Juoko mieheni liikaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niuhovainipo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niuhovainipo

Vieras
Minua on jo pidempään häirinnyt mieheni suhtautuminen alkoholiin, mutta olen päättänyt, että yritän sietää sitä kun se kuitenkin periaatteessa ei pitäisi olla kovin häiritsevää. En halua olla niuho. Olen kuitenkin laittanut ukon juomiset ylös tältä vuodelta, joten mitäs mieltä ootte:

Tammikuu oli tipaton, mutta joulukuussa juomista oli selvästi enempi kuin normikuussa.

Helmikuu, 28 päivää. 4 Päivänä "perseet". Kerran pe-la ja sitten tähän päälle kaksi lauantaita. Tarkoittaa, että seuraavana päivänä täysin poissa pelistä. 4 päivää "kunnon kännit" mutta seuraavana päivänä joten kuten toimintakykyinen. Nää kännäykset viikonloppuna.

Arkena lähes joka päivä vähintään se 2-3 kaljaa (2 kertaa nollat, nekin maanantaipäiviä). Kuutena päivänä 6 tai enemmän.

Eli helmikuun tilasto:

4 kertaa: Perseet (kossupullo ja olutta vähintään)
4 kertaa: Kännit ( Hiukan vähemmän kuin perseet, mutta kännissä)
6 kertaa: Yli kuuden kaljan tissuttelut
12 kertaa: 2-6 kaljaa
2 kertaa: nollat

Maaliskuuta mennyt 20 päivää, tilasto:

3 kertaa perseet
4 kertaa kännit
5 kertaa yli kuus
6 kertaa 2-6
2 kertaa nollat

Mies sanoo, että tarttee piristystä arkeen jne. paskaa. Torstaina ajattelin, että puhutaan kunnolla ja vaadin vähentämistä. Huhtikuuksi ajattelin suunnilleen tämmöstä:

30 päivää:

2 kertaa perseet
2 kertaa kännit
4 kertaa yli 6
6 kertaa 2-6
16 kertaa nollat

Yli puolet päivistä pitäis olla nollat. Ja tän pitäis säilyä myös kesällä...
 
Alkoholisti taitaa olla.
Sä voit ehdottaa mitä haluat, en usko sillä olevan mitään vaikutusta.
Jos mies ei näe juomisessaan mitään ongelmaa, niin muutosta ei tule vaikka itkisit, huutaisit ja vaatisit.
 
Alkkishan tuo miehesi näyttää olevan ja suunta menee aina vain alaspäin ilman asiaan puuttumista.
Vaikeaa se jo juopolle on järkeä päähän takoa, sillä juopoksi tullaan vain juomalla.
Olet suoraansanoen kusessa tuon ukkosi kanssa, ellei sillä tahti muutu.
 
Minua on jo pidempään häirinnyt mieheni suhtautuminen alkoholiin, mutta olen päättänyt, että yritän sietää sitä kun se kuitenkin periaatteessa ei pitäisi olla kovin häiritsevää. En halua olla niuho. Olen kuitenkin laittanut ukon juomiset ylös tältä vuodelta, joten mitäs mieltä ootte:

Tammikuu oli tipaton, mutta joulukuussa juomista oli selvästi enempi kuin normikuussa.

Helmikuu, 28 päivää. 4 Päivänä "perseet". Kerran pe-la ja sitten tähän päälle kaksi lauantaita. Tarkoittaa, että seuraavana päivänä täysin poissa pelistä. 4 päivää "kunnon kännit" mutta seuraavana päivänä joten kuten toimintakykyinen. Nää kännäykset viikonloppuna.

Arkena lähes joka päivä vähintään se 2-3 kaljaa (2 kertaa nollat, nekin maanantaipäiviä). Kuutena päivänä 6 tai enemmän.

Eli helmikuun tilasto:

4 kertaa: Perseet (kossupullo ja olutta vähintään)
4 kertaa: Kännit ( Hiukan vähemmän kuin perseet, mutta kännissä)
6 kertaa: Yli kuuden kaljan tissuttelut
12 kertaa: 2-6 kaljaa
2 kertaa: nollat

Maaliskuuta mennyt 20 päivää, tilasto:

3 kertaa perseet
4 kertaa kännit
5 kertaa yli kuus
6 kertaa 2-6
2 kertaa nollat

Mies sanoo, että tarttee piristystä arkeen jne. paskaa. Torstaina ajattelin, että puhutaan kunnolla ja vaadin vähentämistä. Huhtikuuksi ajattelin suunnilleen tämmöstä:

30 päivää:

2 kertaa perseet
2 kertaa kännit
4 kertaa yli 6
6 kertaa 2-6
16 kertaa nollat

Yli puolet päivistä pitäis olla nollat. Ja tän pitäis säilyä myös kesällä...
 
Kyllä on suurkuluttaja, kuten joku muukin sanoi pyydä että viikolla jättää oluet väliin tai sit alkoholitonta olutta silloin. Joka vkl ei tarvi ottaa perseitä ...vaan nauttia muutama lasillinen ...otatko sinä yhtään seuraksi . Se ärsyttää eniten jos on itse vesiselvä ja toinen kännää. Kuitenkin jos on ollut tipattomalla niin pystyy olemaan vähemmällä . Jutelkaa ja taas jutelkaa asiasta ja jos miehellä on kunnon itsetunto niin näytä nämä kommentit hänelle. Silmät saattaa aueta kun huomaa että olet huolissaan hänestä ja näkee että välität. Tsemppiä jatkoon.
 
Alkoholistilla ei ole koskaan tylsää
Ei varmaankaa ole. Vapisevin käsin vain muutamat oluet aamulla kurkkuun, että elimistön saadaan uudelleen myrkytytilaan ja siitä voikin sitten lähteä katselemaan uutta nousua kavereille jos jollekin olisi jäänyt edellisestä illasta jotain juomista.
Alkuvuosina onnistuu juominen työn ja perheen ohessa, mutta pidemmälle mennessään juoppo saa antautu harrastukselleen ilman perheen ja työn häiritsevää läsnäoloa.
Ja pohja ei monestikaan tule vastaan, ennenkui ollaan sairaalan letkuissa onnettomuuksien tai maksan poksahtamisen vuoksi, mutta yleensä siitä kin selvitään katkaisuhoidon ja parin kuukauden näyttelemisen jälkeen uuteen juomaputkeen.
Tuolla niitä näkyy asemilla ja toreilla näitä hauskan pitäjiä kun osaa katseensa oikein suunnata.
Saatanallisin aine ikinä, mielestäni pahempaa kuin pilvi tai amfetamiini.
Niin monta alkoholistikohtaloa tullut elämäni aikana nähtyä (isä, työkaverit, lapsuutoverit ym.), ettei sellaista kohtaloa toivoisi yhdellekään nuorelle.
Pahinta on, ettei kukaan tiedä juomisen aloittaessaa millaisilla perintötekijöillä ja luonteenpiirteillä on varustettu.
Tietää vasta muutaman vuoden juotuaan jääkä alkoholiin koko elämänsä ajaksi kiinni vai pystyykö juomaan hallitusti.
Suuri osa suomalaisista ei siihen kykene.
 
Ihan juoppohan tuo on. Jos mulla olisi moinen ukko, niin ellei lapsia tai muuta erityisen hyvää syytä jatkaa olisi, niin pakkaisin kamani ja lähtisin. Muussa tapauksessa vaatisin olemaan kokonaan selvin päin lauantaiaamusta viidestä perjantai-iltapäivään kuuteen. Sitten katsoisin miten onnistuu ja miettisin sen pohjalta jatkot.
 

Yhteistyössä