kaveri suuttui mulle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pera:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
mä en käsitä mikä muhun meni kun tein tän alotuksen.

Ihan hyvä että teit.

Kaipaa meinaan säännöllistä muistutusta, että naisilla tyypillisesti on myös todella voimakas "pimeä puoli", eikä monikaan välitä edes esim. hyvien käytöstapojen nimissä sitä suitsia.

Pera, äiti huusi sut syömään kotio!

Tuskin vielä on sen aika. Mulla on täällä sentään vielä aika paljon tekemistä. Tietty joskus vielä koitaa sekin päivä. Mikäs siinäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
EDELLEEN IHMETTELEN: mistä ihmisen pitäisi tietää, milloin on kyseessä "jakso, jota pitää ymmärtää", ja milloin tahallinen yhteydenpidon vähentäminen, kun kumpikin käytännössä näkyy samalla tavalla ulos päin.?? (ok, ei ehkä tässä ap.n tapauksessa, jos ap kuitenkin ystävälleen soittelee yms)

sillon kun sen sanoo suoraan?

Noo, miä alan pikkuhiljaa kallistumaan siihen suuntaan että ne jotak noin vain pistää välit poikki on sellasia jotka saa mennä. Mun serkku vasta hiljattain suuttui miun fb statuksesta ja lopetti yhteyden pidon (ja ei sillä statuksella ollu mitää ntekemistä serkun kanssa, kuulemma liiian rumia sanoja oli siinä hänen herkille yli 35-vuotiaan korville)

Ymmärrän sinua, kaveris on pöljä :D miun mielestä

ja mulla on paljon ystäviä, kolme heistä todella rakkaita ja ymmärtävät elämäntilanteeni. yhden heistä olen nähnyt viimeksi kesällä, yhden ennen joulua kun poikkesi meillä ja yhden herraties koska, mutta eivät he siitä suutu jos minä en jaksa. enkä minä suutu jos he eivät jaksa.
tosiystävyys kyllä kestää tällaiset elämäntilanteet...

no, ehkäpä nämä "rakkaammat" ystävät tuntevat sinut sen verran paremmin tai olet heille kertonut tilanteesta hiukan enemmän, etteivät he pelkää ystävyytesi menetystä.

voi elämänkevät. tää ystävä kestä puhun on tosiaan kuulunut mun elämään 10vuotta ja siksi odotin häneltä vähän enemmän. puhutaan paljon puhelimessa ja tasan on ajantasalla mun elämästä.
mä en käsitä mikä muhun meni kun tein tän alotuksen.

minä en teidän ystävyytenne kestosta tiedä, mutta kirjoitit "rakkaiden" ystävien ymmärtävän tilanteesi; joten tulkitsin, että tämä ko ystävä ei liene sinulle ihan yhtä rakas?

luulisi sinunkin käsittävän, että ihmisiä on erilaisia; toiset ovat epävarmempia, ja tulkitsevat tuollaisen toiminnan negatiivisesti itseään kohtaan.

EDELLEEN IHMETTELEN: mistä ihmisen pitäisi tietää, milloin on kyseessä "jakso, jota pitää ymmärtää", ja milloin tahallinen yhteydenpidon vähentäminen, kun kumpikin käytännössä näkyy samalla tavalla ulos päin.?? (ok, ei ehkä tässä ap.n tapauksessa, jos ap kuitenkin ystävälleen soittelee yms)

Hyvä pointti. Ihmiset ei ole ajatuksenlukijoita. Minäkään en ollut, kun mulle suututtiin siitä, että en ostanut sukulaistytölle pikkareita ja sukkahousuja KOSKA se ei saanut niitä mistään muualtakaan lahjaksi. Mitään puhetta moisesta ei kuitenkaan minulle ollut koskaan vihjastukaan... Ja sitten mulle oltiin siitä kauhean vihaisia... joo se on surullinen tarina ja muistutus siitä, että toisen ajatuksia ei voi lukea.

Ja sanoo sen ystävällisesti, useammankin kerran vaadittaessa. Et ole vieläkän vastannut, onko ystäväsi rakentanut, Jos ei ole, niin EI SE TAJUA!!!

ahaa :whistle: tällä palstalla pariin kertaan ollut aiheesta keskustelua, jossa valtaosa ollut sitä mieltä, että tuollaista ystävyyden lopettamista on turhaa tai noloa sanoa suoraan, joten on parempi keksiä kiirettä ja muita tekosyitä..

en jaksa koko ketjua lukea mutta..mitä tota..onko sun ystävä aina ollu siinä kun sä oot tarvinu sitä?
voihan se olla että sillä on smemonen olo että kelpaa sillon kun sua huvittaa. juttelemalla asiat tietysti selvii. jos silti ystävä ei ymmärrä niin sit se ei taida olla niin hyvä ystävä.

ja sitäkin että mieti oiekin tarkkaan onko ollu mahollista nähä vai eikö sua vaan nappaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
en jaksa koko ketjua lukea mutta..mitä tota..onko sun ystävä aina ollu siinä kun sä oot tarvinu sitä?
voihan se olla että sillä on smemonen olo että kelpaa sillon kun sua huvittaa. juttelemalla asiat tietysti selvii. jos silti ystävä ei ymmärrä niin sit se ei taida olla niin hyvä ystävä.

ja sitäkin että mieti oiekin tarkkaan onko ollu mahollista nähä vai eikö sua vaan nappaa.

no olis kannattanu lukee koko ketju niin tietäisit et me kyl soitellaan ja ihan oikeesti mä en jaksa lähteä sen luo (enkä kenenkään muunkaan luo) kun kaadun vaan puolikuolleena illalla sänkyyn, mutta kaikki muut sen ymmärtää. olen puhunut suoraan ja kauniisti, mutta ei ymmärrä niin ei.
"nappaamisesta" ei ole siis kyse.
ennemminkin mä olen aina ollut paikalle kun ystävä tarvii, mut sit kun mulla on ollu jotain niin se ei oo ollu se eka kelle soittaisin, koska monesti ei oo paljon empatiaa herunu. viime keväänäkin soitin tälle ystävälle itkien et meidän parisuhde on ihan kriisissä ja mun mies ihan outo, et me varmaan erotaan. tää ystävä siihen et ette te mitää eroo, arvaa mitä, me mennää naimisiin!!! ja tadfaa, näin hän oli lytännyt mun murheet ja pääsi hehkuttamaan omaa onneaan.
että oikeastaan tämä ketju olikin ihan jees, koska nyt ymmärrän että hän ei ole mulle oikea ystävä vaikka yhteisiä vuosia on takana niin paljon.
ehkä aika ottaa hajurako muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
En mäkään haluaisi olla sellaisen ystävä, joka pitää mua ylimääräisenä. Meidän elämässä on ollut ties ja vaikka mitä lähtien remonteista, mun kahdesta työstä, talon rakentamisesta, kaksosista, sairastelevista kaksosista, pienellä ikäerolla tulleista sisaruksista ja väliaikaisista eroista lähtien. Plus että on noi hevoset ja koirat. Eikä silti koskaan - ja toistan vielä KOSKAAN - ole ystävät olleet ylimääräisiä, joille ei löydy aikaa. Tämä on vain asennoitumiskysymys mun mielestäni. Sä et halua nähdä ystävääsi, kuten itse sanoit, joten mun mielestä on ihan oikeutettua että ystävä siitä loukkaantuu.

Ei elämäntilanteita ja ihmisiä voi näin verrata.

Me ollaan jokainen yksilöitä ja erilaisia, ja hyvä niin. Ihmiset jaksaa ja ei jaksa asioita eri tavoin.

No juu, tätä mäkin ihmettelen. On yksi ihminen, jota pidin hyvänä ystävänä, mut nykyään ei juuri koskaan soita ja jos mä soitan, ni sillä on aina kiire tai "tilanne päällä".
Ennen käytiin lenkillä pari kertaa viikossa ja nyt ollaan oltu viimeksi lenkillä elokuussa. Ei ihmisellä voi olla niin kiire, ettei ehdi nähdä yli viiteen kuukauteen jos oikeesti haluaa.

Mä ymmärrän oikein hyvin, että on elämäntilanteita jolloin ei jaksa nähdä kavereita.. kun oma elämä kotona on tiivistä tai työelämässä ollut sosiaalisia päiviä, ni voi vain olla ettei jaksa.. tai sen pienen ajan milloin olis "aikaa" haluaa olla rauhassa perheen kans tai lähteä yksin lenkille.
Ymmärrän kuitenki kaveriasikin, koska helposti tulee sellainen olo, jos on monta kertaa pyytänyt et "paskat saa sit olla, jos ystävyys ei kelpaa"..
Mä taas oon sitä mieltä, että jos on todellinen ystävyys se kestää ajottaiset heikkenevät yhteyden otot.. ei se ystävyys pysy kuosissa silläkään, et pakosta sitä pidetään yllä tai rutiinin omaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:

No juu, tätä mäkin ihmettelen. On yksi ihminen, jota pidin hyvänä ystävänä, mut nykyään ei juuri koskaan soita ja jos mä soitan, ni sillä on aina kiire tai "tilanne päällä".
Ennen käytiin lenkillä pari kertaa viikossa ja nyt ollaan oltu viimeksi lenkillä elokuussa. Ei ihmisellä voi olla niin kiire, ettei ehdi nähdä yli viiteen kuukauteen jos oikeesti haluaa.
totta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkapari:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:

totta!!

mutta mun mielestä KIIRE ja VÄSYMYS on kaksi eri asiaa?
(vaikka tässä kyllä oli selkeesti kyse nimenomaan "alastoman lohikäärmeen" tapauksesta..)

Yhteistyössä