kaveri suuttui mulle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja J:
Pelkääkö se ystävä sitä koiraa? Allergiaan on lääkkeet. Kyllä minun koira-allerginen mieheni kyläilee koiraperheissä. Ihan yön ylikin. Lääkitys vaan kohdilleen.

Ja pitääkö tästäkin naisten tehdä näin pirun vaikeeta. Ap ja sen kaveri eivät nyt näe toisiaan. Olkoon se ap:n kaveri suuttunut, eiköhän se siitä lepy. Mitä sitten vaikka toinen on vähän suutuksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pyydä se kaveri teille kahville? kai siellä remontin keskellä voi kaverille kahvit keittää?

ei se voi ton koiran takia tulla..

Ja koirahan ei voi olla ulkona sen aikaa, tms?

ei ole ulkokoira.

Eikä sitä voi tietenkään laittaa toiseen huoneeseenkaan siksi aikaa, äidin omaa pikku mussukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Ihan oikeasti mä en ymmärrä tuollaisia ihmisiä, joilla ei muka ole koskaan aikaa kellekään muulle kuin omalle perheelle.

peesi. minusta myös turha ihmetellä toisen loukkaantumista, jos ikinä ei halua/jaksa lähteä mihinkään, ja se toinen osapuoli on aina se yhteydenottaja.

jos on kolme ERI kertaa ehdottanut näkemistä, eikä mikään ole sinulle sopinut, muttet ole ehdottanutkaan toista ajankohtaa, niin kyllä minäkin tulkitsisin tuon sellaiseksi viestiksi, ettei näkeminen kiinnostakaan.

en myöskään ymmärrä (jos ei mistään hirveästä taudista ollut kyse), että miksei kaveria voi mennä näkemään vaikka tunniksi kahville, kun lapsi ja mies ollut kipeänä?

jatkuvastihan täälläkin näkee kommentteja, että on hyvä tapa päästä ärsyttävästä kaverista, kun antaa yhteydenpidon hiipua, eikä ikinä "ehdi" näkemään. mistä siis pitäisi tietää, onko nyt kyseessä tällainen tilanne, vai ihan oikea jaksamattomuus??

tarttukaa nyt sit vaikka siihen ylimääräinen sanaan. en tarkottanu sillä ystäviä, vaan sitä että minä en nyt jaksa kyläillä yhtään missään. piste.
ja mäkö sille ystävälle ne allergialääkkeet pakotan? se ei halua sen allergiansa takia tulla tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pyydä se kaveri teille kahville? kai siellä remontin keskellä voi kaverille kahvit keittää?

ei se voi ton koiran takia tulla..

Ja koirahan ei voi olla ulkona sen aikaa, tms?

ei ole ulkokoira.

Eikä sitä voi tietenkään laittaa toiseen huoneeseenkaan siksi aikaa, äidin omaa pikku mussukkaa.

se äidin pikku mussukka on kuule levittänyt niitä karvojaan ja pölyjään pitkin kämppää et sitä kyllä on läsnä vaikka koira ei oliskaan ja vaikka imuroisin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
ihan villi veikkaus, että onko tuo ystäväsi sinkku? olen itse huomannut, että sinkut usein suhtautuvat ystävyyteen kuin parisuhteeseen, jossa kiukutellaan, ollaan mustasukkaisia yms. kun taas parisuhteessa olevat voivat oman suhteensa sisällä tuuletella tunteita ja ystävyyssuhteet ovat sellainen elämän hauska lisä ja vaan plussaa

Peesailen tätä.. Kokemusta on!

Juu arvasinpa että kosta kuuluu sinkku-epäilys eikä kauaa tarvinnu odotella...Ap totes muuten ettei ole sinkku hänen ystävänsä, on perheellinen.
Itse ens sinkkuna todellakaan kehtaisi ikinä vaatia perheelliseltä ystävältä tuossa tilanteessa itselleni mitään, täysin ymmärtäisin että aika menee arjen pyöritykseen. Kaikki sinkut eivät ole samanlaisia! Rakentanut olen minäkin, tiedän mitä se on. Ja vastannut muista ihmisistä vaikkei lapsia olekaan.

Pelkääkö se ystävä sitä koiraa? Allergiaan on lääkkeet. Kyllä minun koira-allerginen mieheni kyläilee koiraperheissä. Ihan yön ylikin. Lääkitys vaan kohdilleen.

Ei kaikki pysty olla allergian takia samassa tilassa koiran kanssa. Mulla on ystävä jolla on kaikki maailman lääkkeet, mutta silti tulee järkyttävä ihottuma jos on yli 10 min jossain talossa missä on koira.

tarttukaa nyt sit vaikka siihen ylimääräinen sanaan. en tarkottanu sillä ystäviä, vaan sitä että minä en nyt jaksa kyläillä yhtään missään. piste.
ja mäkö sille ystävälle ne allergialääkkeet pakotan? se ei halua sen allergiansa takia tulla tänne.

Ei tässä ole mistään sanaan tarttumisesta kyse. Se miten asiasi esitit puhui puolestaan. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. piste.

Niin eli sä et jaksa nähdä ystävääsi. Ja sitten ihmettelet miksi hän suuttuu? :o

mä KOLME kertaa kieltäydyin kun oli jo sovittuja juttuja ja kerran lapsi ja mies rajussa vatsataudissa, en viitsinyt mennä siksikään etten vie tautia mukanani!!
ja olin rehellinen ja sanoin HETI, että mä en nyt varmaan tässä ehdi oikeasti näkemään et saadaan tää homma tehtyä.

oikeasti oletteko te tota mieltä??? et vaik ei jaksa niin pakko on mennä tai ystävyys on nurin?? uskomatonta.

lisään vielä aiempaan kommenttiini, että ymmärrän kyllä, jos ei jaksa nähdä, mutta senkin asian kertominen voi tapahtua niin monin tavoin. (ja vaikkei jaksaisi nähdä, voi edes jatkaa soittelua)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
lisään vielä aiempaan kommenttiini, että ymmärrän kyllä, jos ei jaksa nähdä, mutta senkin asian kertominen voi tapahtua niin monin tavoin. (ja vaikkei jaksaisi nähdä, voi edes jatkaa soittelua)

ja soittelemisestahan ei ole ollut mitään puhetta, kyllä mä soitella ja jutella voin, mutta en itse jaksa lähteä hänen luokseen kun joka illalle on jotain puuhaa ja lapsi ja koira vie oman aikansa.

kohta joku varmaan haukkuu mut paskaks ystäväks kun otin koiran vaikka toisella on allergia... XD

Alkuperäinen kirjoittaja a:

Ei kaikki pysty olla allergian takia samassa tilassa koiran kanssa. Mulla on ystävä jolla on kaikki maailman lääkkeet, mutta silti tulee järkyttävä ihottuma jos on yli 10 min jossain talossa missä on koira.

Okei. Noin pahaan allergiaan en ole törmännytkään. Todella ikävää! Rajottaa aika hirmusesti eloa. Ajatellen, että jo pelkästään julkisilla kulkiessa varmasti joutuu tekemisiin eläinpölyjen kanssa. Harmillista.

ymmärrän ap:tä kyllä tässä tilanteessa. en ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa ( yhtä aikaa työelämä + rakennusprojekti) mutta voin uskoa että kun kerran ollaan jo loppusuoralla niin sitä haluaa saada kaiken mahdollisimman nopeasti valmiiksi.
itse en ystävänä kyllä edes viitsisi tuossa tilanteessa tyrkyttää seuraani, korkeintaan tarjoaisin apua tarvittaessa. mutta tässä tilanteessahan se ei ole mahdollista ystävän allergian vuoksi, minkä taas ymmärrän kun itse olen koiralle allerginen.
jos ystäväsi nyt sitten tässä tilanteessa on vetänyt herneet nenään, niin eihän sille voi oikein mitään. paitsi yrittää vääntää rautalangasta tälle ystävälle, että kun vähän aikaa malttaa mielensä, niin mielellään tapaat häntä taas kyläilyn merkeissä. jos ei ymmärrä tätä, niin omapa on häviönsä, sanoisin mä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

ja soittelemisestahan ei ole ollut mitään puhetta, kyllä mä soitella ja jutella voin, mutta en itse jaksa lähteä hänen luokseen kun joka illalle on jotain puuhaa ja lapsi ja koira vie oman aikansa.

kohta joku varmaan haukkuu mut paskaks ystäväks kun otin koiran vaikka toisella on allergia... XD

ei ollutkaan, siksi sen mainitsinkin. kyllä mä ymmärrän jos kaverille ei näkeminen sovi, mutta sitä en, jos ei kertaakaan ehdota mitään toista näkemisajankohtaa tai soittele muuten. (kuten jo kirjoitinkin...)

Joillain ihmisillä kun ajan kanssa ihmiset ja suhteet muuttuu, niin käy vaan niin että pikkuhiljaa jatkuvasti syystä tai toisesta ei vaan jaksa ja ehdi tavata tai kyläillä.

Ymmärrän kyllä että ystävääsi ottaa aivoon, jos hän on kolme kertaa yrittänyt tavata sinua, eikä mitenkään onnistu. Mitä jos vaikka joku kerta asioilla käydessäsi sovit hänen kanssaan että käytte kahvilla tai jotain? Ei luulisi olevan sinullekaan kauhean rasittavaa, jos samalla reissulla.

Tuon asenteesi voi tosiaan tulkita ystävyyden tarkoitukselliseksi näivettämiseksi. Mulla on valitettavasti saman tyyppisiä ystäviä, josta enää yksi on ystävä. On rasittavaa olla ystävä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei panosta ystävyyteen tasavertaisesti. Silloin on parempi antaa olla.
Voi tietty tuo tasapuolinen panostaminen jonkun mielestä kuulostaa oudolta tai lapselliselta, mutta ei ystävyydessä tarvi laskea että "minä tein näin ja mitäs sinä teit?" vaan jos toinen "antaa itsestään" vaan kertakaikkisen vähemmän ja laiminlyö ystävyyttä niin kyllä sen huomaa. Ei ystäviltäänkään tarvitse kaikkea sietää, koska jos he kohtelevat sinua huonosti, eivät he ystäviä sitten olleetkaan.

Jos ap sinä oikeasti haluaisit olla tämän ihmisen ystävä ja arvostaisit häntä, niin todennäköisesti haluaisit nähdä häntä ja jakaa tämänkin elämänvaiheen hänen kanssaan, ainakin jossain määrin. Ehkä et siis oikeasti pidä häntä kovin läheisenä ystävänä.

Ymmärrän sua täysin, ettei aina vaan jaksa nähä kaveria. Mutta ois silti kohteliasta sopia joku päivä, millon voisitte käydä vaik kahvilla, esim. ens viikon keskiviikkona kävis, että nähään kahvilassa tms. Tai menette yhessä lenkille, otat koiran ja lapsen mukaan ja juttelette siinä samalla. Ei se allergia ulkoilmassa haittaa, ja hyvää tekee kaikille.

niin tosiaan olis ehkä aiheellista valottaa teitä että asutaan eri kaupungeissa. meiltä ajaa n.40min ystävän luo, et ei käy tapaaminen kahvin merkeissä kauppareissun yhteydessä vaan sinne sitten vartavasten pitää todella lähteä ja ajan kanssa, en viitsi viettää yht.80minsaa autossa minkään puolen tunnin pikavisiitin takia.

Kyllä mun mielestä ystävyyden pitää tuollainen kestää.
Oman parhaan ystäväni kanssa ollaan pahimmillaan nähty pari kertaa vuodessa ja nyt vaikka asutaan sen verran lähellä, että voitais nähdä viikottain.. tavataan kuitenkin n. parin kuukauden välein.. hän on hyvin kiireinen, enkä itsekkään ole aina kaveri tuulella. Mutta tämä on tietenkin järjestely joka sopii meille molemmille, eikä kummallakaan ole ahdistusta siitä, ettei ehdi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pera:
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:
ihan villi veikkaus, että onko tuo ystäväsi sinkku? olen itse huomannut, että sinkut usein suhtautuvat ystävyyteen kuin parisuhteeseen, jossa kiukutellaan, ollaan mustasukkaisia yms. kun taas parisuhteessa olevat voivat oman suhteensa sisällä tuuletella tunteita ja ystävyyssuhteet ovat sellainen elämän hauska lisä ja vaan plussaa

Eli tyypillinen nainen.

Miesten kesken tuollaisessa tilanteissa tultaisiin talkoisiin, tehtäisiin niin maan persteellisesti paljon ja siistiä jälkeä ja saunottaisiin sitten siihen päälle.

Niin, se olisi mahdollista koska sillä aikaa naiset hoitaa ne lapset.

Ap ei tahdo mihinkään päästä, kun sillä on lastenhoitoa, se pieni juttu teiltämiehiltä jää aina huomaamatta.

Kyllä mun mielestä sun ystävällä on oikeus suuttua, tosin ei kyllä ehkä noin radikaalisti, mutta kyllä varmaan itsekkin pahoittaisit mielesi vastaavanlaisessa tilanteessa, eikö? Aina pitäis muistaa koittaa ajatella sitä tilannetta myös niin jos itse olisi se toinen.
Mä ainakin petyn jos ystävä moneen kertaan siirtää tapaamista ja aina on jotain muuta... KIIRE ON TEKOSYY, oikeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ll:
Ymmärrän kyllä, ja jos et jaksa eikä sua huvita niin ei oo mikään pakko mennä. MUTTA sitten on ihan turha ihmetellä, että kaveri suuttuu. Näin se vaan on.

no kyllä mä vähän ihmettelen.

Ihmettele pois. Mutta kuten monen tekstistä olet jo saanut lukea, niin ei osoita sulta mitään erityistä kiinnostusta ystävääsi kohtaan. Kaikilla meillä on rankkoja ja vaativia ja kiireisiä aikoja eikä ne ole mun mielestä mikään syy unohtaa ystäviä. Paitsi tietenkin ne "ystävät", jotka haluaakin unohtaa.

Yhteistyössä