Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Tulipeikko harmaana:Ehkä taustalla on toisinto jokaisesta viikonlopusta, eikä kotiin ilmoittamisilla ole mitään tehoa ollut.
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Turha tuosta väittelee, koska laki on laki ja sen mukaan ovat virheen tehneet.
Mutta mielipiteeni tasolla poliisit ovat kyllä ehdottomasti syytömiä tytön kuolemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Turha tuosta väittelee, koska laki on laki ja sen mukaan ovat virheen tehneet.
Mutta mielipiteeni tasolla poliisit ovat kyllä ehdottomasti syytömiä tytön kuolemaan.
Ja mun mielestä poliisit ei olisi saanut jättää vahvassa humalassa ollutta 17v
ikäistä sinne asuntoon
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Turha tuosta väittelee, koska laki on laki ja sen mukaan ovat virheen tehneet.
ikäistä sinne asuntoon
Juu, olisivat ottaneet kotiinsa nukkumaan ja ydessä sosiaalitätien kanssa ohjanneet sen lempeästi kaidalle tielle.
No, olkaa mitä mietä haluatte, niin olen minäkin.
Olen niin pirun kyllästynyt tähän väärällä tavalla holhoavaan ysteiskuntaan, jossa vastuu on pois yksilöltä ja syytteeseen joutuu viranomainen, joka tekee työtään.
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Turha tuosta väittelee, koska laki on laki ja sen mukaan ovat virheen tehneet.
ikäistä sinne asuntoon
Juu, olisivat ottaneet kotiinsa nukkumaan ja ydessä sosiaalitätien kanssa ohjanneet sen lempeästi kaidalle tielle.
Olen niin pirun kyllästynyt tähän väärällä tavalla holhoavaan ysteiskuntaan, jossa vastuu on pois yksilöltä ja syytteeseen joutuu viranomainen, joka tekee työtään.
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmeli:Mielestäni ei ole väärällä tavalla holhoavaa huolehtia alaikäinen humalassa oleva henkilö kotiin, vaikka sitten viranomaisen toimesta. Vai oletko erimieltä?
Kyllä minä olisin vain hyvilläni jos oma 17 vuotias lapseni tuotaisiin kotiin humalassa pois tuollaisesta tilanteesta. Ja kyllä kotona käytäisiin kiivaita keskusteluja, mutta olisin onnellinen siitä, että poliisi olisi hoitanut tehtävänsä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Turha tuosta väittelee, koska laki on laki ja sen mukaan ovat virheen tehneet.
ikäistä sinne asuntoon
Eikös tuossa olisi ollut vastuu juuri poliisilla?Vahvasti humalainen alaikäinen??Ja tyttöä oli vielä lyötykin.
Oikein oli jättää sinne?Mitäs jos olisi ollut oma lapsesi kyseessä?Samaa mieltäkö olisit??Oikein ettei poliisit ota mukaan ja soita sulle,lapsen vanhemmalle??
Ihan miten vaan..
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:Mankell on todennäköisesti joku 16-20 vuotias joka on saanut teini-iässä lapsen. Ja kun on itse vielä lapsi niin toivoo, että täysikäisyyden raja alennettaisiin. Tai sitten on ollut niin paljon ongelmia tuon homman kanssa kun itse on lapsi ja on saanut lapsen, että siksi noin katkera yhteiskuntaa ja virkavaltaa kohtaan. Kyllä täysillä valoilla kulkeva vanhempi olis halunnut lapsensa tuossa tilanteessa kotiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Ja edelleen olen alkuperäisessä kannassani. Ja jos se ollut oma tyttäreni, en todellakaan syyttäsi poliisia vaan tytärtä itseään ja sen jälkeen itseäni.
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmeli:Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Ja edelleen olen alkuperäisessä kannassani. Ja jos se ollut oma tyttäreni, en todellakaan syyttäsi poliisia vaan tytärtä itseään ja sen jälkeen itseäni.
OHHOH! Kylläpä paksua nakkasit! Siis väitätkö tosissasi, että jos poliisi olisi käynyt ja nähnyt tyttäresi tuollaisessa tilanteessa niin taputtelisit vaan poliisia sievästi päähän ja sanoisit, että "sattuuhan" sitä??? Siinä vaiheessa kun ei enää olisi tytärtä mitä syyttää. Varmasti jokainen syyttäisi kyllä itseäänkin tuossa tilanteessa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Alkuperäinen kirjoittaja Mymmeli:Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Ja edelleen olen alkuperäisessä kannassani. Ja jos se ollut oma tyttäreni, en todellakaan syyttäsi poliisia vaan tytärtä itseään ja sen jälkeen itseäni.
OHHOH! Kylläpä paksua nakkasit! Siis väitätkö tosissasi, että jos poliisi olisi käynyt ja nähnyt tyttäresi tuollaisessa tilanteessa niin taputtelisit vaan poliisia sievästi päähän ja sanoisit, että "sattuuhan" sitä??? Siinä vaiheessa kun ei enää olisi tytärtä mitä syyttää. Varmasti jokainen syyttäisi kyllä itseäänkin tuossa tilanteessa.
No ei kai se poliisin vika ole, että tytär on mennyt sinne asuntoon juopottelemaan eikä ole halunnut poistua asunnosta.
Poliisit tekivät vähimmän osuutensa kun tulivat kutsuttuna paikalle, mutta tilanteen rauhoituttua lähtivät.
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Tiesivätkö poliisit 17 vuotiaan iän? Onko poliisien pakko ottaa "huostaan" kaikki alaikäiset, jotka ovat humalassa? Pystyykö poliisit toteamaan alaikäisen huoltajat jo paikan päällä, jos 17v sanoisikin, että toinen miehistä olisi ollut hänen huoltajansa?...
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Kaikki, mitä olen tapauksesta mieltä olen jo aikaisemmin kiorjoittanut. En jaksa vängätä samaa. jA tosiaan, mielipieteillähän ei tässä ole paljonkaan merkitystä.
Ja Lastensuojeluikärajan vois mun puolesta laskea 16vuoteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmeli:Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Kaikki, mitä olen tapauksesta mieltä olen jo aikaisemmin kiorjoittanut. En jaksa vängätä samaa. jA tosiaan, mielipieteillähän ei tässä ole paljonkaan merkitystä.
Ja Lastensuojeluikärajan vois mun puolesta laskea 16vuoteen.
Eli et siis viitsi perustella puheitasi. Lapsellista käytöstä.
Niin mielipiteillähän ei tässä ole paljonkaan merkitystä koska tyttö oli yhä edelleenkin alaikäinen. Ja minä olen kyllä sitä mieltä, että 16 vuotiaalla (harvalla) on niin paljon järkeä päässä, että itse tajuaisi kaikkia tekemisiää. Vaikka kuinka olisi äiti taikka isä.
Mutta jospa niistä sinunkin lapsistasi joku saa lapsia jo 16 vuotiaana, ryyppää vieraitten ihmisten kanssa 17 vuotiaana ja saa turpiinsa ja kuolee niin saat sitten sinäkin vähän erilaista näkökantaa siihen mitä viranomaisten kuuluu ja ei kuulu tehdä.
Ihan kaikella lämmöllä hyvää kevättä!
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Tiesivätkö poliisit 17 vuotiaan iän? Onko poliisien pakko ottaa "huostaan" kaikki alaikäiset, jotka ovat humalassa? Pystyykö poliisit toteamaan alaikäisen huoltajat jo paikan päällä, jos 17v sanoisikin, että toinen miehistä olisi ollut hänen huoltajansa?...
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:Tiesivätkö poliisit 17 vuotiaan iän? Onko poliisien pakko ottaa "huostaan" kaikki alaikäiset, jotka ovat humalassa? Pystyykö poliisit toteamaan alaikäisen huoltajat jo paikan päällä, jos 17v sanoisikin, että toinen miehistä olisi ollut hänen huoltajansa?...
SIinäpähän oli vappuna ja juhannuksen tekemistä....
Alkuperäinen kirjoittaja Tulipeikko harmaana:Tässä ketjussa usea tuntuu olettavan, että alaikäinen 17-vuotias tyttö on ollut tyyliin ensimmäistä kertaa humalassa, eivätkä hänen vanhempansa tienneet asiasta mitään!! Ja sitten poliisi teki rikoksen kun ei soittanut tytön kotiin.
Jos tuon ikäinen neitokainen menee vapaaehtoisesti kahden aikuisen miehen kanssa jonkun asuntoon juopottelemaan, ja soittaa poliisille, kun häntä on lyöty, EIKÄ HALUA lähteä poliisin mukaan, kun nämä tulevat tarkastamaan tilannetta asunnossa, niin epäilen vahvasti, ettei tyttö ollut mikään puhdas pulmunen pikkutyttö!! Ja todellakin, mistä te tiedätte, kuinka monta kertaa tytön vanhempiin hänenkin lapsuutensa aikana on oltu yhteydessä tai kuinka sosiaalitoimi on puuttunut hänen ja perheensä elämään! Ei poliisi häntä juottanut, sytyttänyt tuleen ja aiheuttanut hänen kuolemaansa millään tavalla. Ainut virhe oli, etteivät ilmoittaneet tytön kotiin -mutta kuten yhä toistan, emme me tiedä, kuinka tiiviisti hän on ollut aiemmin jo poliisin kanssa tekemisissä. Ties vaikka joka viikko putkassa nukkunut, eivätkä vanhemmat ole välittäneet tuon taivaallista. Tai sosiaalitoimi voinut tehdä siihen hätään mitään.