Kalliita nuo lasten talvivaatteet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja '
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

'

Vieras
Kävin tänään ostamassa pojalle kengät ja vielä pitäis kolmelle ostaa...
Ja kyllä mä sanon et kalliita ne nykyään on.
Ei puhettakaan et mä olisin lapsena saanu liki 500 mk kengät :o
Ja 600mk puvun!

Voi jessus rahan arvo on tainnut muuttua sun lapsuudesta. Eikä nyt eletä enää markoissa. Kyllä mulla ainakin lapsena oli 500mk farkkuja jne. Ja ainakin 100 barbiakin, vaikkei ne nyt vaatteita ollutkaan. Nyt eletään 2000-lukua, maailma on tässä muuttunut.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Voi jessus rahan arvo on tainnut muuttua sun lapsuudesta. Eikä nyt eletä enää markoissa. Kyllä mulla ainakin lapsena oli 500mk farkkuja jne. Ja ainakin 100 barbiakin, vaikkei ne nyt vaatteita ollutkaan. Nyt eletään 2000-lukua, maailma on tässä muuttunut.

:o
Okei, tästä ei siis saa puhua?

muistan vieläkin että minulla oli pienenä 500mk talvihaalari ja 500mk leviksetkin. Hinnat on tietysti nousseet vuosien myötä, mutta kyllä ne maksoi ennenkin nuo vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja ':
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

:o
Okei, tästä ei siis saa puhua?

Toki, kyllä munkin äiti aina muistuttaa mimmosta oli elää 60-luvulla. Mitä silloin lapsilla oli ja miten kaikki oli paremmin/huonommin jne. Mitä mikäkin silloin makso ja miten 1 penni oli arvokas raha ja mitä kaikkea sillä sai ostettua. Plaa plaaa plaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Mä ostin tänään kuopukselle 56,90e icepeakin takki+housu yhdistelmän talveksi..tiedä sitten ovatko ihan paskat.. :whistle: :xmas:

Minkä kokoisia niitä on? 150-senttiselle pojalle on vielä talvikamppeet ostamatta...

Joo ja ennen oli myös tumput aina täynnä pieniä lumipalloja ja pehva liukumäen jälkeen ihan litimärkä. Jotain pientä edistystä on kyllä vaatteissa myös havaittavissa.

Ei kyllä ole aavistustakaan mitä vaatteet maksoivat kun olin ihan pentu. Sen kyllä tiesin, että vanhemmilla ei ollut liikaa rahaa. Mutta teininä olen saanut 500-600mk farkut. Ne oli iiiiihanat. Silloin taisi heilläkin noi rahahuolet hellittää.

Mutta tiedän meidän perheen myös ansaitsevan ihan eri malliin nyt kuin omani silloin kuin olin pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja Hip hei:
Keskisellä oli hyviä näissä 19.90 perus haalari ja kengät kaikki alle 30 ja näissä siis ihan lassietecin kengät vajaa 18 euroa!

Lassietecin kengät näyttivät tosi huonoilta.

Minun tyttöni sai 5 eurolla ostetun uudenveroisen toppahaalarin kirppikseltä ja 10 eurolla ostetut uudet Lassien talvikengät. Ei ole mikään pakko nykyäänkään maksaa älyttömyyksiä lasten vaatteista.

Siis se viime vuoden malli, jossa tarrat ja muut..mikäs niistä huonot teki, musta vaikutti just hyviltä. Ne kuomat tapaset lassiet olikin ihan kauheita, samoin kuin kuomat =/

Alkuperäinen kirjoittaja Omppu:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Mä ostin tänään kuopukselle 56,90e icepeakin takki+housu yhdistelmän talveksi..tiedä sitten ovatko ihan paskat.. :whistle: :xmas:

Minkä kokoisia niitä on? 150-senttiselle pojalle on vielä talvikamppeet ostamatta...
Nää oli ihan 110cm mitkä ostin kuopukselle ja isompia kokoja en katellukkaan kyseisessä kaupassa,mutta ekana kun kävin cittarissa isommille pojille oli icepeakin takit 50e kipale.

Alkuperäinen kirjoittaja dfsdf:
Minun tyttöni sai 5 eurolla ostetun uudenveroisen toppahaalarin kirppikseltä ja 10 eurolla ostetut uudet Lassien talvikengät. Ei ole mikään pakko nykyäänkään maksaa älyttömyyksiä lasten vaatteista.

No täälä ei ole kirppareita ihan lähimain ja netistä en osta.

Alkuperäinen kirjoittaja fegerille?:
Siis se viime vuoden malli, jossa tarrat ja muut..mikäs niistä huonot teki, musta vaikutti just hyviltä. Ne kuomat tapaset lassiet olikin ihan kauheita, samoin kuin kuomat =/

Just se viime vuoden malli. Käytin niitä käsissä viime talvena ja sinne ne jäi kauppaan.

Joo. oli ne ennenkin kai yhtä kalliita kun suhteuttaa sen ajan palkkoihin.
Tosin itse en olisi koskaan saannut esim. 60mk maksavaa lehteä jossa on pari sormusta mukana...
jotkut asiat kyllä ovat suhteettoman kalliita....

Kait ne ihan samassa suhteessa maksaa nykyäänkin kuin ennenkin, mutta nyt ehkä siihen hintaan tuijottaa tarkemmin kun se menee OMASTA pussista :)... Mutta kalliita ovat tosiaan. Esikoiselle talvikenkiä etsiessäni huomasin, että kun kengän nro ylittää 30 luvun, niin sitten ne vasa rupeekin maksamaan :(. Onneksi eilettäin löydettiin hyvät edukkaasti, ja pojalle löytyi kesän alennusmyynnistä hyvä toppa-asu, Prisman BCN- mallistoa - tosin ei mitään tietoa mimmonen on käytössä mut eiköhän pärjää yhden talven yli...

Yhteistyössä