Kamala kun en pystyy ollenkaan valehtelemaan esikoiselle

Mäkään en tajua, että miksi pitää valehdella.

Miksi et voinut vaan sanoa, että tänään onkin näin kylmä keli, että mennään joku toinen päivä, kun pakkanen lauhtuu.

Mutta siis mäkään en tajua, että just oli joulu, että miksi taas jotain leluja? Vai eikö teillä lapset saaneet jouluna lahjoja?

No oikeasti mä olen ostanut tiistainakin heille vähän uusia leluja mutta aika vähän, mutta ne haluavat nukeille vaunuja ja ne alottivat nyt hyvin leikkia niiden baby björn:n kanssa niin varma sitten mun pitää heille niitä vaunuja hommatta, kun kerrankin sanoin ok

Mä sanon vaan, että nyt ei osteta mitään leluja. Ja se siitä. Ei niitä joka välissä osteta. Kirpparilla voin heltyä, jos löytää jonkun kauan toivotun edullisesti (tyyliin leikkikitaran eurolla, kuten löysi kerran).

Ja jos lupaa, on lupaus pidettävä (paitsi jos on kipeä tai joku muu oikea syy olla menemättä kauppaan).

Lapsesi ei enää luota yhtään puheisiisi, kun yrität tuommoista valehtelua.

Meillä ei tarvii yrittää vääntää lapselle valheita.. Kun vanhemmat sanoo "tänään ei osteta leluja, eikä mennä minnekään", niin se on semmonen juttu, että siinä ei ole mukuloilla paljon enää sanomista. Niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Strippaava Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Fiksu taapero..mahtaa tulla pankkiiri isona :)

varma, kun hän tekee kaikki vaan jos saa korvausta, myös ahkerasti voi siivota jos maksetaan 5euroa :laugh: :laugh:

Kuulostaa enemmän juristilta kuin pankkiirilta..Juristit,etenkin asianajajat on niitä,jotka nyhtää jokaisen euron,jonka suinkin pystyy. =)

Siis ihan oikeasti! Vanhempien tehtävä on opettaa lapsille, että joskus maailmassa tulee eteen mhyös pettymyksiä. Eli aina kaikki ei mene, kuten on suunniteltu. Sitten vaan sanotaan "nyt on niin, että tänään onkin niin kylmä, että ei meillä ole siellä kivaa, mennään toinen päivä" tai "äiti on tänään niin väsynyt, ettei oikeasti jaksa, mennää joku toinen päivä, niin kaikilla on kivempaa"
Valkoiset valheet paisuu aina vaan isommiksi ja lopulta sulla on siellä teini, joka valehtelee olevansa luokkaretkellä ja on poikaystävän luona :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ihan järjetöntä touhua - 4-vuotias tietää että äitillä on rahaa ostaa hänelle mitä ikinä haluaa.. ja tuntuu myös tietävän että SAA kaiken mitä haluaa.

Omasta mielestä hän on aika viisas tyttö joka tietä kaikki kaikista, puhuu myös kun aikuinen vaikka niin pieni on ja myös osaa kahdella kielellä mulle puhua ja jos kysyn voitko tulkata niin hän sen tekee, hän jopa myös viikko sitten sanoin mulle mikä mun verkkokaupan nimi, silloin mun leukka meni alas mistä hän sen tietä ja niin pitkää nimi muista

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Siis ihan oikeasti! Vanhempien tehtävä on opettaa lapsille, että joskus maailmassa tulee eteen mhyös pettymyksiä. Eli aina kaikki ei mene, kuten on suunniteltu. Sitten vaan sanotaan "nyt on niin, että tänään onkin niin kylmä, että ei meillä ole siellä kivaa, mennään toinen päivä" tai "äiti on tänään niin väsynyt, ettei oikeasti jaksa, mennää joku toinen päivä, niin kaikilla on kivempaa"
Valkoiset valheet paisuu aina vaan isommiksi ja lopulta sulla on siellä teini, joka valehtelee olevansa luokkaretkellä ja on poikaystävän luona :whistle:

No joo se on näin, mä tiedän ettei saa mut kuitenkin mä aina jotain keksin :ashamed: , nyt mua pitää opitella ei lapsia :D

Ihan järjetöntä touhua - 4-vuotias tietää että äitillä on rahaa ostaa hänelle mitä ikinä haluaa.. ja tuntuu myös tietävän että SAA kaiken mitä haluaa.

Omasta mielestä hän on aika viisas tyttö joka tietä kaikki kaikista, puhuu myös kun aikuinen vaikka niin pieni on ja myös osaa kahdella kielellä mulle puhua ja jos kysyn voitko tulkata niin hän sen tekee, hän jopa myös viikko sitten sanoin mulle mikä mun verkkokaupan nimi, silloin mun leukka meni alas mistä hän sen tietä ja niin pitkää nimi muista

Se on vaan niin (mulla on kotona 11v sankarilapsi) että noiden vanhempien paikan kotona ottaneiden sankartilasten sisällä on tosi paha olla.
SUN LAPSES VOI HUONOSTI! jos asia kärjistetään. Lapsen on saatava olla lapsi ja jos jokstain syystä hän kokee, että häntä arvsotetaan enmmän pikku aikuisena, hän toki sellaiseksi rupeaa, mutta sisällä on huonosti voiva pikkulapsi, joka alkaa 3-kymppisenä oireilla.

No viisas on juu, mutta tässä olikin kyse siitä mitä te vanhempina lapsillenne opetatte! 4-vuotiaan ei kuulu ajatella että saa kaiken mitä haluaa. Curling-vanhemmuuden huipentuma.

Mutta kukin tyylillään. Varmaan tulet joskus huomaamaan, että lapsen olisi ollut hyvä myös oppia ettei raha kasva puussa.

No joo se on näin, mä tiedän ettei saa mut kuitenkin mä aina jotain keksin :ashamed: , nyt mua pitää opitella ei lapsia :D

Niin se taitaa olla
:hug:
Opettele vaan reippaasti tuottamaan pettymyksiä lapsille. Se on keljua, mä sorrun aina siihen, että mä jotenkin skippaan ne pettymykset isin aiheuttamiksi :ashamed: :snotty: :snotty:
Lapsi kuitenkin tuntee olonsa paljon turvallisemmaksi, kun vanhemmat ohjaavat häntä, eikä hän vanhempia.

Se on vaan niin (mulla on kotona 11v sankarilapsi) että noiden vanhempien paikan kotona ottaneiden sankartilasten sisällä on tosi paha olla.
SUN LAPSES VOI HUONOSTI! jos asia kärjistetään. Lapsen on saatava olla lapsi ja jos jokstain syystä hän kokee, että häntä arvsotetaan enmmän pikku aikuisena, hän toki sellaiseksi rupeaa, mutta sisällä on huonosti voiva pikkulapsi, joka alkaa 3-kymppisenä oireilla.

Nyt mä en ymmärrä miks mun lapsi voi huonosti? Hän on aika iloinen lapsi eikä voi huonosti ollenkaan

Niin se taitaa olla
:hug:
Opettele vaan reippaasti tuottamaan pettymyksiä lapsille. Se on keljua, mä sorrun aina siihen, että mä jotenkin skippaan ne pettymykset isin aiheuttamiksi :ashamed: :snotty: :snotty:
Lapsi kuitenkin tuntee olonsa paljon turvallisemmaksi, kun vanhemmat ohjaavat häntä, eikä hän vanhempia.

Mä olen ehkä huono kasvattaja tai oikeasti olen kun oma äiti, hänkin osteli mulle mitä haluan ja nytkin hän aina totea että hei ostaa ne haluavat siitä ja tätä, vaikka arvaa mitä hän oli 35v lasten kans töissä :D
Mut ainakin minusta ei kasvanut mitään pahaa vaan päinvastoin tiedän että jos jotain haluan pitää sen eteen töitä tehdä ja haluan aina onnistua kaikista

Nyt mä en ymmärrä miks mun lapsi voi huonosti? Hän on aika iloinen lapsi eikä voi huonosti ollenkaan
No tuo meidän 11v on oikein sankari lapsen perikuva; pikku aikuinen. Ja nyt alkaa näkyä se, miten se että hän on ottanut (siis perheen ongelmien takia vanhemmat ei ole tajunnut, vaan on antanut hänen ne ottaa ja kehuneet häntä siitä) on vaikuttanut häneen.
11v nousee aamuisin ansimmäisenä ja siivoaa, ennenn kun tulee sanomaan mulle mitä kello on. Hän huolehtii että jokainen ehtii sinne minne pitää, eikä osaa ollenkaan olla lapsi :( .
Olimme vähän aikaa sitten viettämässä lasten kanssa vapaa päiovää Leaf areenalla, niin mitä tekee tämä sankarilapsi; kyttää kelloa ja miettii ehtiikö ajoissa kotiin, että ehtii hoitaa kaikki tarpeelliset asiat ennen nukkumaanmenoa!
Ja juu, oli aika, jolloin minäkin kehuin reippaudesta, mutta tänään tiedän lukemani ja näkemäni perusteella (ja olen alkanut muistella myös omaa lapsuutta) että nuo pikkuaikuiset ovat todella huonosti voivia lapsia.
Jokainen väsyy, kun aina pitää olla ulospäin iloinen ja sen lisäksi jaksaa hoitaa kaikki asiat. Tuossa iässä se tietysti kohdistuu vielä enemmän lelujen hankintaan, mutta myöhemmin nuo pikkuaikuiset alkaa kerätä enemmän ja vähemmän aikuisen vastuita ja velvollisuuksia itselleen.

Me kaikki ollaan niin erilaisia, et sä voi muuta oma lasta, ole onnellinen että hän osaa jo nyt olla huolehtiva, mistä sä tiedät että hän voi huonosti? Jos sä ruvet ajattelemaan niin, niin sitten hän varmasti alkaa voimaan huonosti, kun alkaa ajattelemaan että nyt hän tekee jotain väärin. Me ollaan kaikki niin erilaisia ei kaikki voi kasvaa kirjan mukaan lapsuudessa olla lapsi, teininä olla teini ja aikuisena aikuinen....
Mut vielä, ei mun lapsi huolehdi mistään on hän vaan viisas ja osaa käyttäytyä puhua kun aikuinen, mut ihan sama hänelle mitä kello tai jostain aikuisten asioista

Jos tän jutun aloittaja ois joku muu värillinen nikki kun savanna niin vastaukset ois ihan toisenlaisia. Päähän siliteltäis vaan ja kehuttais muksua sanavalmiudesta..
Mut ootas kun joku tietty nikki tekee sen niin hyökkäys on valmis :saint:

Yhteistyössä