Kaikkea sitä pitääkin mainoksiin laittaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti minäkin

Vieras
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1428030

Todella vastenmielinen kuva!!!!!

Oli äärimmäisen kiva selittää tuolle viisvuotiaalle äsken bussipysäkillä miksi nainen oksentaa laukkuunsa.

Ajatuksia pitää herättää, mutta joku raja sentään!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
No eikö se ole 5 vuotiaankin ihan hyvä tietää, että kun viinaa juo liikaa, niin oksentaa. kyllä meillä lasten kanssa tälläisistä puhutaan.

No siitähän nyt ei oo kyse...
Tottakai mä kerron lapselle noista asioista, mutta tuollaiset kuvat ei ole lapsia varten. Ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No eikö se ole 5 vuotiaankin ihan hyvä tietää, että kun viinaa juo liikaa, niin oksentaa. kyllä meillä lasten kanssa tälläisistä puhutaan.

Tottakai mä kerron lapselle noista asioista, mutta tuollaiset kuvat ei ole lapsia varten. Ikävä kyllä.

Minä ei taju. mitä nyt yksi kassiin oksennus ystävien kesken...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Minä ei taju. mitä nyt yksi kassiin oksennus ystävien kesken...

Mä olen samaa mieltä. Ja kannattaa kyllä lapselle sanoa, että on fiksumpaa oksentaa vaikka muovipussiin tai roskikseen kuin omaan reppuun ;)

Miksi ihmeessä 5v lasten täytyy tietää että sitten kun juo viinaa niin sitten oksettaa? Kylä noi asiat varmaan selviää sitten myöhemminkin kun on siinä iässä että oikeasti tajuaa mitä se tarkoittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
Miksi ihmeessä 5v lasten täytyy tietää että sitten kun juo viinaa niin sitten oksettaa? Kylä noi asiat varmaan selviää sitten myöhemminkin kun on siinä iässä että oikeasti tajuaa mitä se tarkoittaa...

Ja mitä pahaa siinä on, että 5-vuotias tietää, että liiasta viinasta tulee paha olo?

Musta tuo on ihan hyvä mainos. Paljon pahempiakin ollaan nähty. Mitä oikeasti on yksi kassiin oksennus satojen tissiliivimainosten rinnalla?

Jokainen 5 vuotias on nähnyt jonkun joka on kännissä.

Vai onko kyse siitä, että vanhemmat haluavat uskotella mukuloilleen, että alkoholia käytetään viksusti?

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Palautetta voi laittaa...
info@panimoliitto.fi :whistle:

Laitoin jo aikaisemmin.

Voi olla, että olen kamalan ahdasmielinen ihminen (olen kuullut siitä ennenkin),mutta en aio muuttaa mielipidettäni siitä, että tuollaiset kuvat ei kuulu julkisille paikoille!!! Varsinkaan seinän kokoisina.

Mainos voi ehkä iskeä tiettyyn ihmisryhmään (ja se on just se ihmisryhmä joka noin tekee kun tuossa mainoksessa), mutta mä olen aika varma, että monikaan ihminen ei OIKEASTI halua katsoa oksentaa ihmistä joka bussipysäkillä.

Kertokaan jos olen väärässä. Ja anteeksi ahdasmielisyyteni.

Lisäänpä vielä: nuorena vitsa väännetään. Mä olen saanut elämäni parhaa tupakkavalistuksen 4 tai 5 vuotiaana, kun Olipa kerran elämässä "näytettiin" tupakoitsijan keuhkoja.

Viisi vuotias tietää, että jos on huono olo niin voi joutua oksentamaan. Että miksi viisi vuotiaan ei pitäisi tietää, että paljosta viinasta voi tulla huono olo?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Vai onko kyse siitä, että vanhemmat haluavat uskotella mukuloilleen, että alkoholia käytetään viksusti?

tÄ?

nii jotta onko näillä ahdasmielisillä vanhemmilla itse tapana käyttää alkoholia. Halutaan kuitenkin, että lapsella on ns. turvallinen olo, vaikka vanhemmat rellestääkin sen jälkeen kun lapsi on nukkumassa. Nyt lapsi saakin tietää totuuden.

Musta tuo on ihan hyvä mainos. Paljon pahempiakin ollaan nähty. Mitä oikeasti on yksi kassiin oksennus satojen tissiliivimainosten rinnalla?

Mun 4-vuotias ei ole nähnyt koskaan ketään kaatokännissä. Kahden oluen "humalassa" olevia on. Enkä usko, että tulee näkemäänkään tässä vuoden-parin kuluessa. Pitäiskö mun joten väkisin raahata se katsomaan juoppoja? Ja miksi?
Meidän porukoissa (suku ja ystävät) on tapana juoda sekä sivistyneesti että pois lasten silmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja HUH HUH :
5 vuotiaan ei kuule vielä pidä tietää alkoholista yhtään mitään!!!!!

Jokainen 5 vuotias tietää alkoholista jotain. suurimman osan lapsista kotona käytetään alkoholia. Jos ei kotona, niin kaverin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Mun 4-vuotias ei ole nähnyt koskaan ketään kaatokännissä. Kahden oluen "humalassa" olevia on. Enkä usko, että tulee näkemäänkään tässä vuoden-parin kuluessa. Pitäiskö mun joten väkisin raahata se katsomaan juoppoja? Ja miksi?
Meidän porukoissa (suku ja ystävät) on tapana juoda sekä sivistyneesti että pois lasten silmistä.

Ai teidän lähellä ei asu spurguja? Vai ettekö käy ulkona? Tiedätkö muuten paljon lasta mahdollisesti ahdistaa se yhdenkin juonut isä tai äiti?

Sulla PahaSilmä on selkeästi nyt tarve provosoida ja ärsyttää. Toi on aika helvetin säälittävää, jos kuvittelet olevasi aikuinen?!
Kenen viisvuotiaan pitäis tietää mitään alkoholista tms? Eiköhän lapsi ole ensin lapsi ja sitten vanhempana aletaan puhumaan näistä asioista?! Sulla itsellä taitaa enemmänkin olla niitä ongelmia. Ei muilla.

Yhteistyössä