Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Minulle ruokafriikkinä aivan ihana leffa ja näyttelijät! Hyviä kumpikin nainen ja miehetkin säesti kohtuudella. Tein tänään Julian kirjasta eka kertaa, kerro sitten mitä pidit leffasta.![]()
Joo kerron. Minun on jo pitkään pitänyt katsoa tuo leffa, ja jotenkin sopii tähän viikonloppuun kun olen yksin lasten kanssa kotona.
Kun olin jenkeissä, siellä pyöri Julia Childin kokkiohjelmia eri vuosikymmeniltä. Ihan huippuja!
Minä olen katsonut netistä niitä pätkiä, hän oli varsinainen persoona. Ihmetyin siitä kirjasta, että se on tosiaan niin loistava, eikä yhtään valokuvaa koko kirjassa! Hankin suomennoksen, mutta luulen, että pitää englanninkielinenkin olla.
Minulle ruokafriikkinä aivan ihana leffa ja näyttelijät! Hyviä kumpikin nainen ja miehetkin säesti kohtuudella. Tein tänään Julian kirjasta eka kertaa, kerro sitten mitä pidit leffasta.![]()
Oi se oli aivan ihana leffa. Ja tuli ikävä taas niitä ruokaohjelmia.
Oi kuinka kiva että pidit! Minua jännitti, että jos et vaikka tykkäisikäänMinä luin Julian keittokirjan yhdeltä makuulta (minähän en sohvalla istu kun maatakin voi) ja sain kamalan paljon vinkkejä ihan tavalliseen ruoanlaittoon. Tuo leffa kesti minulla kolmannenkin katsomisen, pidän siitä tosi paljon.
Oletko seurannut tuon Julien uraa tämän jälkeen? oliko totta ettei julia pitänyt blogista/hänestä?
niin, ja oliko sinusta se suomennos huono (siis siitä kirjasta)? Minä olen nykyään aika laiska käyttämään englanninkielisiä keittokirjoja, mutta tietysti aina joskus on pakko.
Olen joskus koittanut päästä alkuperäiseen blogiin, mutta se on joko ollut minun törppöyttäni tai sitten sitä ei enää ole, en tiedä oliko oikeasti niin, että Julia pahastui Julien hankkeesta.En tiedä Juliesta leffan jälkeen mitään.
Keittokirjasta minulla on ollut käsissäni vain se suomennos, se ei ole huono millään muotoa, vai painoasu on halvahko. Kansi tylsä. (epäoleellista?) Minä tykkään nyt, että olisi se "aito" kirja saatavilla, mutta tässä tapauksessa, että oikeasti voisi oppia, suomennos on paikallaan. En tiedä toista kirjaa, jossa niin hyvin selitetään asiat. Minusta on kiva omistaa kirjat sekä alkukielellä ja suomeksi, jos en ilman sitä pärjää.
Tylsä kansi siinä alkuperäisessäkin on
Meryl Streep muuten teki aivan loistavan rooli Juliana! Hänen on täytynyt katsella paljon hänen esityksiä.
Minäkin tykkäsin Merylistä siinä tosi paljon. Ja se nuori nainenkin oli tosi hyvä, en ikävä kyllä muista hänen nimeään.... Adams?
Joo Amy Adams. Hyviä näyttelijöitä olivat kaikki. Kiva katsoa välillä leffaa josta jää vaan tosi hyvä mieli.
Minullekin jäi sellainen kiva leijuva mieli siitä ja vähän ajatus siitä, että pitäisi paistaa luuttomaksi käsitelty ankka,vai mikä lintu siinä olikaanJa minua liikutti siinä, miten kauniisti siinä käsiteltiin parisuhteen surullisia puolia (lapsettomuutta)
Niin juuri! Minusta on yksi elokuvahistorian hienoimmista kohtauksista (siis lapsettomuuteen liittyen) se, missä hän sai kirjeen jossa kerrottiin sisarensa raskaudesta. "How wonderful news" - millä äänensävyllä sanottu.
Samaa reseptiä muuten minäkin ajattelin. Pitää hommata se kirja nyt, vaikka myöhäisenä joululahjana (kun se joululahjakirja meni mönkään).
Miten joululahjakirja meni mönkään?
Äh, vähän sama kuin minun eilen ostamani kirja, Riistaruokaa ruutukokin tapaan, vai mikä se nyt olikaan. No, olin tekemässä poronkäristystä perheelleni päivälliseksi ja aattelin, että katsonpa mitä Ruutukokki neuvoo käristyksestä. Se ohje alkoi: otetaan 250 g poronkäristysviipaleita.... Joo, ei ihan se mitä haen. Mutta oli siellä ohjeita vaikka mihin sellaiseen, mitä en osaa laittaa. Tuo poro vain oli väärä kohta aloittaa.
Mutta mitä minä teen sile tryffelille, joka jääkaapissa minua tuijottaa joka aamu?
Heh, jos maltat vielä odottaa, voin kaivaa sinulle reseptin huomenna. Mutta nyt on mentävä nukkumaan, arvaan että lapset herättää minut huomenna seitsemältä aamulla ja univelkaa on ennestäänkin.
Joo maltan , tryffelillä ei ole niin kiirekauniita unia! Samoin minun pitäisi ja on pitänyt jo pitkään.. mennä nukkumaan