Kaikkea sitä pitääkin mainoksiin laittaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti minäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja ihan pikku lisäyksenä se, että itse en käytä alkoholia ollenkaan ja mieskin AINOASTAAN jos lapset ei ole kotona. Meitä lapset ei tule ikinä näkemään humalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Vai onko kyse siitä, että vanhemmat haluavat uskotella mukuloilleen, että alkoholia käytetään viksusti?

tÄ?

nii jotta onko näillä ahdasmielisillä vanhemmilla itse tapana käyttää alkoholia. Halutaan kuitenkin, että lapsella on ns. turvallinen olo, vaikka vanhemmat rellestääkin sen jälkeen kun lapsi on nukkumassa. Nyt lapsi saakin tietää totuuden.

ööö ja alkoholia ei voi käyttää kohtuudella?

Tuota, sanotaanko vaikka niin että mä en ole lapsilleni kauheesti sepustanut mitään viinanotosta miltään kantilta ja ihan hyvin ovat pärjänneet tähän mennessä..Siis ovat 7 ja 10v...ollaan asuttu hgissä monta vuotta ja nähty noita pulsuja jotka oksentelee ja muuta, pojat on kysyneet että miks se oksentaa niin olen sanonut että miehellä on vähän paha olo...ei oo tullut mitään traumoja...

mistä se lapsi tietää että onko joku juonut alkoholia vai ei jos oksentaa. OKsentaa ihmiset muustakin syystä. esim. minä raskaana.

Ei lasten mun mielestä tarvitse saada tuossa iässä mitään infoa alkoholinkäytöstä ehtii myöhemminkin. Mutta juohan jotkut ihmiset itsensä huppeliinkin omien lasten nähden... eiks nyt just olla huolestuneita siitä kun pienet lapset näkee ja kuulee sellaisia asioita jotka eivät kuulu siihen kohtaan kehitystä, lapsuus loppuu kesken ja 10v tiedetään jo kaikki mahdollinen? En mä halua mitään uskotella lapsilleni, eikä mun tarvitsekaan. Mitä jos siinä kuvassa oleva naine olis vaikka raskaana ja pahoinvoinnin takia oksentaa :laugh: vai onko kaikki oksentajat alkoholisteja? pieni lapsi kun ei tätä eroa vielä osaa tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja Rubiinisukka:
Minusta mainos on pysäyttävä ja toimiva. Koska oikeasti suomalaisten juomakulttuuri on takapuolesta!

Tätähän mä en ole kieltänytkään?!
Toi ei vaan sovi ihan joka paikkaan! Pistäis vaikka baareihin noita tai jotain. Mutta ei lapsille.

Voi tietty käyttää kohtuudella. Mutta lapsilla on alkoholiin yleensä erittäin kielteinen kanta. Minun lastani ainakin ahdistaa ihmisten alkoholinkäyttö, vaikka se olisi kohtuullistakin. Ahdistukseen auttaa vain puhuminen.

Voi tietty käyttää kohtuudella. Mutta lapsilla on alkoholiin yleensä erittäin kielteinen kanta. Minun lastani ainakin ahdistaa ihmisten alkoholinkäyttö, vaikka se olisi kohtuullistakin. Ahdistukseen auttaa vain puhuminen.

tämähän ei ole mikään tieteellinen fakta vaan itse keksimäsi ahdistus. eipä se lapsi erota juoko äiti lasin maitoa vai viiniä. taitas keski-euroopassa olla 90% lapsista "ahdistuneita" :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rubiinisukka:
Minusta mainos on pysäyttävä ja toimiva. Koska oikeasti suomalaisten juomakulttuuri on takapuolesta!

Tätähän mä en ole kieltänytkään?!
Toi ei vaan sovi ihan joka paikkaan! Pistäis vaikka baareihin noita tai jotain. Mutta ei lapsille.

Mutta mainoksellahan on tarkoitus muuttaa niitä tapoja. Mitä hyötyä siitä olisi baarissa?

No entäs se kokonainen muu suuri kohderyhmä, jolle tämä mainsokampanja on suunnattu? Tässä on kuitekin tarkoituksena saada juuri ne ihmiset heräämään, jotka juovat humalahakuisesti ja "käyttäytyvät kuin ääliöt". Ja sitähän tässä haetaan takaa, ei tässä haluta herättää sellaisten vanhempien ajatuksia miettimään tekojensa seurauksia, jotka eivät ota sitä viinaa koskaan ota ja joiden lapset eivät ole koskaan vanhempiaan humalassa edes ole ähneet. Vaan yrittää muuttaa vielä pelastettavissa olevien tapausten ajatusmaailmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Lisäänpä vielä: nuorena vitsa väännetään. Mä olen saanut elämäni parhaa tupakkavalistuksen 4 tai 5 vuotiaana, kun Olipa kerran elämässä "näytettiin" tupakoitsijan keuhkoja.

Viisi vuotias tietää, että jos on huono olo niin voi joutua oksentamaan. Että miksi viisi vuotiaan ei pitäisi tietää, että paljosta viinasta voi tulla huono olo?

näin minäkin ajattelen.

hyvä mainos. Ajatuksia herättävä ja kohderyhmänä onkin nuoret. K'ännissä olet ääliö ja sehän pitää paikkansa! Minä tykkään näistä "ärsyttävistä" mainoksista!

Musta mainos on hauska. Noinhan siinä käy kun ottaa liikaa häppää.
n045.gif

Niin, ja kai tosta aiheesta olisi saanut paljon huonommankin mainoksen tehtyä...

Mikäs tuossa mainoksessa sitten "koskettaa" nuorisoa? Taitavat vaan naureskella tädille kun on vähän huonossa kunnossa... Coffee break sanoi että on hauska mainos, mikä siinä on hauskaa? Epäilen että tämän mainoksen tarkoitus ei ole "hauska"

Alkuperäinen kirjoittaja venera:
Mikäs tuossa mainoksessa sitten "koskettaa" nuorisoa? Taitavat vaan naureskella tädille kun on vähän huonossa kunnossa... Coffee break sanoi että on hauska mainos, mikä siinä on hauskaa? Epäilen että tämän mainoksen tarkoitus ei ole "hauska"

No mä näen ton mainoksen näin... A ) Jos juot liikaa - tulee paha olo - oksennat kassiisi B ) Jos et juo - ei tule pahaa oloa - et oksenna kassiisi - ei tarvitse lähteä seuraavana päivänä ostamaan uutta kassia ja siihen sisältöä.

Ja mainos on hauska. Ivallisella tavalla.

Tekopyhiä suurin osa teistä, sanon minä. Oottako työ sokkeita vai mistä kiikastaa? Ihan oikeastiko teidän mielestä oksentava nainen on mainoksessa lapselle pahempi kun revaansa levittelevät suu muikeana poseeraavat naiset jos jonkinmoisissa mainoksissa? Siis että oksentamisen näyttäminen (jonka voi lapselle kertoa vaikka että tätille tuli automatkalla paha olo) on pienempi paha kuin lapsen altistaminen jatkuvalle seksuaalisuuden esilletuomiselle ja ulkonäön merkityksen korostamiselle? Herran pieksut, en paremmin sano. Menkää nyt jo itseenne ja miettikää vähän! Ja jos ei muuten niin vaikkapa perustellen sillä kuinka moni suomalaislapsikin joutuu elämään alkoholistiperheessä.

No eikö se ole 5 vuotiaankin ihan hyvä tietää, että kun viinaa juo liikaa, niin oksentaa. kyllä meillä lasten kanssa tälläisistä puhutaan.

Jep! Sama täällä! Ja mun mielestä on hyvä et näissäkin asioissa + mainostamisessa on alettu ymmärtää inhorealismin päälle. Lapsetkin oksentaa oksutaudissa....

enpä osaa sanoa mitä mieltä lapset on tosta kuvasta, meillä kun nuo on vielä niin pieniä etteivät osaa kertoa. mutta MUN, aikuisen ihmisen mielestä toi kuva on oksettava (aivan kirjaimellisesti) enkä haluais tollasta tuijottaa vaikka bussipysäkillä odottaessani. mulla on sen verran herkkä oksennusrefleksi itsellä, että jos oikein alkaisin tarkemmin tuijottaa tota kuvaa ni laatta lentäis kyllä iteltäkin. vaikka sinne kassiin sitten.

Uusimmat

Yhteistyössä