdelle tytölle lahjaksi ja kovasti siitä tykättiin :)

Tiedättekö te miten tuohon joululahjat kerhoon pääsee mukaan? Vissiin aika samanlainen ajatus mutta kerhon kautta? Pitääkö olla rekisteröitynyt?

Kerho toimii samalla periaatteella joo. Täytyy olla rekisteröitynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilmuska:
Mieli tekisi osallistua tänäkin vuonna, mutta viime vuonna eräs palstalla pyörinyt huijasi meitä lahjoja laittavia oikein urakalla. Valitettavasti luotto meni.

Joo se oli aika ilkeetä..

Siis mitä ihmettä? Vieläkö palstailee? uskallankohan sittenkään osallistua... voiko täällä paljastaa miltä paikkakunnalta hän oli esim: edes oliko pieni vai iso kaupunki?

Siis mitä ihmettä? Vieläkö palstailee? uskallankohan sittenkään osallistua... voiko täällä paljastaa miltä paikkakunnalta hän oli esim: edes oliko pieni vai iso kaupunki?

No ihan yleisesti, täytyy ottaa huomioon ku tällaseen osallistuu että kuka tahansa saattaa huijata, sitä ei kuitenkaan loppupeleis koskaan voi tietää että mikä se tilanne siel toises päässä todellisuudessa on.

Mutta mä itte ainaki aattelen näin että se on sit sen vastapuolen häpee. Että kuka oikeesti kehtaa käyttää hyväkseen ihmisten hyväntahtoisuutta saadakseen muutaman euron lelun?

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

No ihan yleisesti, täytyy ottaa huomioon ku tällaseen osallistuu että kuka tahansa saattaa huijata, sitä ei kuitenkaan loppupeleis koskaan voi tietää että mikä se tilanne siel toises päässä todellisuudessa on.

Mutta mä itte ainaki aattelen näin että se on sit sen vastapuolen häpee. Että kuka oikeesti kehtaa käyttää hyväkseen ihmisten hyväntahtoisuutta saadakseen muutaman euron lelun?

Minä olen sitä mieltä että paha saa aina palkkansa. Itse aion luottaa ihmisiin.

Viimme vuonna osallistuin ja kysyin eräältä äidiltä kun tuli noutamaan paketteja että millä olisin voinut ilahduttaa häntä ja hänen toiveensa oli että saisi edes joskus vapaan illan lapsista, ei toosiaan osannut mitään tavara lahjaa pyytää. Joulun jälkeen hoidin hänen 2poikaa yhden illan jotta saisi olla hetken kahden miehensä kanssa, pojat oli olleet edellisen kerran hoidossa illan yli 2 vuotta sitten kun sukulaiset, kummit ym eivät auttaneet millään tavoin. heillä on ongelmia rahan,työn sekä terveyden kanssa.

Ystävystyimme silloin ja edelleen ollaan yhteyksissä. Palstailee täälläkin joten tunnistat varmaan itsesi ja annan sinulle myös tänä jouluna saman lahjan =)

Tuo ooli ja on edelleenkin hyvä ajatus.
MODET; tuleeko ketju tänä vuonna NOSTO ketjuna etusivulle?
Pysyy ainakin siinä.

Toivotaan, ettei ketään huijaria ja tyhjän valittajaa tänä vuonna ilmaannu.
Miksi mun mieleen on jäänyt myös sellainen inhottava tapaus viime joululta, että joku valitti kun lapsensa oli saanut palstalaiselta itsetehdyt villasukat!?! :o :/
Että mihinkään ei tyytyväisiä olla..

Viimme vuonna osallistuin ja kysyin eräältä äidiltä kun tuli noutamaan paketteja että millä olisin voinut ilahduttaa häntä ja hänen toiveensa oli että saisi edes joskus vapaan illan lapsista, ei toosiaan osannut mitään tavara lahjaa pyytää. Joulun jälkeen hoidin hänen 2poikaa yhden illan jotta saisi olla hetken kahden miehensä kanssa, pojat oli olleet edellisen kerran hoidossa illan yli 2 vuotta sitten kun sukulaiset, kummit ym eivät auttaneet millään tavoin. heillä on ongelmia rahan,työn sekä terveyden kanssa.

Ystävystyimme silloin ja edelleen ollaan yhteyksissä. Palstailee täälläkin joten tunnistat varmaan itsesi ja annan sinulle myös tänä jouluna saman lahjan =)

Voi, miten ihanasti tehty :heart: :flower:

Mielettömän hyvä teko!!! :) :heart: *taputtaa* =)

Voi että, tosi mahtava teko! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Tuo ooli ja on edelleenkin hyvä ajatus.
MODET; tuleeko ketju tänä vuonna NOSTO ketjuna etusivulle?
Pysyy ainakin siinä.

Toivotaan, ettei ketään huijaria ja tyhjän valittajaa tänä vuonna ilmaannu.
Miksi mun mieleen on jäänyt myös sellainen inhottava tapaus viime joululta, että joku valitti kun lapsensa oli saanut palstalaiselta itsetehdyt villasukat!?! :o :/
Että mihinkään ei tyytyväisiä olla..

Mä kans muistelin ihan samaa, niistä tais aikamoinen juttu sillon tulla.. Käsittämätöntä välillä..

tää on ihana idea! yhtenä vuonna sain itse eräältä palstalaiselta paketin kun meillä oli tosi heikko tilanne. sittemmin pääsin töihin ja tilanne kohentui. nyt en voi luvata mitään kun heittelee rahatilanne aika laidasta laitaan mutta jos on varaa niin voisin itse tänä vuonna olla antavana osapuolena :)

eiks tää ketju ole jo siellä hyvä kiertää kerhossa? tjmv.? keittiönoita tietänee ainakin.. mä en enää pysty "auttamaan" vähistäni, näytti viime vuoden lahjan saajat sen verta rikkaille..

Yhteistyössä