Kamalimmat kommentit raskausuutisen takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hienovaraisuus katoaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hienovaraisuus katoaa

Vieras
Mitkä on kauheimmat/kamalimmat kommentit mitä olette saaneet osaksenne kun olette kertoneet jollekulle olevanne raskaana/saadessanne perheenlisäystä?

Mulle top kamalin 2 on 1) "jep jep, täytetään sitten koko maapallo" ja 2) "millä viikoilla oot, aijaa, en mä kyllä kellekään kertois jos noin alussa vasta on".

Miksi sä noin nuorena rupeet niitä väsäämään, siinä kuule p***u repee niin ettet tuu ikinä enää nauttimaan seksistä

En mä kuullut ikinä mitään inhottavia kommentteja, vaikka olinkin 18-vuotias odottaja.

Mua jopa harmitti tuo silloin, sillä olin varautunut kaikenlaisiin negatiivisiin kommentteihin niin terveydenhuollon kuin tuttavapiirin/suvunkin osalta ja miettinyt valmiiksi oikein teräviä vasta-argumentteja, joita en sitten päässytkään käyttämään. :D

Edit. kysyttiin multakin aika useaankin otteeseen tuota, et oliko "vahinko", mutta en ottanut loukkauksena eikä sitä loukkaukseksi tarkoitettukaan. Ymmärrettävä kysymys tilanteessani.
Niin ja sanoihan yksi kiihkouskovainen vanha sukulainen huoraksi (Raamatun mukaan, koska sikisin esiaviollisesta seksistä).

Viimeksi muokattu:
Yksi puolituttu kysyi myös minulta, oliko se vahinko. Siis voiko pahempaa sammakkoa suustaan päästään. Ensinnäkin olin naimisissa ja toisekseen jo yli kolmekymppinen, kun aloin odottamaan esikoistani.

Ensimmäinen menee AINA kesken niin turha sinun on nyt iloita. Tämän sanoja oli katkera kun ei itse saanut vauvaa ja syyllistyi muuhunkin todella törkeään sitten kun vauvani syntyi niin se ystävyys loppui siihen(aikaa tuosta jo 9-vuotta). Nyt jos törmäisin häneen saattaisin vetäistä turpiin vaikka olen muuten hyvin rauhallinen enkä tappele tms.

[QUOTE="utelias";29868622]Kerro enemmän.[/QUOTE]

En sen enempää viiti asiaa muistella, mutta olen joskus tästä hänen teostaan tänne kirjoittanut ja hyvin järkyttyneitä kommentteja sain.

"teethän sitten abortin?" Kysyi silloinen koulukaverini, jonka kanssa käytiin yhdessä bailaamassa. Bailaaminen ja yhteydenpito tähän naikkoseen loppui siihen lauseeseen :)

Olen muutakin kommenttia saanut suuresta raskausvatsasta, kuten "auts, kamalan iso!".. Hei haloo! Näinkö ihmisille kommentoidaan päin naamaa??

Myös pelottelua raskauden tuomista vaivoista & synnytyksen kivuista olen kuullut. Hei tosi järkevää ja vastuuntuntoista pelotella odottavaa äitiä verensyöksyistä ym.. Ihmiset on välillä niin törppöjä!

Itse raskaudesta ei koskaan oo kukaan mtn kommentoinut, mutta kun kerroin tässä viimeisessä raskaudessa, että toinen vauvoista on sairas, veljeni ex-anoppi töksäytti " Olisko kannattanut jättää hankkimatta".

Lapset selitti innoissaan anopille että äitin masussa on vauva, anoppi siihen 'aijaa, no sittenhän teitä on jo monta'
Oma äitini kysyi suoraan että oliko se vahinko.
Molemmat siis kolmatta lasta odottaessa.

"No nythän sun täytyy alkaa tekeen kaksin verroin töitä. Ja olla vaan välittämättä huonosta olosta ja väsymyksestä"
ja toinen "Ootko nyt ihan varma et ei mee kesken"

Enpä ole juurikaan negatiivisia kommentteja kuullut. Paitsi edellisessä raskaudessa ensimmäisessä neuvolassa th jauhoi ja jauhoi, että muistathan nyt että tämä voi mennä kesken...olin käynyt alkuraskauden ultrassa 6+3 tjtn, eikä minulla ole taustalla yhtään keskenmenoa. Vaihdoin th:ta...

Ihan tarkoituksella vai?

No eikö ne nyt jo olis riittänyt?

Siksikö että saisit valtiolta rahaa? (Mitä vittua?!? Rikastumaanhan lastenteolla tosiaan pääseekin)

Pitääkö onnitella vai ottaa osaa?

Mää en sit kyl hoida sitä.

Mä taas olen aika "iäkäs" odottaja +35 -vuotias.

Olen tietenkin aika tukeva, mutta en nyt niin lihava, etteikö vauvavatsa kuitenkin olisi erottunut aivan selkeänä pyöreänä pallona. Kun jäin mammalomalle, asia tuntui tulevan monelle melkoisena sokkina. Hassuinta oli, että olin aika avoimesti jopa vitsaillut vatsastani työpaikalla - ja monet niistä, jotka eivät tajunneet mun olevan raskaana olivat osallistuneet tuohon vitsailuun??? Siis ootatsä vauvaa???

Edellisessä työpaikassani pomoni sai esikoisensa nelikymppisenä ja silloin hänestä puhuttiin seläntakana kuinka hän vielä "vanhoilla päivillään" päätti haluta lapsia. Kyseessä oli siis yhden suomen tunnetuimman ja arvostetuimman firman johtoryhmän jäsen ja paikkana pääkaupunkiseutu, akateemisesti koulutettu ihminen.

______
Näiden lisäksi on ollut sitten sitä "positiivista" törkeyttä. Itse olen saanut kokea aikalailla fyysistä lääppimistä ja lässytystä - vaikka normaalisti pidän jopa hiukan tavallista suurempaa henk koht reviiriä.

En tiedä onko tää nyt törkeintä, mutta ihmettelen miten asia minulle vieraita ihmisiä liikuttaa..

Mun esikoinen on siis 9v ja sain hänet suht nuorena (19v). Sit löytyy nuorin 1v ja varsinkin raskaana ollessa ja esikoisen kanssa liikkuessa ihmiset usein kysyi onko ne samalle isälle?

Vielä enemmän tuntuivat hämmästyvän kun vastaus oli joo, kerran yksi setä vielä kysyi että ootko varma :D

Olen muutakin kommenttia saanut suuresta raskausvatsasta, kuten "auts, kamalan iso!".. Hei haloo! Näinkö ihmisille kommentoidaan päin naamaa??

Tuota vatsan koon päivittelyä olen saanut kuulla kymmeniä kertoja tämän ensimmäisen raskauteni aikana (laskettu aika tässä kuussa). Ja minulla on vieläpä siro vatsa moniin muihin verrattuna, koska olen pitkä ja vatsa "jakautuu" pidemmälle alalle. Monta kertaa olen kuullut muka-hauskaa läppää, että on kaksoset tai kolmoset tulossa ja monesti on sanottu, että on muka jotenkin erikoisen iso vatsa. Jokaisen jälkeen tulee sellainen olo, että en syö enää ikinä, vaikka olen normaalipainoinen.

(Kunhan tämä raskaus loppuu, niin aion laihduttaa normaalipainostanikin 20 kg pois. Että kiitos vaan, terveisin ex-anorektikko)

Mielestäni raskaus ei oikeuta kommentoimaan toisen ulkonäköä yhtään sen enempää kuin muulloinkaan.

Kahden ensimmäisen kohdalla:

"Oliko se vahinko?"

"Anna se pois kun se syntyy."

"Ei siitä mitään tuu."

"No miten sä sitä osaat hoitaa?"

"Älä nyt ainakaan enempää tee."

"Taasko?"

Kolmannen kohdalla pelkkiä onnitteluita.

Yhteistyössä