Kai meidänkin pojassa on sitten jotain vikaa...:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hieman toisen puolen näkökulmaa, minun tyttööni käy tarhassa toinen lapsi jatkuvasti "kiinni", tönii, riuhtoo vaatteista, tuuppii. Tarhantädit ovat kyllä kiitettävästi tilanteisiin puuttuneet, mutta vanhempien mielestä tuo "vaan kuuluu poikien käytökseen", ja moittivat kun heidän poikaansa kielletään.

Eli ymmärrän kyllä että tuon ikäisillä on uhmaa ja ei tuo mistään ongelmasta sinällään kieli, mutta kun tarharyhmässä pitää ottaa huomioon ne vähän vähemmänkin "energiset ja vilkkaat" lapset, jotka sitten helposti jäävät alakynteen ja ovat sen tuupinnan ja tönimisen kohteita. Minunkin tyttöni kyselee kotona miksi tämä yksi lapsi saa olla "tuhma", vaikka muita lapsia kielletään satuttamasta toista.

Ja siis edelleenkin korostan että en sano että mistään ongelmasta olisi kysymys, vaan ei-toivotusta käyttäytymisestä ryhmässä, josta ehkä koitetaan päästä eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja vx:
Kirjoitat että lapsesi tönii muita lapsia ja repii niiden vatteita, mutta ei lyö ikinä ketään. Mitä eroa sun mielestä on tönimisellä ja lyömisellä?

Missä kohtaa kirjoitin että jotenkin pitäisin parempana että poika "vain" tönäisee ja pitää kiinni toisen lapsen hihasta? Kerroin että pihakavereita poika on tarttunut vaatteista kiinni, enkä ole nähnyt hänen lyövän ketään, eikä hän ole sitä tarhassa tehnyt. Mikä on se kohta jota et kertomassani ymmärrä?

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Kirjoitat että lapsesi tönii muita lapsia ja repii niiden vatteita, mutta ei lyö ikinä ketään. Mitä eroa sun mielestä on tönimisellä ja lyömisellä?

Missä kohtaa kirjoitin että jotenkin pitäisin parempana että poika "vain" tönäisee ja pitää kiinni toisen lapsen hihasta? Kerroin että pihakavereita poika on tarttunut vaatteista kiinni, enkä ole nähnyt hänen lyövän ketään, eikä hän ole sitä tarhassa tehnyt. Mikä on se kohta jota et kertomassani ymmärrä?

Jatkan vielä; jos kimppuuni käytäisiin kadulla ja minua potkittaisiin olisi kertomukseni varmaan sellainen että kimpuuni käytiin ja minua potkittiin. Saattaisin jopa lisätä ettei minua lyöty, mutta siitä maininnastani huolimattta en pitäisi tilannetta silti yhtään "mukavampana". Tajuatko?

Elähän hätäile :) elton käynti varmasti antaa hoitajille lisää näkemystä ja rahkeita miten "vilkkaiden tapauksien" kanssa toimitaan.
Parempi että "puututaan" ajoissa ja osataan ohjata lasta käyttytymään ryhmässä jo päiväkoti-ikäisenä, niin ongelma-käyttäytymistä on vähemmän sitten koulu ikäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Elähän hätäile :) elton käynti varmasti antaa hoitajille lisää näkemystä ja rahkeita miten "vilkkaiden tapauksien" kanssa toimitaan.
Parempi että "puututaan" ajoissa ja osataan ohjata lasta käyttytymään ryhmässä jo päiväkoti-ikäisenä, niin ongelma-käyttäytymistä on vähemmän sitten koulu ikäisenä.

Kyllä, ja "järkytyksestä" toivuttuani olen jo positiivisella mielellä, tämä voi olla oikeastaan tosi hyvä juttu koska odotan saavani itsekin hyviä neuvoja miten kitkeä tuontyyppinen käytös heti alkuunsa pois. Ja varmasti myös hoitajat päiväkodissa saavat neuvoja ja näkökulmaa pojan käytökseen.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

Miten niin ei ole tarhassa tehnyt, jos hän tarhantädin mukaan on "käynyt toisten lasten kimppuun"?

Uusimmat

Yhteistyössä