kakspiippunen juttu... ystävä suuttui mulle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mun ystävä on kotiäiti ja sen päivät on aina sitä samaa..
mä taas olen töissä, mun työajat vaihtelee 6-19 välillä.
tää ystävä soitti mulle et lähtisinkö sen kanssa kaupungille ostoksille ja sanoin, et mul on sinä päivänä kuuden aamu, et en lupaa mitään kun oon yleensä tosi väsyny niinä päivinä. se päivä koitti ja soitin ystävälle, että mä en oikeesti jaksa ja se sano et ok, ei se mitään.
soitti sit seuraavana päivänä ja kysyi et lähetääks tänään, olin töissä ja sanoin et pääsen klo17, haen lapsen ja sit mennään kotiin laittaan ruoka jne, et oon todella pahoillani, mutta en kyl lähde.. no, ystävä sitten suuttui...

toisaalta mä ymmärrän sitä tosi hyvin, kotiäidille tollanen reissu on sellanen mitä voi odottaa kun kuuta nousevaa, mutta mä oon vissiin huono ystävä kun en kertakaikkiaan jaksanu ja sit toinen kerta tuli niin lyhyellä varotusajalla, lapsen nukkumaanmeno olis menny pitkälle iltaan ja se olis taas kostautunu seuraavana aamuna kun piti mennä kuuteen...

harmittaa ja vähän ärsyttääkin... :(

Tietyllä tavalla ymmärrän sinua, mutta ymmärrän myös ystävääsi, joka kokee olonsa yksinäiseksi... Olisiko ystäväsi piristäminen sen arvoista että joskus laittasit hänet oman väsymyksesi edelle?

Tuota lukiessa tulee olo, että pidät itseäsi parempana ihmisenä kuin kaveriasi,,,

Kieltämättä sama fiilis tuli minulle. :(
Valitettavan paljon on tälläsiä "ystäviä" jotka ovat AINA liian väsyneitä tekemään ystäviensä kanssa mitään :(

Tuota lukiessa tulee olo, että pidät itseäsi parempana ihmisenä kuin kaveriasi,,,

jaa, ei kyl ainakaan mulle. Mut ehkä siellä kotona olles on vaikeaa ymmärtää, miten töis käynti lasten kaa väsyttää.. kun ei voi ottaa päikkäreitä silloin ku lapsi nukkuu jne. En ymmärrä miten ystäväsi tuosta suuttui.. Itsekästä hältä

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Kyllä mäkin suuttuisin kun mikään ei kelpaa. Tarjositko aikaa joka sulle kenties sopis?

Niinpä :(
Olet itsekäs ihminen joka ei arvosta ystävääsi :(. Sinulle ei ole tärkeää nähdä ystävääsi, mutta hänelle kotiäitinä sinun näkemesi olisi ollut LOTTOVOITTO etkä silti voinut tavata häntä etkä edes ehdottaa koska SINULLA sopisi nähdä häntä :(.

noh, mä kyllä ymmärrän myös sua ja väsymystäsi. Itse aikoinaan työssäkäyvänä olin iltaisin todella väsynyt. Mutta asian voit toki halutessasi korjaamaan ehdottamalla jotain päivää hälle, jolloin voisitte tehdä jotain kivaa.

Mä oon kotiäiti, ja tosiaan ystävän näkemiset on harvinaista hauskaa. Mutta ei tuollaisesta pidä suuttua silti.
Oisko niin et sun ystävä ajatteli ettet sä halua lähtee sen kanssa? Jos ehdottaisit itse jotain päivää joka sulle kävis?
Mietin vaan et itse saattaisin tuollaisessa tilanteessa ajatella et toinen keksi tekosyitä ja ettei seura kiinnosta ja siksi vähentäisin yhteydenpitoa, en viitsisi väkisin tyrkyttää seuraa. Mutta jos työssäkäyvä kaveri ehdottaisi jotain päivää niin tajuaisin ettei ole ollut kyse kun aikataulujen yhteensopimisen puutteesta.:)

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

jaa, ei kyl ainakaan mulle. Mut ehkä siellä kotona olles on vaikeaa ymmärtää, miten töis käynti lasten kaa väsyttää.. kun ei voi ottaa päikkäreitä silloin ku lapsi nukkuu jne. En ymmärrä miten ystäväsi tuosta suuttui.. Itsekästä hältä

Aika harva kotiäiti nukkuu päivisin päikkäreitä :(. Mä en ymmärrä miten tämä ystävä on itsekäs, ehdotti kahta eri kertaa ja kumpikaan ei ap:lle sopinut, mutta ap ei myöskään vaivaantunut ilmottamaan milloin hänelle sopisi. ap ei luultavasti koe ystäväänsä tärkeänä.

Jos haluat mennä ystäväsi kanna sinne ostoksille, niin ehdotat nyt jotain päivää mikä sinulle sopisi. Tai olisit heti ensimmäisen kieltäytymisesi jälkeen ehdottanut jotain päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon kotiäiti, ja tosiaan ystävän näkemiset on harvinaista hauskaa. Mutta ei tuollaisesta pidä suuttua silti.
Oisko niin et sun ystävä ajatteli ettet sä halua lähtee sen kanssa? Jos ehdottaisit itse jotain päivää joka sulle kävis?
Mietin vaan et itse saattaisin tuollaisessa tilanteessa ajatella et toinen keksi tekosyitä ja ettei seura kiinnosta ja siksi vähentäisin yhteydenpitoa, en viitsisi väkisin tyrkyttää seuraa. Mutta jos työssäkäyvä kaveri ehdottaisi jotain päivää niin tajuaisin ettei ole ollut kyse kun aikataulujen yhteensopimisen puutteesta.:)

totta :)

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Kyllä mulla oli töissä helpompaa, eipä täälläkään päikkäreitä oteta kun 4v ja 2,5v ei enää niitä nuku..

Mä ymmärrän oikein hyvin, ettei töiden jälkeen jaksa lähteä kaupungille.. kyläilemään kyllä, mutta ei kaupungille. Itellä kun on niin hektinen työ jossa on paljon ihmisten kanssa tekemisissä, ni monesti ei enään yksinkertaisesti illalla jaksa lähteä kaupungin hulinaan. Varsinkaan, kun tietää että seuraavana päivänä on aikainen herätys.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

totta :)

näin :)

tää ystävä soitti mulle et lähtisinkö sen kanssa kaupungille ostoksille ja sanoin, et mul on sinä päivänä kuuden aamu, et en lupaa mitään kun oon yleensä tosi väsyny niinä päivinä. se päivä koitti ja soitin ystävälle, että mä en oikeesti jaksa ja se sano et ok, ei se mitään.
soitti sit seuraavana päivänä ja kysyi et lähetääks tänään, olin töissä ja sanoin et pääsen klo17, haen lapsen ja sit mennään kotiin laittaan ruoka jne, et oon todella pahoillani, mutta en kyl lähde.. no, ystävä sitten suuttui...

toisaalta mä ymmärrän sitä tosi hyvin, kotiäidille tollanen reissu on sellanen mitä voi odottaa kun kuuta nousevaa, mutta mä oon vissiin huono ystävä kun en kertakaikkiaan jaksanu ja sit toinen kerta tuli niin lyhyellä varotusajalla, lapsen nukkumaanmeno olis menny pitkälle iltaan ja se olis taas kostautunu seuraavana aamuna kun piti mennä kuuteen...

harmittaa ja vähän ärsyttääkin... :(

Ymmärrän suo, mutta ymmärrän sitä kaveriakin. Loppujenlopuksi noi on vaan organosointi kysymyksiä.
Ja ystävääsi luultavasti harmitti se, että kyyi pariin otteeseen etkä jaksanut. Olisithan voinut vaikka hakea lapsesi ja olisitte vaikka syöneet sitten kaupungilla sen ruoan sinä päivänä tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja anve:
Mä ymmärrän oikein hyvin, ettei töiden jälkeen jaksa lähteä kaupungille.. kyläilemään kyllä, mutta ei kaupungille. Itellä kun on niin hektinen työ jossa on paljon ihmisten kanssa tekemisissä, ni monesti ei enään yksinkertaisesti illalla jaksa lähteä kaupungin hulinaan. Varsinkaan, kun tietää että seuraavana päivänä on aikainen herätys.

Ap ei kuitenkaan ehdottanut kyläilyä tms... Eikä ole tullut kommentoimaan juttuja tänne eli luultavasti väsymys oli vaan hyvä syy sanoa ettei huvita nähdä ystäväänsä.
Tottakai ihminen saa olla väsynyt, mutta ei ole kivaa jos aina kun ystävä ehdottaa näkemistä, toinen on joku väsynyt tai töissä :(.

No millos sitten jaksat mennä ystäväsi kanssa kaupungille, jos kuuden aamuina ei jaksa ja ei jaksa sittenkään kun menee myöhemmin töihin. Kannattaisiko sanoa sille kaverille, että kävisikö hänelle se ja se päivä, että silloin voisi olla hyvä mennä. Minä inhoan tuollaisia ihmisiä, jotka sanovat, että en tiedä katsotaan sitä sitten ja kun se päivä tulee niin ilmoitetaan etten minä jaksakaan.
Sopikaa joku päivä ja pitäkää siitä kiinni, menet vaikka et jaksaisikaan.

täällä useampikin toitottaa totuutta siitä miten mä en ole tarjonnut mitään päivää takasin. niinkö mä todella kirjotin? omituista, en itse näe sellaista kohtaa.
siitä se suuttumus ilmeni kun sanoin, että nähtäiskö viikonloppuna kun olis koko päivä aikaa, mennään vaikka kaupungille tai nähdään muutenvaan, mutta se ei sopinut koska ystävä ei jaksa viikonloppuna. selvä.

lisään vielä et tää oli eka kerta meidän ystävyyden aikana kun peruin jotain tai kieltäydyin lähtemästä.

No ymmärrän ap:ta ihan hyvin, koska itse olen pitkän ja kiireisen työpäivän jälkeen ihan poikki ja ei vaan jaksa lähteä heti työpäivän päätteeksi ostoksille, varsinkin kun kotona odottaa kotityöt jne. Ihmiset suuttuu ihan mistä vaan, ei kaikkia voi miellyttää. Ihan tervettä itsekkyyttä jos on oikeasti väsynyt.
Mutta Ap:han voisi soittaa ystävälle ja pyytää tätä esim. viikonloppuna ostoksille. Ja ystävän kanssa voisi keskustella tuosta väsymyksestä työpäivän jälkeen, hän varmistaa ymmärtää kun selität asian. :)

harmittaa ja vähän ärsyttääkin

harmittaa ja vähän ärsyttääkin

Missä kohtaa kirjotit että sinulle kävisi viikonloppu?

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
No millos sitten jaksat mennä ystäväsi kanssa kaupungille, jos kuuden aamuina ei jaksa ja ei jaksa sittenkään kun menee myöhemmin töihin. Kannattaisiko sanoa sille kaverille, että kävisikö hänelle se ja se päivä, että silloin voisi olla hyvä mennä. Minä inhoan tuollaisia ihmisiä, jotka sanovat, että en tiedä katsotaan sitä sitten ja kun se päivä tulee niin ilmoitetaan etten minä jaksakaan.
Sopikaa joku päivä ja pitäkää siitä kiinni, menet vaikka et jaksaisikaan.

Ja juurikin noin ihmiset väsyttää itsensä kun yrittää miellyttää joka suuntaan. On ihan tervettä myös suojata itseään väsymykseltä, varsinkin jos kotona on pieniä lapsia.

Missä kohtaa kirjotit että sinulle kävisi viikonloppu?

en yhtään missään, siksi ihmetyttääkin se et porukka tääl sanoo et "KUN sulle ei sit sovi viikonloppukaan" :D
tää on kyl naurettava paikka toisinaan :D

Yhteistyössä