Raskaudesta kertominen muille: kauheimmat kommentit.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siirri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en voi edes loukkaantua kun mummoni on jo 80-vuotias ja pikkusen alkaa höperö olla toisina päivinä ja minä tunnun sille aina olevan se pikku-tyttö jne.... Mutta muutaman kerran on päivitellyt minulle sitä että "Voi kun olisit vaan yksin elänyt etkä ruvennut lapsia tekemään ja naimisiin menny, olisit nähnyt maailmaa jne". Meille toinen lapsi tulossa, esikoisen syntyessä olin kuitenkin jo 24 :D Hassua miten se vanhoilla ihmisillä välillä päässä heittää nuo ajatukset kun viikonloppuna koko perheen voimin siellä vierailtiin ja oli mummo taas miten on mukava kun meillä on niin hyvin asiat :D

Isosiskon kommentti esikoiseen (minä 25, hän 26): "...(pitkä hiljaisuus )...No vittu onneks olkoon, saat uuden leikkikalun siitä."
Pitää minua ilm. vähän lapsellisena kun tykkään tyttömäisistä asioista ja vaaleanpunaisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle sanoivat kun sain tietää odottavani 6tta että onko sun pakko täyttää tää maa?

NOh, ymmärrän kuittailun tuossa tilanteessa. Kuusi lasta on paljon ja varsinkin, kun väestön kasvu on ongelma, niin ei kovin hieno juttu:/ En mä mitenkään kovin ihailevasti monilapsisia perheitä näinä aikoina katsele, voisi joskus miettiä muutakin kuin omaa napaaansa ja perhettään.

Alkuperäinen kirjoittaja kriisi:
Mulle sanoivat kun sain tietää odottavani 6tta että onko sun pakko täyttää tää maa?

NOh, ymmärrän kuittailun tuossa tilanteessa. Kuusi lasta on paljon ja varsinkin, kun väestön kasvu on ongelma, niin ei kovin hieno juttu:/ En mä mitenkään kovin ihailevasti monilapsisia perheitä näinä aikoina katsele, voisi joskus miettiä muutakin kuin omaa napaaansa ja perhettään.

mun mielestä taas on ihan sama onko perheessä 1 vai 10 lasta kunhan kaikki on toivottuja ja rakastettuja. suomessa ei ole minkäänlaista liikakasvua väestössä joten eiköhän tänne noita lapsia mahdu. ei sit tarvitse tuoda nin paljon ulkomaista työvoimaa meitä mummoina hoitamaan.

Raskaana oleva miehensukulainen sanoi omasta uutisestani että esikoinen tulossa: no meillä se on eri juttu kun ollaan naimisissa ja te ette,,jäin vähän haavi auki. Nille oli toinen tulossa ja meille esikko.

Anoppi toisen lapsen raskaudesta ilmoittaessa:
"Ootteko tulleet ihan hulluksi?!? Eikö muka yksi riitä? Voi teitä raukkoja minkä taakan ootte valinneet". Ja kaikki lapset on toivottuja, odotettuja ja tekemällä tehtyjä ja kun tuota ikääkin alkoi olla jo hyvästi. Ei oltu edes mitään nuoria vanhempia.. Vaan yritänpä ymmärtää anoppia, joka sai teininä poikansa, eikä kyennyt häntä itse hoitamaan, vaan mummonsa hoisi miestäni hänen ollessa lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Minä en voi edes loukkaantua kun mummoni on jo 80-vuotias ja pikkusen alkaa höperö olla toisina päivinä ja minä tunnun sille aina olevan se pikku-tyttö jne.... Mutta muutaman kerran on päivitellyt minulle sitä että "Voi kun olisit vaan yksin elänyt etkä ruvennut lapsia tekemään ja naimisiin menny, olisit nähnyt maailmaa jne". Meille toinen lapsi tulossa, esikoisen syntyessä olin kuitenkin jo 24 :D Hassua miten se vanhoilla ihmisillä välillä päässä heittää nuo ajatukset kun viikonloppuna koko perheen voimin siellä vierailtiin ja oli mummo taas miten on mukava kun meillä on niin hyvin asiat :D

Tämä taitaa juontaa juurensa siihen, että tuohon aikaan kun mummosi (ja minunkin mummini) on ollut nuori ei ole ollut juurikaan muuta vaihtoehtoa kuin mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Oma mummini on hieman katkera siitä, että hän ei ole saanut elämässään tehdä niitä asioita mitä olisi halunnut (käydä koulua, matkustella jne.), koska oli syntynyt köyhään perheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Raskaana oleva miehensukulainen sanoi omasta uutisestani että esikoinen tulossa: no meillä se on eri juttu kun ollaan naimisissa ja te ette,,jäin vähän haavi auki. Nille oli toinen tulossa ja meille esikko.

Kyllähän se avioliitto on tietysti turvallisempi noin lastenkin kannalta

Tänä päivänä itse arvostan suurperheitä paljon. Tämä maa tarvitsee uusia ihmisiä, ei meidän eläkkeitä säästöillä makseta ja lamasta huolimatta työvoimapula tulee. Ja en todellakaan sano tätä mitenkään ilkeyttäni vaan ihan vilpittömästi kunnioittaen vanhempia. Toivottavasti saamme pitää valtaosan lapsistamme omassa maassamme myös heidän aikuistuttuaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

mun mielestä taas on ihan sama onko perheessä 1 vai 10 lasta kunhan kaikki on toivottuja ja rakastettuja. suomessa ei ole minkäänlaista liikakasvua väestössä joten eiköhän tänne noita lapsia mahdu. ei sit tarvitse tuoda nin paljon ulkomaista työvoimaa meitä mummoina hoitamaan.

Ei ole sama. Ja ulkomaalainen työvoima voi olla myös hyvä asia. Vähän voisi miettiä. Länsimaalaisia kuluttajia ei tarvitsisi pukata yhden perheen noin paljoa. Ei tuohon saisi ainakaan kannustaa tai ihailla tuollaista.

Äitini oli minua odottaessa 17vuotta ja hänen eno tuumasi hänelle "Lasten kotiin toi joutuu ihan heti", kertaakaan en ole lastenkodissa ollut ja hyvin on äiti minut kasvattanut.
Isän äiti taas huusi keskellä kotikaupunkimme toria kuinka minä ja Anita(äitini) pilataan Pekan(eli isäni) elämä. Hän myös toi hyvin selvästi esille sen, että äitini pitäisi tehdä abortti ja on jopa minulle asian suoraan sanonut. Silti kehtaa ihmetellä sitä, minkä takia en hirveästi yhteyttä ole pitänyt.

Miehen veli: "Oliko suunniteltu?" Ööö. Joo, ei me olla osattu näin vähän alle kolmekymppisinä ehkäistä tai sitten mies vissiin pääsi ekaa kertaa liukkaille ja heti sattu vahinko. Miehen veljen silloinen eukko teki kolme kertaa "salaa" vauvan.

Työkaveri: "Niin, suuret rakastajat ne tekevät tyttöjä!" Kun kerroin kuopuksen olevan 4D-ultran perusteella poika.

Esikoisesta onnittelivat kaikki ja tosikkoa kun alettiin odottamaan, niin miehen mummo tokasi, että "et sitten enempää tee".
Isäni vaimo ei sanonut uutisen kuultua mitään.

Mielenkiintoista sinänsä, että molemat lapseni olen kotona kasvattanut ja hoitanut ilman mitään onglemia..

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
"Ette kai te tehny sitä vaan siksi kun vauvat on niin sulosia" sanoi mun äiti kun kerroin raskaudesta..

:laugh: Tää ei ollu niin kauhee, mutta sitäkin huvittavampi. Kai vastasit, että TOTTA KAI JUURI SIKSI?

No tietenki, ihme itsestäänselvyyksiä sitä kyselläänkin... ;)

Yhteistyössä