Raskaudesta kertominen muille: kauheimmat kommentit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siirri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
"Eikö se yks olis riittänyt!"

:D Meille satelee usealta henkilöltä kommentteja että millonka toinen ja miksi ei toista ja että kyllä te toisen vielä joskus haluutte...

Nojaa, meille on tulossa kolmas ja enpä oo viittiny tolle kommentoijalle ees kertoa vielä.. Harmi vaan et soon mun äiti ko sano noin...

:hug: tuskin hänen lapsiasi tarvii hoitaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja köhköh:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
no noikin kommentoinnit riiippuu varmasti ihan tilanteesta. Jos on ikä sopiva, parisuhde kunnossa ja pitempiaikainen, ei ole tyyliin kuudes lapsi, on koulutusta ja työtä, niin tuskin tulee ihmisiltä kuittailuja.

Joskus ne kuittailut tulee ihan aiheesta.

Joku saattaa kuittailla omasta mielestään aiheesta, jos tilanne ei HÄNEN MIELESTÄÄN ole "sopiva", todellisuus voi olla ihan muuta, jotkut vaan luulee tietävänsä muitten asiat niin paljon paremmin. ihan kun ne "aiheelliset kuittailut" asiaa jotenkin muuttaisi, jo lapsi kerta on tulossa..

noh, tällaiset kuittailut kannattaakin jättää omaan arvoonsa, näitä kaikkitietäjiä kun aina riittää..

Hyvin sanottu.

no noikin kommentoinnit riiippuu varmasti ihan tilanteesta. Jos on ikä sopiva, parisuhde kunnossa ja pitempiaikainen, ei ole tyyliin kuudes lapsi, on koulutusta ja työtä, niin tuskin tulee ihmisiltä kuittailuja.

Njaa. Kyllä se riippuu pitkälti niistä ystävistä ja sukulaisista. Itse tulin raskaaksi yhden illan jutusta työttömänä. Yhtäkään negatiivista kommenttia en saanut ystäviltä enkä sukulaisilta kun kerroin asiasta. Innoissaan olivat pikemminkin. Kai tiesivät, että olin itse onnellinen kaikesta huolimatta ja saisin asiani järjestykseen:) Ikää kyllä jo ihan sopivasti, se voi olla tietysti aika ratkaiseva tekijä.

Toivottavasti se nyt teillekkin tulis poika kun Seijakin sai (miehen sisko nimi muutettu) :headwall: Anopin lataus...

Jaa,aloitte sitten vielä poikaa tekemään... :kieh:
Tuossa vaiheessa oikeesti jo itsekkin toivoo,että olis vaan tyttö |O

mummoni sano: lapsi saa lapsen, onse eläme menny hurjaksi! äitini istu toisella puolen pöytää ja korjasi mummoa. oli itte 19v ku sait ekan... olin tuolloin 22v . mummo soitteli koko ootus ajan kuinka menee, muista levätä, yms huolehtimista :) nyt patistaa kolmannen tekhoon :D

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
mummoni sano: lapsi saa lapsen, onse eläme menny hurjaksi! äitini istu toisella puolen pöytää ja korjasi mummoa. oli itte 19v ku sait ekan... olin tuolloin 22v . mummo soitteli koko ootus ajan kuinka menee, muista levätä, yms huolehtimista :) nyt patistaa kolmannen tekhoon :D

Varmaan piti sua vielä mummin pienenä:D en usko että oikein tajusi ettet ole enää pikkukulta:D 22v ei nyt ihan mikään lapsi ole tai edes teini:D heheh!

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Toivottavasti se nyt teillekkin tulis poika kun Seijakin sai (miehen sisko nimi muutettu) :headwall: Anopin lataus...

Meillä oli päinvastoin kolmannen kohdalla; kahden pojan jälkeen 'kaikki' totesivat, että meinaatte sitte vielä pikku prinsessan tehä ja kyllähän teille, kun noillakin (miehen siskon perhe) on. Noh, kun kolmas poikamme syntyi, kommentit olivat luokkaa 'voi voi, seuraavalla kerralla sitten se tyttö'. Ei vaan olla kerrottu niille, ettei sitä seuraavaa kertaa tule. Siinäpähän odottavat pikku prinsessaa meidän perheeseemme...:kieh:

no mä ite

kaveri: meille tulee vauva
mä: koiralle vai kissalle?
kaveri: ei kun mulle
mä: ai ootsä raskaana

mut kaveri oli sellanen etten uskonut hänen ikinä tekevän lapsia, nyt niitä 2 kpl :ashamed:

Tää on niin hauskaa kuinka mummin silmissä sitä säilyy ikuisena pikkutyttönä :D Oma mummini meni 18-vuotiaana naimisiin ja esikoinen syntyi 19-vuotiaana. Kun siskoni alkoi odottaa 25-vuotiaana ensimmäistä lastaan, mummi järkyttyi: Älä herran tähen tuon ikäsenä ala lapsia tekemään! Pohti myös, mahtaako sisko pystyä ollenkaan synnyttämään, kun on niin laiha (??). Itse menin naimisiin 24v. ja siitäkös riemu repesi :laugh: Herranen aika, lapsena naimisiin mennä. Kaikkea sitä. Ja kun aloin niinikään 25-vuotiaana odottaa lasta, taas oli kauhistelun aihetta: Sinäkin, tarvi sitä niin siskon jalanjäljissä kulkea, tuon ikäisenä lapsia! Isäni yritti muistuttaa mummia, että ihan aikuisia ihmisiä tässä kaikki kuitenkin ollaan, mutta pelkkää mutinaahan sieltä tuli vastaukseksi... Rakastaa kuitenkin lapsenlapsia, "mummin pieniä", kuin hullu puuroa. Ja nauraa, että 86-vuotiaana kaikki alle nelivitoset näyttävät tytönheitukoilta.

Alkuperäinen kirjoittaja jho:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:

Meillä oli päinvastoin kolmannen kohdalla; kahden pojan jälkeen 'kaikki' totesivat, että meinaatte sitte vielä pikku prinsessan tehä ja kyllähän teille, kun noillakin (miehen siskon perhe) on. Noh, kun kolmas poikamme syntyi, kommentit olivat luokkaa 'voi voi, seuraavalla kerralla sitten se tyttö'. Ei vaan olla kerrottu niille, ettei sitä seuraavaa kertaa tule. Siinäpähän odottavat pikku prinsessaa meidän perheeseemme...:kieh:

Meillä kolme tyttöä =)
NO,seuraavalla kerralla se poika sitten :headwall: rienasi seuraavat kuukaudet kolmannen tytön jälkeen ja luulen,että saavat myös sitä seuraavaa oottaa :D

Anoppi;

"Minä olen kyllä sitä mieltä, että ABORTTI. Te olette niin nuoria vielä (minä 18, mies 19 ), ettet millään voi tietää, oletteko loppuelämänne yhdessä."

:o:o:o

Pst. Ollaan nyt oltu yhdessä 11 vuotta. 2 lasta on :).

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Tää on niin hauskaa kuinka mummin silmissä sitä säilyy ikuisena pikkutyttönä :D Oma mummini meni 18-vuotiaana naimisiin ja esikoinen syntyi 19-vuotiaana. Kun siskoni alkoi odottaa 25-vuotiaana ensimmäistä lastaan, mummi järkyttyi: Älä herran tähen tuon ikäsenä ala lapsia tekemään! Pohti myös, mahtaako sisko pystyä ollenkaan synnyttämään, kun on niin laiha (??). Itse menin naimisiin 24v. ja siitäkös riemu repesi :laugh: Herranen aika, lapsena naimisiin mennä. Kaikkea sitä. Ja kun aloin niinikään 25-vuotiaana odottaa lasta, taas oli kauhistelun aihetta: Sinäkin, tarvi sitä niin siskon jalanjäljissä kulkea, tuon ikäisenä lapsia! Isäni yritti muistuttaa mummia, että ihan aikuisia ihmisiä tässä kaikki kuitenkin ollaan, mutta pelkkää mutinaahan sieltä tuli vastaukseksi... Rakastaa kuitenkin lapsenlapsia, "mummin pieniä", kuin hullu puuroa. Ja nauraa, että 86-vuotiaana kaikki alle nelivitoset näyttävät tytönheitukoilta.

hhaaha 25v ei ole edes nuori äiti:D
Ihan sulosta on mun mielestä:)
Mä olen ainakin aina mummin pieni;D ihan mielelläni!:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anoppi;

"Minä olen kyllä sitä mieltä, että ABORTTI. Te olette niin nuoria vielä (minä 18, mies 19 ), ettet millään voi tietää, oletteko loppuelämänne yhdessä."

:o:o:o

Pst. Ollaan nyt oltu yhdessä 11 vuotta. 2 lasta on :).

niin ja 30v tietää?:D
Onnea teille!;)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja köhköh:

Joku saattaa kuittailla omasta mielestään aiheesta, jos tilanne ei HÄNEN MIELESTÄÄN ole "sopiva", todellisuus voi olla ihan muuta, jotkut vaan luulee tietävänsä muitten asiat niin paljon paremmin. ihan kun ne "aiheelliset kuittailut" asiaa jotenkin muuttaisi, jo lapsi kerta on tulossa..

noh, tällaiset kuittailut kannattaakin jättää omaan arvoonsa, näitä kaikkitietäjiä kun aina riittää..

Hyvin sanottu.

siinäpä paraski sanoja ;)
kouluttamaton tytön luuseri tekee tekemällä viidettä pentua, tuoreeseen suhteeseen

- Taasko? Oliko se vahinko?
- Lisääntykää ja täyttäkää maa ei tarkoita sitä että teidän kahden pitäisi se yksin tehdä.
- Etkö sä halua elämältäsi mitään muuta kuin synnyttää vauvoja?
- Toiset ne vaan pamahtaa paksuksi samantien ja ne jotka oikeasti ansaitsisivat vauvan eivät tule raskaaksi.

Ikää 27 vuotta, toinen raskaus kyseessä, onnellisesti naimisissa lasten isän kanssa, ammatti ja vakkarityö johon palata, esikoinen melkein 3 v, itse elätämme perheemme ja olemme hyviä vanhempia.

Anoppi sanoi: "Jaa. Jaa-a. Kyllä, minä lähen sinne vesijumppaan." (ja lähti, tais tulla yllärinä :D) Oma äitini: "Sehän on jo iso!" kun rv 12 ultrakuvalla kerrottiin

Jotenkin musta noi oli erikoisia sanomisia...

Anoppi ensimmäisestä: "Just.. Ja se on ihan varmasti poika ja siitä tulee yhtä kauhea kuin Pirkon (miehen sisko, nimi muutettu) lapset."

Anoppi toisesta: "Miks nyt jo?!!" (oikein valittavalla äänellä sanottuna)

Otettakoon huomioon että anoppi oli ensimmäistä lasta 'kinunnut' jo monta vuotta, toisesta alkoi puhumaan esikon ollessa kuukauden ikäinen ja toisen tulosta kerrottiin kun esikko oli muistaakseni 9kk.

Miehen siskon mies kommentoi molemmilla kerroilla odotuksesta kuullessa: "Siitä se helvetti sitten alkaa." Sama kommentti on häneltä tullut lähes joka kerta kun toisen raskauden aikana ollaan nähty. Ihmisellä itsellään 2 lasta joista ei ilmeisesti ihan kovin kiitollinen ole.. Toisaalta nämä onkin ne samaiset huonosti käyttäytyvät kakarat joita anoppikin selkeästi rakastaa :D

"Te teette lapsia vain sen takia kun siskosi juuri sai!" Tämä ekasta.

"Tarviiko teidän tää maa täyttää?!" Tämä tokasta.

:(

Eka kommentti äidiltäni ja mummoltani, toka noilta molemmilta+siskoltani.

-"Siitä ei sitten voikaan luopua niin kuin vaikka koirasta." (Meillä oli tuolloin koira, mutta emme tosiaankaan olleet luopumassa siitä.)

-"Mitä, taasko? Eikö nuo nyt jo riitä?"

-"Ette sitten ole ehkäisystä kuulleet?"

-"Ootteko te liittyneet johonkin uskonlahkoon?"

Alkuperäinen kirjoittaja ena-:
EKASTA
anoppi:"oliks se vahinko?"
isä:"tee abortti. oot sen verra nuori että kannattaa ottaa kaikki ilo irti ku voi."
kaverit:"voi v*ttu! tajuaksä et sä vaihdat paskavaippaa seuraavat 18vuotta ja se kulkee sun perässä joka paikkaa seuraavat 18 vuotta? ethä sä pääse ryyppäämäänkää ollenkaa!"

TOKASTA
äiti:"just..ette si muuta keksiny?.. en tiä pitäiskö itkee vai nauraa.."
kaveri:"v*ttu sä olet tyhmä. meet pilaa si kunnolla elämäs?!"

et joo. iha kiva :D ei vaa kaverit tainnu iha tietää et ei sitä vaippaa iha 18vuotta vaihdeta :D

Varmaankin ainakin vanhemmat, anopit ketkä tuollaisia kommentoi ovat kokeneet lapsensa jotenkin rasitteena eli ei niin lapsirakkaista.

Kivittäkää minua jos tahdotte, mutta oikeasti: ymmärrän näitä anoppien kommentteja. En minäkään riemusta hyppisi, jos pojastani alaikäisenä ja lyhyen seurustelun jälkeen, ehkä vasten tahtoaankin, tulisi isä.

Mun mummu kuuli mun olleen raskaana vasta kun keskenmenon sain (satuin siellä oleen, kun alko tapahtuun..). Kysäs siinä sit kun sairaalasta kotiin päässy olin, että et sit tajunnu aborttia tehdä? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Vanha kääpä:
Kivittäkää minua jos tahdotte, mutta oikeasti: ymmärrän näitä anoppien kommentteja. En minäkään riemusta hyppisi, jos pojastani alaikäisenä ja lyhyen seurustelun jälkeen, ehkä vasten tahtoaankin, tulisi isä.

:laugh:
Tässä kommentissa kiteytyy taas mahtavasti kyky yleistää! Anoppien kommentteja tässä ketjussa on pilvin pimein ja jos yksi kirjoittaja on sanonut alaikäisenä tulleensa raskaaksi, sä yleistät että kaikki on, kuten myös lyhyen seurustelun jälkeen ja jopa vasten tahtoaan. No huh huh! Oot aika mestari ;)

Yhteistyössä