[QUOTE="vieras";24104366]:hug: Pohdit täsmälleen samoja asioita kuin minä n. vuosi sitten. Miehesi vaikuttaa samanlaiselta kuin minun ja ärsytti samat asiat. Tiedän täsmälleen mitä käyt läpi! Ja tiedän mikä auttaa: ero. Otin monta kertaa eron tai asumuseron puheeksi mutta mies ei halunnut. Itki ja aneli että pysyttäisiin yhdessä. Lupasi muuttua. Mutta ei tehnyt sitä. Lopulta kieltäydyin seksistä täysin. Kahden kuukauden jälkeen mies halusikin erota.

Sitten vain muutin lasten kanssa pois ja voin nyt sanoa, että oli elämäni paras päätös. Mies nyt edelleen katsoo asiakseen arvostella minua, vaikka elääkin jo uudessa suhteessa, mutta minua ei hetkauta enää.
Mietin eroa noin kaksi vuotta ja tavallaan tein surutyön jo siinä vaiheessa. Itse ero oli helppo vaikka etukäteen pelkäsin kovasti kuinka siinä käy. Riitoja ei ole ollut ja lasten asiat on helposti pystytty sopimaan. Välimme ovat nyt ok ja olemme kumpikin todenneet ettemme vain sopineet yhteen. Seurustelun alussa minuun vetosi miehen itsevarmuus, joka myöhemmin osoittautui vain epävarmuuden peittelyksi. Eksäni on oikeasti heikko ihminen, joka ei pärjää yksin. Myös adhd/asperger piirteet sopivat eksääni, mutta hän ei ole halunnut hakea diagnoosia tai apua siihen vaan se on ollut aina hyvä tekosyy hänen toimiinsa. Itse en jaksanut sitä enää ja nyt voin hyvin. Voimia sinulle ap mitä sitten päätätkin tehdä.[/QUOTE]
Kiitos paljon vastauksesta kohtalotoverini! Eksäsi kuulostaa todella samanlaiselta kuin mieheni! Ja hänestä tosiaan löytyy myös paljon adhd/asperger piirteitä. Huh,kaikkitietävyys,nuukuus,ei heitä mitään pois, ja lisäksi tuo joustamattomuus ja luulo että on aina oikeassa,sekä keskittymiskyvyn puute,aikataulun hallitsemattomuus,epäsiisteys,epäempaattisuus,äreys. Mies saa minut usein itkemään muttei anteeksi pyytele useinkaan koska vikahan on minussa,olen hänestä yliherkkä. Itse ihastuin myös hänen itsevarmuuteensa,mutta todellisuudessa minä olen meistä vahvempi. Jännä että tuokin on tarinoissamme yhteinen piirre että miehet eivät ole ensin suostuneet eroon.Minunkin mieheni on itkenyt ja luvannut muuttua,mutta eihän kovinkaan moni muutu.Seksiin en ole viimeisen vuoden aikana pystynyt kuin pitkin hampain kerran kuussa tai kahdessa,kun en ole jaksanut kuunnella mankumista. Huh,uskon että tämä tästä.