Juoppo mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maisa"

Vieras
Meillä mies juo joka viikonloppu ainakin toisen päivän. Raskausaikana joi usein kaksikin päivää, koska hänellä oli kuulemma viimeiset hetket juoda. No, eipä ole vielä loppunut, enkä enää jaksa uskoa että loppuukaan. Se vaan kun on tuo pieni lapsi ja talo remontoimatta yms. niin olen koittanut selittää että et voi joka vkl juoda päivää ja nukkua toista, myös mulla pitäis joskus saada levätä ja tätä taloa pitäs joskus saada kuntoon. Ja hävettääkin ihan helvetisti kun pienellä paikkakunnalla yks luuhaa joka vkl baarissa umpitunnelissa. Olen kai vähän tyhmä kun monta vuotta samaa touhua kattellut mutta kun hirvittää lähteä asumaan vuokralle johonkin yksiöön just kun on talot ja kaikki ostettu ja isä tärkeä lapselleen. Jotenkin vaan ajattelee että jos se vanhemmiten rauhottuis mutta kuinka naiivia semmosta on uskoa? Mies on 25-vuotias niin olen ajatellut, että jos sillä ei ole vielä tullut järki päähän, vaikka tunnenkin monia samanikäisiä ihan kunnon perheenisiä.

Paha tietää. No, kohtahan asia korjaantuu, ja antavat sille sitten LSD:tä:

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkijat+etsiv%C3%A4t+LSDst%C3%A4+apua+alkoholismin+hoitoon/a1305557505167

Mutta kyllähän näistä juoppoasioista on paljon kirjoitettu myös läheisten näkökulmasta, jos asia kerran on tärkeä niin perehdy.

Joko mies lopettaa tai sitten eroatte, et anna muuta vaihtoehtoa. Tosin tuossa vaiheessa ei olla vielä siinä vaiheessa että lopettaisi, että ainut ratkaisu on ero.

Yhteistyössä