JOULUN viettämisestä, miten sanoa anopille..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ollaan tehty kompromissi. Aattona ollaan muuten oman perheen kesken, mutta illalla 5 km päässä asuvat isovanhemmat ja mun perheetön veli tulevat "katsomaan pukkia" ja sen jälkeen joulukahveille. Syödään siis jouluateria kukin tykönämme. Ja sitten ollaan menty mun vanhemmille joko joulupäivänä tai tapanina syömään, miten milloinkin sovittu.

Miehen vanhemmat ovat molemmat jo kuolleet, mutta silloin kun ukki eli, käytiin siellä usein monen päivän reissulla vasta loppiaisen pyhinä - sinne kun oli matkaa monta sataa kilometriä. Ukki oli kyllä tervetullut meille jouluna, mutta halusi viettää sen mieluumin yksin.

Eihän se anoppi yksin meille tulisi,vaan se tuo mukanaan ne miehen sisarukset, koska he ovat tähän asti viettäneet joulun anopilla. Eli mukana tulisi anoppi+ 2-3 aikuista sisarusta tyttöystävineen. Ja se alkaa olla liikaa mulle.

Kutsutte anopin joko aatoksi tai joulupäiväksi syömään ja kahville. Ja sitten ihan itse otat luurin käteen ja selität miehesi sisaruksille, että heille on luvassa yksi (a-luokan) äiditön päivä jouluna, mutta että teille et halua liikaa ihmisiä kerralla. Pyydä sitten nämä muut vaikka välipäivinä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä