Kannattaako jatkaa, kun mies ollut ihastunut toiseen naiseen ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petunia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Petunia

Vieras
kertonutkin asiasta hänelle (ei puhunut minulle mitään)?

Haluaa olla kanssani, rakastaa minua - sitä en epäile, vaikka tällainen isku sattuukin kovasti. Mietityttää, miksi teki noin; ihastumiselle ei mitään voi, mutta teoilleen ja asian eteenpäin viennille voi. Kunniaani on luonnollisesti loukattu ja itsetuntoani kolhittu.

Kannattaako sellaisen ihmisen kanssa jatkaa, joka oli valmis satuttamaan minua noin? Haluaa kyllä tehdä kaikkensa saadakseen luottamuksen takaisin, ja aikahan sen näyttäisi onko mies anteeksiannon arvoinen.
Tällä hetkellä olemme erossa, mutta on tämä erossaoleminenkin raskasta, kun haluaisi vain toisen lähelleen.

jotenkin tuntuu ettei tuo ole jäänyt vaan ihastumiseen..
miten sinä asiasta tiesit??

ajattelen että JOS VAIN ihastumista niin sehän on ohimenevää -mutta en usko ihan siihen..

Minusta jatko tuntuisi vaikealta...
Alkuperäinen kirjoittaja Petunia:
kertonutkin asiasta hänelle (ei puhunut minulle mitään)?

Haluaa olla kanssani, rakastaa minua - sitä en epäile, vaikka tällainen isku sattuukin kovasti. Mietityttää, miksi teki noin; ihastumiselle ei mitään voi, mutta teoilleen ja asian eteenpäin viennille voi. Kunniaani on luonnollisesti loukattu ja itsetuntoani kolhittu.
.

No mut ihastumisia tulee ja menee, johtiko se johonkin muuhunkin kuin ihastumisen kertomiseen kohteelle? Kyllä mun mielestä vahva liitto kestää tuollaistakin. Liian helposti otetaan heti hirveästi kierroksia tuollaisesta ja suututaan niin maan perusteellisesti, vaikka pitäis keskustella, puhua paljon, opetella yhdessä käsittelemään vaikeita asioita, antamaan anteeksi yms.

Minä olen itsekin tehnyt niin paljon virheitä, että tuntuu, että kai sain nyt ansioni mukaan. En ole niin ehdoton, että pistäisin tästä heti lopullisesti poikki, sillä mun mielestäni jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden, jos muutoin kaikki on kunnossa.

Järki kamppailee vastaan, yrittää painottaa mulle, että sellaisiakin miehiä on, jotka eivät noin tee. Mutta mulla on hyvä olla mieheni kanssa. Haluanko todella heittää sen kaiken menemään. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mut ihastumisia tulee ja menee, johtiko se johonkin muuhunkin kuin ihastumisen kertomiseen kohteelle? Kyllä mun mielestä vahva liitto kestää tuollaistakin. Liian helposti otetaan heti hirveästi kierroksia tuollaisesta ja suututaan niin maan perusteellisesti, vaikka pitäis keskustella, puhua paljon, opetella yhdessä käsittelemään vaikeita asioita, antamaan anteeksi yms.

Juuri näin!
Ei johtanut muuhun.

Juuri näin!
Ei johtanut muuhun.

Teillä on mahdollisuus saada pitkä vahva liitto, jos opettelette kommunikoimaan ja käsittelemään ongelmia, joita kaikissa liitoissa tulee. Pitkään liittoon mahtuu hyvää ja huonoa, tietty voittopuoleisesti pitäisi olla hyvää. Minäkään en itse ole niin täydellinen, että voisin odottaa toiseltakaan täydellisyyttä. Anteeksi pitää pystyä antaamaan, ei toki mitä vaan, mutta esim. tuo asia on täysin anteeksiannettavissa.

oishan tuo aika loukkaus enkä kyllä jäis toista vastaavaa oottamaan. sais äijä lapikasta! jos on ihanstunu toiseen, miten voi rakastaa toista? ei onnistu,ei. varsinki jos mies on kertonu sille kehen on ihastunu ois peli selvä.... kokeilee ensin kantaako ihastus ja jos ei olet kuiten hyvänä 2:nna ettei yksin jää.

niin sitten ei pitäisi olla ongelmaa
mietin jätitkö kertomatta että oli syvempi suhde, kun itsekin ajattelen ettei nyt ihastumiset liittoa kaada...
silloin ei kannata erota vaan jatkaa yhdessä samaan suuntaan..

Juuri näin!
Ei johtanut muuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
oishan tuo aika loukkaus enkä kyllä jäis toista vastaavaa oottamaan. sais äijä lapikasta! jos on ihanstunu toiseen, miten voi rakastaa toista? ei onnistu,ei. varsinki jos mies on kertonu sille kehen on ihastunu ois peli selvä.... kokeilee ensin kantaako ihastus ja jos ei olet kuiten hyvänä 2:nna ettei yksin jää.

Kyllä on kovin mustavalkoista ajattelua. Ei se mies siitä läpimädäksi petturiksi muutu, vaikka olisi jossain tilanteessa sanonut jollekin naiselle olevansa vähän ihastunut, ei se tarkoita, että ois heti ryhtymässä suhteeseen, jättämässä vaimon yms.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:

Kyllä on kovin mustavalkoista ajattelua. Ei se mies siitä läpimädäksi petturiksi muutu, vaikka olisi jossain tilanteessa sanonut jollekin naiselle olevansa vähän ihastunut, ei se tarkoita, että ois heti ryhtymässä suhteeseen, jättämässä vaimon yms.

Jotkut hyväksyy tuollaisen. Mutta ainakin minun kohdalla se on sellainen homma että jos mies ilmoittaisi olevansa ihastunut johonkin toiseen, niin se olisi päin selvä asia ettei hän rakasta minua sillä tavalla kuin mielestäni kuuluu, ja se olis sitten siinä.

Mä ainakin ymmärrän hyvin tämän koko tilanteen ihan tällaisenaan. Toisaalta varmasti tuntuu, että aika pikkujuttu, jos ei mitään muuta tapahtunu, mutta itseni tuntien vetäisin tällaisen jutun jokaisessa riidassa yms. yms. esiin, ja mies sais kuulla siitä, ja se kaikki tosissaan stressais mua itseänikin. En siis osaa mitään neuvoja antaa, ymmärrys- ja voimahalauksen vain..

Itse olen varsin nuori, mutta siltikään ajatusmaailmani ei ole ehdoton. Ei elämästä voi tietää, eikä kukaan voi odottaa sellaista kumppania/suhdetta, joka ei joskus ihastuisi toiseen. Totta kai voi ihastua, vaikka rakastaisikin kumppaniaan - ainakin omalla kohdallani näin on ollut. Mutta ne ihastukset tulevat ja menevät. Oma äitini, jolla on reippaasti enemmän elämänkokemusta kuin mulla, käski minun jatkaa mieheni kanssa yhdessä, sillä hänen mielestään tuo ei ollut mitenkään vakava juttu. Toki se muhun sattui, sen verran vakava oli, koska en pahemmasta tiedä. Enkä kyllä haluakaan tietää.

Mutta paljon työtä on edessä, siis koska tottahan toki olen nyt epävarma miehen käytöksestä: jos tulee joskus ihastumaan johonkin, meneekö taas suinpäin kertomaan asiasta ko. naiselle vai tajuaako todella miten suhteissa toimitaan, miten toista jumalauta pitäisi kunnioittaa!

Molempien eka vakava ja pitkä suhde, joten vielä jonkinlaista opetteluakin ilmassa - vaikka yhteisiä vuosia on jo 5. Mä olen valmis antamaan tälle suhteelle kaikkeni, en haluaisi erota, ja jaksan kyllä tehdä töitä tämän eteen, selvittää asioita ja antaa mahdollisuuden meille.

Minä taidan olla liiankin jyrkkä, mut en pystyisi jatkamaan tuollaisen jälkeen, jos hän olisi kertonutkin toiselle ym. Mutta kyllä varmaan hyvä olisi jos pystyisi, tiedän että pitkässä suhteessa ihastumisia voi tulla, mutta jos en niistä tiedä ja ne pysyvät miehen pään sisällä niin ok, mutta tuossa tapauksessa valitettavasti en. Mutta tsemppiä teille, toivotaan että selviätte tuosta.

Ohimenevä ihastus suhteessa hoidetaan oman pään sisällä.

Miksi kertoi toiselle naiselle? Ihan oikeasti, tämä on avainkysymys.

Toivoiko hän jollakin tasolla, että nainen kertoisi olevansa myös ihastunut häneen ja sitten he olisivat voineet aloittaa suhteen? Tämä on ainoa looginen selitys.. Mitään muuta järkevää tai tähdellistä syytä ihastuksesta kertomisesta ihastuksen kohteelle ei ole kuin se, että haluaa vastakaikua ihastukselleen.

Joten mies olisi siis saanut kieltävän vastauksen naiselta ja sitten todennut haluavansa jatkaa mun kanssa? Ei kävisi. Mun pitää olla se ykkösvaihtoehto. En missään tapauksessa tyytyisi ottamaan takaisin miestä, joka on mennyt ihastuksessaan niin pitkälle että on suhteen toivossa mennyt kertomaan ihastuksensa toiselle naiselle ja sitten saanut pakit.. Sori, ap, tilanne on kamala.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Toivoiko hän jollakin tasolla, että nainen kertoisi olevansa myös ihastunut häneen ja sitten he olisivat voineet aloittaa suhteen? Tämä on ainoa looginen selitys.. Mitään muuta järkevää tai tähdellistä syytä ihastuksesta kertomisesta ihastuksen kohteelle ei ole kuin se, että haluaa vastakaikua ihastukselleen.

Joten mies olisi siis saanut kieltävän vastauksen naiselta ja sitten todennut haluavansa jatkaa mun kanssa? Ei kävisi. Mun pitää olla se ykkösvaihtoehto. En missään tapauksessa tyytyisi ottamaan takaisin miestä, joka on mennyt ihastuksessaan niin pitkälle että on suhteen toivossa mennyt kertomaan ihastuksensa toiselle naiselle ja sitten saanut pakit.. Sori, ap, tilanne on kamala.

Siis joo, kamala tilanne, mutta siltikin tiedän, että mies rakastaa minua eikä ole valmis tai halukas jättämään minua/aloittamaan suhdetta toisen kanssa. Uskoisin, että on kaivannut jonkinlaista jännitystä ja "lohtua" sekosortoisen suhteen keskelle.

Tämän tekee raskaaksi se, että meillä on paljon yhteisiä tuttuja tuon naisen kanssa ja väistämättäkin törmäämme häneen joskus yhteisten tuttujen kautta. Ja totta kai ko. nainen ajattelee luultavasti lopunikäänsä, että hän on mieheni elämän rakkaus ja minä en ole mitään - tiedättekö, sellainen "vahingonilo" ja sääli mua kohtaan, kun näkee meidät yhdessä. Se suututtaa, mutta pitää vain pitää pää pystyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Siis joo, kamala tilanne, mutta siltikin tiedän, että mies rakastaa minua eikä ole valmis tai halukas jättämään minua/aloittamaan suhdetta toisen kanssa. Uskoisin, että on kaivannut jonkinlaista jännitystä ja "lohtua" sekosortoisen suhteen keskelle.

Tämän tekee raskaaksi se, että meillä on paljon yhteisiä tuttuja tuon naisen kanssa ja väistämättäkin törmäämme häneen joskus yhteisten tuttujen kautta. Ja totta kai ko. nainen ajattelee luultavasti lopunikäänsä, että hän on mieheni elämän rakkaus ja minä en ole mitään - tiedättekö, sellainen "vahingonilo" ja sääli mua kohtaan, kun näkee meidät yhdessä. Se suututtaa, mutta pitää vain pitää pää pystyssä.

Tarvitsette uuden alun moninkin tavoin, joten tietyllä tapaa entisten sosiaalikovioidenkin muuttaminen ei olisi hullumpi asia. Alkakaa tapaamaan niitä tärkeitä ystävienne keskenänne, mitään tarvetta kaikenmaailman tuttujen tapaamiseen ei ole. Voit ihan rehdisti vältellä tilanteita joissa nainen on, ja keskittyä parisuhteeseesi ja niihin hyviin ystäviin, joiden kautta tätä naista ei tule 'vahingossa' tavattua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksi mies asuu nyt muualla? Oletko varma ettei pidä naiseen yhteyttä?

Asuu siksi toisaalla, että jätin hänet välittömästi asiasta kuultuani. Nyt kun olen tilannetta ja tapahtunutta sulatellut ja käsitellyt aikani myös keskustelemalla läheisteni kanssa, olen päässyt tämän yli ihan uskomattoman nopeasti (siis että kykenen ihan sydämestäni sanomaan, että voin antaa tämän anteeksi miehelleni ja että tällainen ei murskaa suhdettamme), vaikka siis suurin työ on tietysti vielä edessä: elämä tapahtuneen jälkeen, tästä yhdessä selviäminen luottamuksen palauttaminen.

Ja jos yhteiselo ei enää onnistu, jos sattuukin liikaa myöhemminkin, jos en vaan kestä, niin sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin erota lopullisesti. Nyt kuitenkin yhteenpaluu tuntuu ainoalta oikealta ratkaisulta, varsinkin, kun haluamme molemmat elää yhdessä. Ja enhän voi 100-varmaksi sanoa, ettei ole yhteydessä tuohon toiseen naiseen, mutta enhän voi muutoinkaan täysin varma olla, siis vaikka asuisimmekin yhdessä tms. Kyttäämään en ala myöhemminkään.

Mutta siis uskon hyvin vahvasti, ettei todellakaan ole tekemisissä tai yhteydessä ko. naiseen, eiköhän ymmärtänyt kuinka julmasti teki ja koska vannoo rakkauttaan ja haluaan olla yhdessä, en usko, että vielä jatkaisi typeryyksiä. Tietää, että kuulisin kyllä jos jotain väärää vielä tekisi.

Meillä on tilanne suraava. Olemme seurustelleet neljä vuotta. Kahden vuoden seurustelun jälkeen sain kuulla kuinka mieheni oli kännipäissään tunnustanut entiselle ihastukselleen (mieheni oli ihastunut ko. naiseen ennen kuin tutustui minuun, nainen ei ollut kiinnostunut miehestäni) kuinka minä olen hänelle vain tämän toisen naisen korvike ja kuinka hän haluaisi oikeasti jakaa elämänsä tämän toisen naisen kanssa. Koko kahden vuoden ajan hän olisi vain halunnut olla tämän toisen naisen kanssa.
No mieheni katui tapahtunutta ja ja oli hyvin pahoillaan ja pyyteli kovasti anteeksi. Hän oli ollut väärässä hänelle aina välillä tuli ihastuksen tunteita ja nyt kun hän oli kännissä mennyt noita asioita latelemaan hän olikin tajunnut että ne olivat pelkkää valhetta, hän vain piti ystävänä tästä ihmisestä todella paljon ja luuli sitä ihastukseksi.
Tätää asiaa puitiin viikkoja varmasti kuukausia, mieheni vaakutteli minulle, että minä ihan oikeasti olen hänen elämänsä nainen. Lopulta aloin luottamaan ja uskomaan häntä, suhteemme jatkui.

Itsekin ehdin pienen ihastumisen kokea, mutta se lopahti ennen kuin ehti kunnolla alkaakkaan. Ja nytten taas tämä sama nainen on jo kuukausia pyörinyt mieheni mielessä, mutta hän ei ollut uskaltanut kertoa siitä minulle. Yhteisen hyvän ystävämme oli lopulta pakko kertoa minulle kuinka mieheni oli soittanu hänelle yksi ilta ja sanonut kaipaavansa tätä toista naista. Pistin mieheni tilille ja kyllä hänellä oli TAAS ihastumista samaan naiseen.
Minulle riitti halusin erota, vaikka kuinka sattui ja vaikka kuinka rakastin miestäni. Hän on unelmien prinssi kaikki ovat aina kadehtineet täydellistä miestäni, ja hän onkin mitä ihanin mies, tätä yhtä asiaa lukuun ottamatta.

No mieheni kertoi taas tälle naiselle olevansa ihastunut, nainen ei ollut hänestä. Tähän samaan aikaan vielä asuimme yhdessä vaikka erosta olimmekin puhuneet ja pistäneet jollain asteella täytäntöökin. Taas asiassa tapahtui niin, että mies vaakuutti minulle, että minä olenkin hänen elämänsä rakkaus, hän erehtyi, myönsi kyllä olevansa ihastunut, mutta oli tajunnut, että ei hänellä olisi mitään tulevaisuutta naisen kanssa vaikka he olisivatkin molemmat toisistansa kiinnostuneita.

Olen ehkä todella naurettava, mutta jollain tavalla uskoin häntä, mieheni ei todellakaan ole paha ihminen ja luulen, että tämä on ollut hänelle joku kasvuvaihe. Tämä on molempien ensimmäinen oikeasti vakavasti otettava suhde ja olemme alta 25. Halusin antaa miehelleni anteeksi ja uskoa häntä, mutta en vieläkään kunnolla pysty siihen. Olemme edelleen yhdessä, mutta muutin omaan asuntoon. Olen nyt muutaman kuukauden asunut omillani ja seurstelemme edelleen. Mutta tämä päivä sai minut hakemaan kaiken mahdollisen tiedon ja vertaistuen. Mieheni on taas ihastunut yhteen ystävääni, jota hän ei edes tunne. Olen lopen uupunut. Mieheni vaakuttaa että ei missään nimessä halua ystäväni kanssa ikinä mitään hän haluaa vain minut jakamaan kanssaaan elämää.

Nyt kun kirjotan näitä tapahtumia, tietenkin lyhennettynä ja kärjistettynä, tuntuu kuin olisin täysi nolla, miksi ihmeessä olen niin tyhmä ja pelkuri että roikun vieläkin samssa miehessä. Ja tiedän, että jos nyt jättäisin mieheni ei minun tarvitsisi yksin olla, jos en haluasi. Mutta en vain tiedä enää mitä tehdä. Minulla ei ole ketään jolle voisin kertoa ja jolta saisin objektiivisen näkemyksen.
Kiitos kovasti jos edes joku jaksoi lukea pitkän kirjoutukseni ja vielä kiitollisempi olisin jos joku jaksaisi vielä vastatakkin.

Luultavasti miehellesi on parempi että eroatte. Eihän tuollaista syvällisyyden määrää, mielipiteiden mustavalkoisuutta ja mäkätysmökötysanalyysia kestä pirukaan.

Minna:
Mun mielestä sun kirjoituksen perusteella sun mies saattaa hyvinkin rakastaa sua ihan kovasti ja tarkoittaakin kaikea hyvää mitä sanoo sulle. Mutta, mun mielestä ihminen jolla on useampia ihastuksia/toistuvia ihastuksia samaan ihmiseen oman parisuhteen ulkopuolella ja joka niille jotain tekee(kertoo ihastukselle/kaverille tms) ei oikeasti ole kykenevä oikeaan ja vakavaan parisuhteeseen. Eli tavallaan mies haluaa sekä syödä että säästää kakun. Haluaa pitä sinut mut samalla kuitenkin ihastua ja kokeilla vähän onneaan näiden ihastusten kanssa.
Itse en tuollaista jaksaisi, ja luulen et se vaatii aika paljon kestokykyä keneltä tahansa, varsinkin kun ei kukaan voi tietää kasvaako ja kypsyykö mies "kunnolliseksi" ja jättää nää ihastumiset ym, vai onko se hänen tapansa olla ja elää, aina vaan.
Hankala tilanne, kovasti tsemiä sulle!!

Minä itse olen ollut pari kertaa ihastunut toiseen mieheen suhteemme aikana, jota on nyt kestänyt 12v. Ihastukset ovat kestäneet muutaman viikon, jonka jälkeen ovat menneet ohi. Miehen kanssa ollaan joskus keskusteltu asiasta ja hänkin on myöntänyt, että on kerran ollut ihastunut suhteemme aikana. Itse en pidä asiaa mitenkään ongelmana, koska mitään ei ole tapahtunut. Ajattelen ,että ihmiset tapaa elämänsä varrella paljon ja kaikenlaisia ihmisiä ja jotkut ihastuttaa ja toiset taas vihastuttaa.
Minusta on naivia ajatella, ettei toinen voisi koskaan tuntea mitään ketään toista kohtaan. Minun tunteet ei ainakaan miestäni kohtaan kokoajan roihua täysillä, vaan välillä tunteet hieman uinuu ja sitten ne taas herää.
Silloin kun olen itse tuntenut ihastumista toiseen en todellakaan ole ajatellut jättäväni miestäni, tai että olisin halunnut viritellä jotain ulkopuolista suhdetta. Minusta rakkaus on sitä, että silloinkin, kun rakkaus omaan puolisoon ei roihua halutaan silti pysyä uskollisina ja herätellä niitä tunteita taas omaan kumppaniin.
Taisi mennä vähän asian vierestä...

Yhteistyössä