K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietenkin vaihtelee. Kulttuuri- ja geeniperimä vaikuttaa. Ei maailma ole harmaata massaa, jossa jokainen kansa panee samalla tavalla.
Juuhh. En itse ainakaan kuvittele että maailma on harmaata massaa. Herättelin lisäkeskustelua siitä mistä kaikista syistä esimerkiks juuri valtioittain vaihtelee. En usko että ilman perusteellista tutkimista on itsestään selvää esimerkiks, miksi juuri suomen kansalaiset on erityisen usein versejä.
Jätetään tähän.

Juuhh. En itse ainakaan kuvittele että maailma on harmaata massaa. Herättelin lisäkeskustelua siitä mistä kaikista syistä esimerkiks juuri valtioittain vaihtelee. En usko että ilman perusteellista tutkimista on itsestään selvää esimerkiks, miksi juuri suomen kansalaiset on erityisen usein versejä.
Jätetään tähän.
Panokulttuureista on ihan liian vähän tieteellistä tietoa.

Jätetään tähän.
Ollaan eletty ruotsin ja venäjän välissä, ehkä se on syy siihen miks täältä löytyy niin paljon vers-miehiä.🤷‍♀️

Siinä oli muutama selvä asiavirhe. Ensinnäkin K on sanonut lukuisissa haastatteluissa, että aikoo jatkaa tätä niin kauan kun se on hänestä hauskaa. Se voi siis olla 5 vuotta tai 10 vuotta tai loppua tähän vuoteen. Se viisivuotissuunnitelma oli heitto uran alussa, ja hän itsekin on ihmetellyt, miten hanakasti siihen tartuttiin.

Toiseksi, jos hän pitäisi kiinni viisivuotissuunnitelmasta, olisi se viimeinen uravuosi ensi vuonna eli 2027, ja tuskin hänen pitäisi mitään kaivaa naftaliinista suosion hiipumisen takia, kun vielä tänä vuonna on suurin Eurokiertue ja loppuunmyytyjä konsertteja. Kyllä siihen uran hiipumiseen menee enemmän aikaa.

Olen melko varma, että biisi esitetään ekan kerran nyt tänä vuonna joulukuussa Tavastian keikalla (yhdellä tai kaikilla kolmella). En usko sen päätyvän ainakaan K:n albumille. Ja voihan olla, että ensi vuonna on jokin molemmille tärkeä keikka, jossa haluavat sen esittää, jos sitä ei Tavastialla nähdä.
Jerpalla on välillä ollu vähän jänniä uhokommentteja niinku tuo viisivuotissuunnitelma, tyyliin kerään vaan kaikilta rahat ja lähen vttuun. Kuitenki päivänselvää että ei hänelle musiikkiura ole alun perin mikään viileesti hiottu vaurastumisstrategia, vaan tapa elää itseään toteuttaen.
Mä oon ajatellu että tuo nimenomanen viisivuotissuunnitelmaläppä oli reaktio järjettömään paineeseen ja stressiin jota viisuvuonna yhtäkkiä tuli (eiks kommentti ollu siltä vuodelta, vai muistanko väärin). Ei kai semmosessa kukaan voi pysyä koko ajan herkkänä ja lämpimänä ja ah teen kaiken rakkaudesta musiikkiin ja faneihin. Pitää jollain tavalla suojautua.

Yhteistyössä