Kamala tilanne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua tarttisin teiltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua tarttisin teiltä

Vieras
Taas sama tilanne:
Mies on salaa taas ottanut vippi-lainoja eri toimistoilta ainakin kymmenestä paikasta.nyt nämä lainat menevät kaikki ulosottoon ,osa jo mennyt mutta ulosotto ei ole vielä alkanut.Osasta tullut perintätoimistojen kautta varotuskirjeitä.Pinkka jonka äsken löysin on ainakin 5 cm paksu.osa tietysti samoista laskuista.
Summaa en tiedä ,mutta vipit ovat 50-1000 e suuruisia.Jos käräjäkulut,perimiskulut ym lisätään niin jo 60 e lainasta tulee ulosotettaessa 360 euron suuruinen ja noita on monta toimistoa eli jokaisen saatava kasvaa noin paljon.

Viime keväänä oli sama tilanne .Lainoja vippehin oli kertynyt korkoineen n.5000euroa ja silloin ei mennyt u-ottoon kun miehen isä otti pankista lainan jolla maksettiin pois ja mies maksaa isälleen 100 e kk takaisin.Silloin lupasi vanhemmilleen jotka jo 70-ja 75 vuotiaita ettei enää KOSKAAN ota moisia ja haluaakin etten heille kerro että nyt taas.

Mies ollut lomautettuna useaan otteeseen ja saanut liitolta 1300 e netto.Tuon olisi pitänyt riittää.
itse olen töissä ja saan 1600 e netto palkkaa kk.Lisäksi 2 lapsen lapsilisät ja elarit jotka nyt menevät tämän talouden ylläpitoon sillä ostan kaikki ruuat ym.
Miehellä 14-v poika joka harrastaa kallista jääkiekkoa.Minun lapset eivätt harrasta mitään .
Meillä ns.uusiperhe eikä yhteisä lapsia.Nuo lapsetkin ioja 11-14v ja kulut sen mukaiset.

yhteinen talo meillä on.Laina-ja omistussuhde puoleksi .ostettu n.3 -v sitten .Jos talon myy vtalovelan saa pois muttei jää ylimääräistä.ja olenkin päättänyt että jos tästä pitää lähteä muutan lasteni kanssa yksin asumaan.En jaksa enää tuollaista piilottelua ja ylivarojen elämistä.
Itse hoidan aina kaikki raha-laina-asiat kunnolla ja minulla vain tästä talosta siis velkaa.

Ja mies on jo 47-vuotias joten ei enää mikään nuoruudenkokematon tapaus.Nyt on saanut töitä ja laskee että ulosmittauttaa kaikki nuo vippi-asiansa ja hoitaa talolainaansa.
Olen tosi ahdistunut ja masentunut tämän takia.Tuntuu etten enää jaksa.Mies suuttuu heti jos alan puhua asiasta ja kellekkään en saa edes puhua tästä.enkä edes kehtaakkaan.

APUA!!!Mitä minun pitää tehdä?

Jos mies päästä kaikki ulosottoon, on todellisuudessa iso mahku että vouti pistää talon myyntiin JOS ei saa sovittua että palkasta otetaan.

Riippuu tietty kokonaissummasta, ihan 10-15000 ei välttämättä. Jos miehellä on kallis/keskihintainen auto, se lähtee, samoin muu helposti realisoitava omaisuus.

Miehen nyt vaan ON SELVITETTÄVÄ loppusumma ja siitä saa hadistua jos kerran haluaa, mutta itsehän on sen aiheuttanut. Suuttua ei saa. Tai jos ei edes halua selvittää tilannetta, suosittelen eri osoitteita :(

:hug:

[QUOTE="vieras";23162937]Jos mies päästä kaikki ulosottoon, on todellisuudessa iso mahku että vouti pistää talon myyntiin JOS ei saa sovittua että palkasta otetaan.

Riippuu tietty kokonaissummasta, ihan 10-15000 ei välttämättä. Jos miehellä on kallis/keskihintainen auto, se lähtee, samoin muu helposti realisoitava omaisuus.

Miehen nyt vaan ON SELVITETTÄVÄ loppusumma ja siitä saa hadistua jos kerran haluaa, mutta itsehän on sen aiheuttanut. Suuttua ei saa. Tai jos ei edes halua selvittää tilannetta, suosittelen eri osoitteita :(

:hug:[/QUOTE]

Talon omistaa tavallaan pankki ,koska jos tämän myy saamme ehkä juuri sen verran että talolaina tulee maksettua.
Mies ei omista mitään jos ei tuta 500euron autoa ei lasketa.sitäkin tarvitsee työmatkalla.
Ulosottoa on varmaan noin 6000euroa.Ei ainakaan yli.

Todella raskas tilanne, osaan jotenkin kuvitella. Mitään yksiselitteistä neuvoa en osaa antaa. Ensinnäkin rakastatko miestäsi todella, että olet valmis kantamaan tällaisen taakan. Sinun vain täytyy nyt laittaa asiat vaakakuppiin ja punnita niitä toden teolla. Jaksatko elää tällaisessa tilanteessa ja mitä tulevaisuudessa on odotettavissa. Jotenkin tilanne kuullostaa kyllä aika pahalta, varsinkin kun vastaava tilanne jo ollut ennenkin, mutta jokainen oman tilanteensa toki parhaiten tietää. En muuta neuvoa osaa tosiaan antaa kuin, että asiat nyt vaakakuppiin ja niitä punnitsemaan ja sitä kautta sitten päätöksiä. Tsemppiä ja muistahan, jokainen on oman elämänsä herra!

[QUOTE="Heli";23162999]Todella raskas tilanne, osaan jotenkin kuvitella. Mitään yksiselitteistä neuvoa en osaa antaa. Ensinnäkin rakastatko miestäsi todella, että olet valmis kantamaan tällaisen taakan. Sinun vain täytyy nyt laittaa asiat vaakakuppiin ja punnita niitä toden teolla. Jaksatko elää tällaisessa tilanteessa ja mitä tulevaisuudessa on odotettavissa. Jotenkin tilanne kuullostaa kyllä aika pahalta, varsinkin kun vastaava tilanne jo ollut ennenkin, mutta jokainen oman tilanteensa toki parhaiten tietää. En muuta neuvoa osaa tosiaan antaa kuin, että asiat nyt vaakakuppiin ja niitä punnitsemaan ja sitä kautta sitten päätöksiä. Tsemppiä ja muistahan, jokainen on oman elämänsä herra![/QUOTE]

Kyllä rakastan miestäni,mutta mietin että rakastaako hän minua ja näitä lapsia kun tuollaista selän takia tekee.Että miettiikö ja huolta kantaa meidän muiden tulevaisuudesta ja elämästä?
Ja jos tosiasiassa pysytään niin jos koko loppuelämän joudun elämään köyhyydessä hänen takiaan en tiedä jaksanko,Lapsiakin pitää ajtella ja heidän elämäänsä.
Yhtenä päivänä sanoin että tyttöni joka 8-luokalla haluaa lukioon ja siellä pitää oppimat.itse maksaa ja haluan että lapset saavat hyvän ammatin jos kykyjä siihen on ...niin vastasi ettei kaikkien tartte lukioon ym.päästä jos ei ole varaa kouluttaa.
Minulla olisi kyllä varaa nuo lapset kouluttaa jos yksin asuisin heidän kanssaan.vaikka palkkani on pieni 1600e netto niin osaan sitä kyllä venyttääkkin.mutta tuo palkka ei todellakaan riitä enää hänen elättämiseen.

Siis ootteko naimisissa vai avoliitossa?

Itse varmaan lähtisin kävelemään samantien jos avoliitossa. Avioero onkin sit kinkkisempi juttu käydä läpi tuon taakan kanssa.

[QUOTE="vieras";23163132]Siis ootteko naimisissa vai avoliitossa?

Itse varmaan lähtisin kävelemään samantien jos avoliitossa. Avioero onkin sit kinkkisempi juttu käydä läpi tuon taakan kanssa.[/QUOTE]

avioliitossa

Minua tosissaan vituttaa nämä tällaset vastuuttomat ukot, jotka kyllä osaavat itsensä vaikeuksiin pistää ilman että vaimolle mitään tarvii kertoa, ja sitten kun karhukirjeet alkavat pursuta kaapista, niin sitten kaikki ryöpytetään vaimolle. Hirvee on sulla tilanne, ja voin kuvitella kans miten sekavalta susta tuntuu. Mulle on sattunut melkein samalla tavalla, paitsi että mieheni lainasi joiltain tyypeiltä, jotka tulivatkin sitten haulikolla uhaten hakemaan velkojaan takas. Ja äitinsä otti lainaa, että sai ne velat maksettua. Erottiin myöhemmin, koska tämä ex ei osannut olla rehellinen mistään muustakaan asiasta, vaan kaikki salasi kunnes oli PAKKO kertoa. Ei olis muuten kertonut. Ja sitten ne jutut olivat puoliksi minunkin huoliani ja selvitettävänä, vaikka eivät olleet minun aiheuttamiani. Ihan kuin maailmassa ei olis stressiä tarpeeksi.

Toivottavasti saatte nuo raha-asiat jotenkin selvitettyä. Ainut keino on tietysti kylmästi saada selville kuinka paljon velkaa on, ja siitä sitten lähteä. En osaa sen kummemmin neuvoa, paitsi että sinä ansaitset parempaa kuin tuommosen ukon, ihan varmasti.

Mihin mies on käyttänyt rahat?

kuulemma elämiseen ja laskujensa maksamiseen.maksamme tästä asumisesta :Laina 900 kk(Tosin nyt vain maksettu korkoja 320 e kk),sähkö,vakuutukset,vesi,öljy noin 250 e kk ja nuo puoliksi eli olisi tuon 1300 e (ansiosid.) pitänyt riittää.Minä olen ostanut pääsäänt.ruuan.
Mies polttaa paljon tupakkaa ,askin puoltoista päivässä,ei juo.
Jotain vanhaa joustoluottoa maksaa noin 150-200 e kk.
ja sitten pojan jääkiekkoa n.100 e kk.Muuta maksaa mummo ja pappa pojalle.
Katsoin hänen tiliotettaan nyt ja siellä käteisnostoja 40-90 e joka toinen päivä??
en ole saanut kiinni pelaamisaesta tmv enkä usko että käyttää mitään huumeita.

Yhteistyössä