Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
liittyiskö sun kurdivastaisuus jotenki sun oman miehen mielipiteisiin? meinaan aika rasisitisia kannanottoja oot esittäny aiemminkin, ja melkoisella aatteen palolla.
Mä en ole kurdivastainen: mulla on sekä suvussa (miehen kautta siis) että ystäväpiirissä useita kurdeja.
Mutta mä vastustan sekä perhe- että kunniaväkivaltaa sekä terrorismia, ja nämä asiat Turkissa (joka on mulle rakas maa) ikävä kyllä liittyy aika olennaisesti tiettyihin alueisiin, ts. kurdialueisiin.
Oma mies ei ole koskaan tehnyt mitään eroa kurdien ja turkkilaisten välillä, onhan hän syntynyt ja kasvanut ns. Turkin Kurdistanissa. Olen siellä monesti käynyt, siellä asuu mulle rakas anoppi ja paljon sukulaisia, ja PKK:n terrorismi vaikeuttaa heidän elämäänsä aika lailla. Se mm. esti meidän viime syksyisen matkan anoppilaan ja vammautti miehen isoveljen. Eli ei, en tykkää kurditerroristeista enkä mistään muistakaan terroristeista tai rikollisista.
Meidän lapsille on opetettu hieman myös kurdin kieltä. Lasten parhaat ystävät on puoliksi suomalaisia ja puoliksi kurdeja. Mutta heidän isänsä ei olekaan mikään PKK:n kannattaja.
Mun mielipiteet on muokkautuneet vuosien saatossa, jo aikana kun en miestäni edes tuntenut. Menin Turkkiin töihin 1998 ja mieheni tapasin 2001.