Kamala uutinen :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jooh";23320679]Ei hetkauta. Arvasin että tämmöstä.
Mua enemmän säälittää nämä mitä viime aikoina on ollut, että "200 sikaa kuoli tuolipalossa".
Siathan ovat älykkäämpiä kuin koiratkin vielä ja ihmiset telkee ne sellaisiin tiloihin..[/QUOTE]

Peesi.

Ehkäpä sitä oletettiin, että ihminen ei naureskele toisten lasten kuolemille sen jälkeen kun on saanut sellaisen itse. Mutta toki, "realismiahan" tällainen vittuilu ja käkättely on.

En käkätellyt tai vittuillut, mistä niin päättelit? Kerroin vaan kuinka merkityksetöntä tuo on maailman mittakaavassa enkä ymmärrä miksi juuri tuo uutinen pitää täällä ottaa kollektiivikauhistelun kohteeksi. Jos tämä olisi tapahtunut vaikka Libyassa, niin oisko ap:ta tai ketään teistä järkyttänyt näin paljon? Ollenkaan?

[QUOTE="realisti";23320896]Huvittaa oletus että vanhemmuuden pitäisi automaattisesti taannuttaa ihminen loogis-älyllisesti ja nostaa moraali uusiin sfääreihin :D[/QUOTE]

onko älyllistä olla piittaamatta muiden älyllisten olentojen kuolemasta? Tai sanotaanko oikeammin että onko se inhimillistä?

[QUOTE="sondersson";23320907]ja realisti, miten lasten tappaminen tähän edes liittyy? Nämä lapset kuolivat tapaturmaisesti tulipalossa.[/QUOTE]

Ai niin, ampumalla tappaminen on vähemmän julma tapa kuolla kuin tulipalo. Sorry my bad.

[QUOTE="realisti";23320924]Ai niin, ampumalla tappaminen on vähemmän julma tapa kuolla kuin tulipalo. Sorry my bad.[/QUOTE]

uskomattomin daiju taas vähään aikaan... Noh, onnea vaan elämääsi, ehkä se siitä luonnistuu.

[QUOTE="sondersson";23320938]uskomattomin daiju taas vähään aikaan... Noh, onnea vaan elämääsi, ehkä se siitä luonnistuu.[/QUOTE]
Ai vajakkimammalta loppu paukut :laugh: :laugh: :laugh:

En ymmärrä miksi tämmösiä uutisia aina linkitellään , ja halutaan kauhistella yhdessä. En edes ymmärrä miksi tommosesta pitää suomalaisessa (roska)lehdessä uutisoida. Ei ole kovin tärkee uutinen minun mielestä.

Kysyn nyt vielä kerran, enkä kysy retorisessa mielessä eli vastata saa, oliko tässä uutisessa olennaisesti järkyttävää se, että se tapahtui länsimaassa? Jos tapahtumapaikkana olisi ollut Libya, näkisimmekö täällä tätä avausta?

[QUOTE="realisti";23320917]En käkätellyt tai vittuillut, mistä niin päättelit? Kerroin vaan kuinka merkityksetöntä tuo on maailman mittakaavassa enkä ymmärrä miksi juuri tuo uutinen pitää täällä ottaa kollektiivikauhistelun kohteeksi. Jos tämä olisi tapahtunut vaikka Libyassa, niin oisko ap:ta tai ketään teistä järkyttänyt näin paljon? Ollenkaan?[/QUOTE]

Ensimmäinen viestisi oli jokseenkin asiallinen "suuressa mittakaavassa ei hetkauta" jne. Tämän jälkeen siirryit vittuilulinjalle "pitäisikö tirauttaa kyynel arabimaissakin kuolevien lasten puolesta?" Miten tuo nyt liittyi tähän mitenkään. Sen jälkeen haukuit vajaaälyiseksi ihmistä, joka ihan yleisesti ihmetteli, että onko näillä kaikilla vähättelijöillä omia lapsia, eikä suinkaan uikuttanut juuri sinulle mitään. Kyllä tuo mielestäni uppoaa jo hyvinkin "vittuilua ja käkättelyä" -kategoriaan.

En ymmärrä miksi tämmösiä uutisia aina linkitellään , ja halutaan kauhistella yhdessä. En edes ymmärrä miksi tommosesta pitää suomalaisessa (roska)lehdessä uutisoida. Ei ole kovin tärkee uutinen minun mielestä.

Ei ole ei ja sinun pitäisi olla vaalikoneketjussa luettelemassa nykyhallituspuolueiden kansanedustajien urotekoja eikä täällä pällistelemässä ja päätä aukomassa!

Luulit vissiin että olen nukkumassa jo, pälli!?

Mutta minä jaksan odottaa sun vastaustasi... olen itse asiassa jo sinne laittanutkin joitain hienoja hallituspuolueiden saavutuksia vähän niinkuin pesämunaksi...

[QUOTE="realisti";23320955]Kysyn nyt vielä kerran, enkä kysy retorisessa mielessä eli vastata saa, oliko tässä uutisessa olennaisesti järkyttävää se, että se tapahtui länsimaassa? Jos tapahtumapaikkana olisi ollut Libya, näkisimmekö täällä tätä avausta?[/QUOTE]
Miksi emme näkisi? Olemme mammapalstalla, jossa varmasti lasten joukkokuolema koskettaa yhtä jos toistakin. Se, että asia tapahtuu länsimaissa saattaa edesauttaa uutisen kantautumista meidän tietoomme, mutta aika rohkeita oletuksia teet sillä, etteikö myös vaikka aasialaisten, afrikkalaisten tai arabilasten kuolema koskettaisi ihan yhtälailla.

[QUOTE="realisti";23320955]Kysyn nyt vielä kerran, enkä kysy retorisessa mielessä eli vastata saa, oliko tässä uutisessa olennaisesti järkyttävää se, että se tapahtui länsimaassa? Jos tapahtumapaikkana olisi ollut Libya, näkisimmekö täällä tätä avausta?[/QUOTE]

Kyllä se koskettaisi yhtä lailla,jos uutisessa olisi tapahtumapaikkana Libya. Miten voit edes kuvitella ettei koskettaisi??!

On se varmaan kurjaa, kun elämä on yhtä itkua. Lapsia kuolee nälkään, tauteihin, sotien ja luonnonmullistusten uhreina joka päivä vaikkei kaikkia tapauksia uutisoidakaan.

Ensimmäinen viestisi oli jokseenkin asiallinen "suuressa mittakaavassa ei hetkauta" jne. Tämän jälkeen siirryit vittuilulinjalle "pitäisikö tirauttaa kyynel arabimaissakin kuolevien lasten puolesta?" Miten tuo nyt liittyi tähän mitenkään. Sen jälkeen haukuit vajaaälyiseksi ihmistä, joka ihan yleisesti ihmetteli, että onko näillä kaikilla vähättelijöillä omia lapsia, eikä suinkaan uikuttanut juuri sinulle mitään. Kyllä tuo mielestäni uppoaa jo hyvinkin "vittuilua ja käkättelyä" -kategoriaan.

Ainoa ketä taisin vajakiksi kutsua, oli henkilö joka viestissään nimitteli mua uskomattomaksi daijuksi.

Ei mulla muuta sanottavaa enää kuin että mielestäni on tekopyhää ja ällöttävää kauhistella jotain yksittäistä pientä tapahtumaa, johon olennaisesti sisältyy oletus että länsimaiden kansalaisten henki on arvokkaampi kuin muiden.

[QUOTE="realisti";23320987]Ainoa ketä taisin vajakiksi kutsua, oli henkilö joka viestissään nimitteli mua uskomattomaksi daijuksi.

Ei mulla muuta sanottavaa enää kuin että mielestäni on tekopyhää ja ällöttävää kauhistella jotain yksittäistä pientä tapahtumaa, johon olennaisesti sisältyy oletus että länsimaiden kansalaisten henki on arvokkaampi kuin muiden.[/QUOTE]

Itse nyt kuvittelet että asia on noin. Sääli. Sillä oikeasti vaikka tuossa uutisessa lukisi että se olisi tapahtunut Libyassa,se olisi yhtä surullinen. Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa?! Taidat itse pitää länsimaalaisten henkeä arvokkaampana.

Miksei meillekki ois voinu käyvä näin. No ei onneksi käyny. Tiän että kyseisen äitin suru on seittenkertanen siihe mitä minun ikinä ko esikoisen menetin, joten halauksia ja sympatiaa sinne. ja tasan ymmärrän tilanteen maatilan tyttärenä, enkä syyllistä kettään.

[QUOTE="jooh";23320679]Ei hetkauta. Arvasin että tämmöstä.
Mua enemmän säälittää nämä mitä viime aikoina on ollut, että "200 sikaa kuoli tuolipalossa".
Siathan ovat älykkäämpiä kuin koiratkin vielä ja ihmiset telkee ne sellaisiin tiloihin..[/QUOTE]

Sama täällä. Ja varmaan siat ovat keskimäärin älykkäämmällä tasolla myös kuin osa noista palossa kuolleista lapsista ikänsä puolesta olisi ollut.

[QUOTE="realisti";23320994]Ja ne joita ihan oikeasti koskettaisi yhtä paljon libyalaislapsien tulipalokuolema niin arvostettava asenne.[/QUOTE]

Eihän sellasista edes uutisoida.

Tuskin nämäkään lapset oli "värillisestä" amerikkalaisperheestä..

[QUOTE="sondersson";23320918]onko älyllistä olla piittaamatta muiden älyllisten olentojen kuolemasta? Tai sanotaanko oikeammin että onko se inhimillistä?[/QUOTE]

Mitä muuta lihaa omakseen tai lastensa ravinnoksi käyttävät tekevät joka päivä, joka ikisellä aterialla ja kauppareissulla?

Yhteistyössä