Joululahjoista ja määrästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja martta:
Aikamoista materialistista menoa noi 20 pakettia per lapsi. Teette karhunpalveluksen lapsillenne!

eikös se pukki tuo ne lahjat?????

joku 4v uskoo täysin pukkiin joten jos saa 20 pakettia niin tietää olleensa kiltti...mutta joku 10v lapsi tietää jo että lahjat ei tule pukilta ja jos saa ne 20 pakettia kerran vuodessa niin en usko että siitä olis kehitykselle mitään haittaa.

meidän lapset saa vaihtelevasti paketteja ikää tai muuhun katsomatta,meidän vaavi 10kk saa ainakin 10 pakettia en ole varma kun en laske ja sitä en ole opettanu lapsillekkaan.

eli 10v likka on täysin tyytyväinen vaikka 4 lahjaan jos ne on ne mitä toivonut vaikka edellis jouluna olis saanu 30 pakettia,,,,meillä ei lasketa

Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Aikamoista materialistista menoa noi 20 pakettia per lapsi. Teette karhunpalveluksen lapsillenne!

Ööhh.. Miten niin?
Mistä sä tiedät mitä siellä paketeissa on? Niistähän voi olla vaikka 10 pakettia vaatteita, miten se on karhunpalvelus lapselle?

Meidän muksu saa varmaan ainakin 30 pakettia, kun niitä lahjoja tulee kummeilta ja meidän ystäviltä jotka kaikki haluavat muistaa pikkuista.
Ja kuvittele, muksu ei ole edes puolta vuotta vielä :o Menee varmaan pilalle nyt.

Mä olen itse saanut lapsena aina jouluna paljon lahjoja eikä musta ole mitään materialistia tullut. Moni niistä lahjoista oli itsetehtyjä ja suurin osa jotain "hyödyllistä". Niinkun on meidänkin muksulle.

Miten niin menee pilalle, se on jo pilalla.

Miten ihmeessä alle 6kk ikäisestä lapsesta näkee että on jo pilalla? (tai siis tässä tapauksessa ihan jo näkemättäkin)

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmänä pohtii:
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:

Ööhh.. Miten niin?
Mistä sä tiedät mitä siellä paketeissa on? Niistähän voi olla vaikka 10 pakettia vaatteita, miten se on karhunpalvelus lapselle?

Meidän muksu saa varmaan ainakin 30 pakettia, kun niitä lahjoja tulee kummeilta ja meidän ystäviltä jotka kaikki haluavat muistaa pikkuista.
Ja kuvittele, muksu ei ole edes puolta vuotta vielä :o Menee varmaan pilalle nyt.

Mä olen itse saanut lapsena aina jouluna paljon lahjoja eikä musta ole mitään materialistia tullut. Moni niistä lahjoista oli itsetehtyjä ja suurin osa jotain "hyödyllistä". Niinkun on meidänkin muksulle.

Miten niin menee pilalle, se on jo pilalla.

Miten ihmeessä alle 6kk ikäisestä lapsesta näkee että on jo pilalla? (tai siis tässä tapauksessa ihan jo näkemättäkin)

Sitä mäkin vähän ihmettelin.. Mut vika olikin sitten vanhemmissa. Senkin ties näkemättä :D

öö... isompi saa meiltä noin 7 lahjaa joista löytyymm, ompelukuvia,legopakki,2x dvd,2 collarit, bamse paita, 6 bokserit, 3 pikkuautoa, 2 kunnaksen kirjaa ja autot juomapullon jonka tarvitsee. lisäsi saa mummilta vissii aika monta en oo kattonu vielä kassiin, mammalta ja papalta muutaman lelun ja vaatetta. ukilta ja hänen vaimoltaan varmaan jotain ja kummeiltaan vaatepaketin.

pikkukakkonen saa nimirekkarin, adidaksen collaripuvun, ja sitten kummeiltaan jotain toiselta ainakin vaatelahjan toiselta varmaan kävely auton. samat sävelet sitten mummin, mamman, pappan ja ukin kanssa.

isompi poika 4v ja pienempi 7kk

Hilkka (vierailija)
Meillä ostetaan leluja vain jouluna ja synttäreillä. Ollaan ostettu 15 lahjaa ja ainakin 5 tulee muualta. Eipä mua haittaa et saa noin paljon lahjoja. Nykyään eletään materialistisessa yhteiskunnassa, joten voin siis aivan hyvin näyttää rakkauteni lahjoilla. So what!

Näytät rakkautesi materialla. Tässähän se ydinsanoma tulikin sitten oikein allekirjoitettuna. Voi kiesus!!! Että ihimiset on tyhmiä!!

En käsitä teitä, sori vaan.
Meidän pennut saa lahjoja varmaan 15-20kpl per perse ja mulle on ihan vatun hailee vaikka plussalaisten lasten joululahjat jouduttaisiin rekalla tuomaan! Mulle on ihan sama saako teidän pennut 1 vai 1000 lahjaa, ei vois vähempää kiinnostaa. Toivon vaan et jokainen saa edes sen yhden!

Ostin kolmivuotiaalle yhden lahjan ja sit saa 3 kummilta paketin. On varmaan poika ihan tyytyväinen. Ja vielä kun toteutin hänen oman toiveensa ja kummitkin tekivät niin. Puolivuotiaalle en ostanut mitään. Minun mielestä joulun tärkein sanoma on jotain ihan muuta kuin ne lahjat ja siihen aion lapsenikin opettaa!

Yhteistyössä