Kannattaako autoon ottaa metalliväri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja värillä on väliä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

värillä on väliä

Vieras
Olen vaihtamassa autoa ja tarjolla olisi kaksi aika identtistä autoa, mutta toisessa on perusväri ja toisessa metalliväri. Kannattaako metalliväristä maksaa extraa jos ostaa käytettyä autoa? Metallivärinen on vähän kalliimpi.

Entäs jos ostaa uuden auton? Metalliväri maksaa 500-700e, kannattaako se maksaa vai kestääkö perusväri nykyään ihan samaten kuin metalliväri?

Metalliväri ei keskimäärin haalistu ihan niin nopeasti kuin perusväri. Varsinkin punainen perusväri haalistuu helpommin ja näkyy selvemmin. Metallivärissä ei pikkunaarmut näy niin selvästi, tosin isojen naarmujen korjaaminen on kalliimpaa/työläämpää.

Suurin kysymys on ulkonäkökysymys. Paremman näköinenhän metalliväri on ja näkyy ehkä aavistuksen verran myös jälleenmyyntiarvossa.

kaveri osti aivan uuden auton toissakeväänä ja otti peruspunaisen värin kun ei halunnut maksaa extraa. nyt auto on kahden kesän jälkeen jo selvästi haalistunut ja kaveri on myöntänyt, että säästi väärässä paikassa. perusväri tosin varmaan toimii ihan hyvin jos jaksaa vahata autoa säännöllisesti. mä en jaksaisi.

kaveri osti aivan uuden auton toissakeväänä ja otti peruspunaisen värin kun ei halunnut maksaa extraa. nyt auto on kahden kesän jälkeen jo selvästi haalistunut ja kaveri on myöntänyt, että säästi väärässä paikassa. perusväri tosin varmaan toimii ihan hyvin jos jaksaa vahata autoa säännöllisesti. mä en jaksaisi.

Vinkkaappa kaverilles että kiillottaa (tai kiillotuttaa) sen auton, se tepsii yleensä perusväreissä hyvin ja saa maalipinnan lähes uuden näköiseksi.

Ja auton vahaus pari kertaa vuodessa ei oo kyllä kovin vaivalloinen homma. Se antaa maalipinnalle oman suojansa mm. tiesuolaa vastaan, mikä ennaltaehkäisee ruostumista. Jos ei ite jaksa vahata niin ammattikouluissa autopuollela saa ihan edullisesti vahautettua.

Vinkkaappa kaverilles että kiillottaa (tai kiillotuttaa) sen auton, se tepsii yleensä perusväreissä hyvin ja saa maalipinnan lähes uuden näköiseksi.

Ja auton vahaus pari kertaa vuodessa ei oo kyllä kovin vaivalloinen homma. Se antaa maalipinnalle oman suojansa mm. tiesuolaa vastaan, mikä ennaltaehkäisee ruostumista. Jos ei ite jaksa vahata niin ammattikouluissa autopuollela saa ihan edullisesti vahautettua.

Kiitos tästä ammattikouluvinkistä! Kerron kaverille ja otan itsekin selvää, olen nimittäin vahannut 3 vuotta vanhan autoni tasan kerran...

Mitä tuo kiillottaminen oikein tarkoittaa?