Kadun lasten saamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsuudesta se lähtee. Vanhemmat kuoli, kun olin pieni, isovanhemmat jaksoi muistuttaa, miten olen taakka ja velvollisuus. No huolimatta vanhempien kuolemasta mulla oli ok elämä. Eli mun lapsille jää vielä isä. Ne ei jää kenellekään taakaksi.
Eikä mun hautajaisissa tarvii puheita pitää. En halua koko hautajaisia. Enkä jaksa ajatella muiden taakkaa. Haluan selvitä omastani, enkä selviä.

Haluat siis lapsillesi samanlaisen perinnön kuin itselläsikin on. Siinäpä vasta iso syyllisyydentaakka lapsille, kun tietävät, että äiti teki itsemurhan, kun koki lastensa olevan liian raskas velvollisuus.

Kuinka traagista, että aloittaja niin kovasti halusi perheen, jota itsellään ei lapsena ollut. Ja nyt, kun hänellä se on, hän halaa tuhoaa sen koska ei osaa arvostaa lapsiensa elämää. Kun ei osaa arvostaa omaa elämäänsä. Vaikka hänellä on niin paljon asioita elämässään, josta moni muu vain haaveilee.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
Kuinka traagista, että aloittaja niin kovasti halusi perheen, jota itsellään ei lapsena ollut. Ja nyt, kun hänellä se on, hän halaa tuhoaa sen koska ei osaa arvostaa lapsiensa elämää. Kun ei osaa arvostaa omaa elämäänsä. Vaikka hänellä on niin paljon asioita elämässään, josta moni muu vain haaveilee.
Masennus on just tätä. Siinä kokee itsensä ja elämän täysin arvottomaksi, vaikka tilanne olisi oikeasti ihan toista.

Äitini tappoi itsensä reilu vuosi sitten, veli yritti samaa muutama kuukausi myöhemmin. En ole tähän päivään mennessä halunnut vielä käydä äitini haudalla koska pelkään että tuhoaisin sen. Olen vihainen, todella vihainen enkä ehkä niinkään äitini lopullisesta ratkaisusta kuin siitä että hän ei tehnyt mitään asioidensa parantamiseksi.

Aina, AINA ennen lopullista ratkaisua käännetään KAIKKI mahdolliset kivet jonkun muun ratkaisun löytämiseksi. Sen olet mielestäni lapsillesi velkaa, jos et mitään muuta. En tuomitse itsemurhan tehneitä, joskus se vain on se ainoa vaihtoehto mutta EI KOSKAAN ensimmäinen eikä keskimmäinen tai lähes viimeinen VAAN aivan vihoviimeinen ja sitä ennenkin vielä kaivetaan niitä pienimpiä kiviä.

Syy miksi mainitsin veljestäni on se että itsemurhan riski kasvaa myös itsemurhan tehneen läheisillä (noin kahden vuoden ajan). Eli teini-iässä olevat ja teini-ikään tuleva lapsesi ovat riskiryhmässä. Miehesi myös mutta veikkaisin että lapsesi enemmän ihan pelkästään koska ovat teini-iän tunne- ja hormonimyräköissä. Eli sinuna miettisin TODELLA tarkkaan haluatko lapsillesi sellaista riskiä.

Syvä masennus on mielen syöpä, sitä täytyy hoitaa kuin ruumiinkin syöpää; kaikki keinot käyttöön ja mitä pahempi syöpä sitä kovemmat lääkkeet. Molemmat ovat hoitamattomina vaarallisia.

No, tässä oli minun kaksi senttiäni. Ensimmäinen käännettävä kivi on lääkärille suun auki saaminen.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok

Yhteistyössä