Kahvakuulailijat tai lajista muuten tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KuutioTasku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei jumalauta 16 kiloa ole iso paino. Kuinka te jaksatte kantaa kauppakassin, nostaa mattoa tai isompaa lasta kantaa sylissä jos tuo rikkoo selän?

Suomi on rapakunnossa, ei voi muuta sanoa.

No mä nyt ihan sun mieliksi:

Sanoiko joku, ettei sitä 16 kiloa jaksa nostaa tai vaikka nostellakin, herranen aika? Ei sillä silti välttämättä halua/tarvitse/kiinnosta/saa treenata. :xmas:

Ei jumalauta 16 kiloa ole iso paino. Kuinka te jaksatte kantaa kauppakassin, nostaa mattoa tai isompaa lasta kantaa sylissä jos tuo rikkoo selän?

Suomi on rapakunnossa, ei voi muuta sanoa.
Suomessa on varmasti paljon rapakuntoisia, siinä olet oikeassa.

Itse olen pienikokoinen nainen, mutta sen verran hyvässä kunnossa, että jaksan nostaa kymmenkiloisen kauppakassin ostoskärryn laidan yli. Jaksan myös uida neljä kilometriä yhteen menoon. Eikä kunto ole niinkään kehno, että tarvitsisi voimasanoilla alkaa rehvastella tällaisella palstalla.

Lisäksi lapseni on sen verran hyväkuntoinen, ettei kaipaa äitiä kantamaan.

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku

Itse olen pienikokoinen nainen, mutta sen verran hyvässä kunnossa, että jaksan nostaa kymmenkiloisen kauppakassin ostoskärryn laidan yli. Jaksan myös uida neljä kilometriä yhteen menoon. Eikä kunto ole niinkään kehno, että tarvitsisi voimasanoilla alkaa rehvastella tällaisella palstalla.

Tosi hauska ja nokkela vastaus, pitäis varmaan antaa mitali.

Fakta nyt vaan on se, jos 6 kilon kahvakuula tuntuu raskaalta, olet rapakunnossa. Siihen ei selittelyt auta, kunto ei sillä nouse. Häpeisin kyllä tuota tilannetta paljon ja kävisin salilla useammin.

Jostain se täytyy aloittaa, parempi aloittaa kevyemmästä päästä, kun heti lähteä repimään liian painavalla kuulalla ja aiheuttaa "vahinkoa" kropalleen. Jos on selkävaivainen, niin en lähtisi edes ehdottamaan jotain 12kg kuulaa heti alkuun. Toiset haluaa kiinteyttää, kun taas toiset kasvattaa lihasmassaa...

• Tykkää

Fakta nyt vaan on se, jos 6 kilon kahvakuula tuntuu raskaalta, olet rapakunnossa. Siihen ei selittelyt auta, kunto ei sillä nouse. Häpeisin kyllä tuota tilannetta paljon ja kävisin salilla useammin.

Viitsisitkö nyt tuoda jotain hyödyllistäkin tähän ketjuun ja kertoa esim. minkä pituisia sarjoja teet, montako eri liikettä kerralla jne.? Kiinnostaa.

• Tykkää

No jos tässä pitää alkaa hänelle antaa jotain tietoa. Ni mä jaksan kyllä nostaa 50kilon säkin,mutta se että onko se järkevää taikka kestäkö minun selkä ni ei ole järkevää alkaa sitä repimää. Ja melko ala-arvoista alkaa arvosteleen toisten kunnon määrää tai rapakuntoisuutta. Se ei kyllä ketään kannusta eteenpäin siinä että lähtis parantamaan.

No tämän ketjun myötä tuskin kovin moni uskaltautuu kuuden kilon painon kanssa salille jos siellä on sinun kaltaisia arvostelijoita mukana. Toivottavasti osaa siellä pitää nokkas tukossa ja silmät ummessa. Onneksi niissä missä minä olen käyny ni ei ole ketään arvosteltu taikka sorsittu sen mukaan minkä painoinen kuula kelläkin on.
Urheillaan ja annetaan toistenki urheilla.

• Tykkää
Reactions: Rigel

Kiitos paljon kehuista.

Menen häpeämään. Salille en lähde lainkaan, mutta uima-altaaseen hyppään taas huomenna illalla, aamupäivällä käyn hiihtämässä, lapsen kanssa.

Viitsisitkö nyt tuoda jotain hyödyllistäkin tähän ketjuun ja kertoa esim. minkä pituisia sarjoja teet, montako eri liikettä kerralla jne.? Kiinnostaa.

Huhuu?
h33 taisikin olla sohvannurkasta kirjoitteleva kynäniska, joka ei ole koskaan kahvakuulaa nähnytkään. Nooh, kannustuksena voin kertoa, että vaikka nyt et jaksakaan nostaa mitään teepussia raskaampaa, niin kyllä säkin kohta saat nostettua sen kauppakassinkin. :)

Niin, mä olen....4 tai 5kg kuulalla kahvailen ja riittää hyvin ;), kerran jäi oma kuula kotiin ja lainasit ohjaajan 6-8kg ja liian painavia! Jaksan kyllä nostaa 20kg lastani ja kantaa kauppakassitkin ;)
Meidän kahvakuulatunnit on tosi monipuolisia ja usein saan kyllä koko kropan miellyttävästi kipeiksi noilla pienilläkin painoilla, ehkä sit kunnon kohottua vaihdan isompaan painoon :)

No minusta on parempi tehdä tunti pienemmällä painolla kuin puolituntia isolla. Olen myös samaa mieltä juoksun/kävelyn suhteen. Reipas tunnin kävely on tehokkaampi ku hätänen puolentunnin juoksu.
On ihan eri juttu haluaako mielettömät lihakset vai pitää peruskunnon yllä.

[QUOTE="vieras";27863612]No minusta on parempi tehdä tunti pienemmällä painolla kuin puolituntia isolla. Olen myös samaa mieltä juoksun/kävelyn suhteen. Reipas tunnin kävely on tehokkaampi ku hätänen puolentunnin juoksu.
On ihan eri juttu haluaako mielettömät lihakset vai pitää peruskunnon yllä.[/QUOTE]

Bullshit.

Vain liikkumisesta mitään tietämätön ihminen voi väittää pokkana, että tunnin kävely olisi tehokkaampaa kuin esim. 15 minuutin HIIT tai 30 minuutin vk-lenkki.

Taas kerran, muijien tekosyitä sille ettei itseään saada mukavuusalueelta pois, tyydytään siihen tehoon minkä oma kunto mahdollistaa ja valehdellaan itselle että kaikki on nyt annettu, tehokasta oli.

Bullshit, edelleen.

Mä en oo ainakaan saanut selkälihaksia sillä kipeytymään sillä tavalla kuin salilla. Eniten ottaa mielestäni jalkoihin, koska lähes kaikissa liikkeissä se voima pitäisi lähteä jaloista/lantiosta. Jos olisin selkäkipuinen, niin menisin ainakin ensin jollekin ohjatulle tunnille, etten väärällä tekniikalla ainakaan enempää selkää rikkoisi.

Minä olen luullut, että liikkeen pitäisi lähteä vartalosta eli sisäisestä tukikorsetista. Jossakin artikkelissa sanottiin, että esimerkiksi tanssijat nappaavat tekniikan nopeammin haltuunsa kuin 'bodarit', koska ovat tottuneet käyttämään sisäisiä lihaksiaan.

Meidän salilla suurin osa käyttää 6 tai 8 kilon painoja. Tunti kestää 30 min. ja pari minuutin pituista palauttelutaukoa. Ihan on tahkoamista tuon 6 kilon puntin kanssa. Olen liikkunut aktiivisesti jo ennen, mutta myönnän, että käsilihakset ovat aika heikot.

Taas kerran, muijien tekosyitä sille ettei itseään saada mukavuusalueelta pois, tyydytään siihen tehoon minkä oma kunto mahdollistaa ja valehdellaan itselle että kaikki on nyt annettu, tehokasta oli.

Bullshit, edelleen.

Sekös on tuttu ATM taas täällä naisia parjaamassa? Suosittelisin että aloittaisit jonkin liikuntaharrastuksen, joka kehittäisi edistyessään tervettä itsetuntoakin. Esimerkiksi 1,5 litran limsapulloista saa aloittelijalle hyvät käsipainot, joilla voi treenata kotona, ilman ikäviä ihmis- saati naiskontakteja.

Mulla on personal trainerin tekemä kahvakuulaohjelma. Jos raaskit ja paikkakunnalta löytyy sopiva ihminen niin hän voin laatia sulle toivomasi kaltaisen ohjelman ja päivittää sen tarpeen mukaan. Varmistaa samalla että teet liikkeet teknisesti oikein.

• Tykkää
Mulla on personal trainerin tekemä kahvakuulaohjelma. Jos raaskit ja paikkakunnalta löytyy sopiva ihminen niin hän voin laatia sulle toivomasi kaltaisen ohjelman ja päivittää sen tarpeen mukaan. Varmistaa samalla että teet liikkeet teknisesti oikein.

En kyllä tiedä onko täällä mut kysyn osaako meidän jumppamaikka fysikaalinen tehdä sen. On ainakin jotain ohjelmia tehny kuntosaleille ihmisille.

Yhteistyössä