Kannattaako odottaa miestä joka on naimisissa mutta joka sanoo rakastavansa minua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ARGH!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos et edes tahdo tuota "tahdotonta lapasta", niin miksi edes kysyit asiaa?

Itse odotin varattua miestä, ja nyt olemme olleet yhdessä kuutisen vuotta. Meidän oli tarkoitus olla yhdessä, joten järjestimme asiat niin että se onnistui. Harvinaista varmaan, mutta kyllä ihmiset voivat tehdä parisuhteissa(kin) vääriä valintoja, ja ne on oikeus myös korjata.

Kysyin koska tietenkin edelleenkin rakastan häntä ja hän minua. Tuo "tahdottomuus" johtuu luonnollisesti vaimon niin suuresta vallasta asiassa kuin asiassa ettei mies uskalla eväänsäkään liikauttaa ilman stressiä suuntaan eikä toiseen. En voi vaan ymmärtää miten vaimo kuvittelee miehen jaksavan tuollaista kohtelua mitä hän harrastaa. Mies on niin tyypillinen pompoteltava uhri narsistiselle ihmiselle.

Tiedän että tuo mies on pettänyt vaimoaan aiemminkin ja tulee varmasti vielä pettämään myöhemminkin. Saitte minut järkiini! Ei tuollaista miestä kukaan täysjärkinen nainen ansaitse!

Kyllä sitä tuntee nyt itsensä hyväksikäytetyksi. :/ En tule varmasti enää rakastumaan varattuun mieheen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän että tuo mies on pettänyt vaimoaan aiemminkin ja tulee varmasti vielä pettämään myöhemminkin. Saitte minut järkiini! Ei tuollaista miestä kukaan täysjärkinen nainen ansaitse!

Kyllä sitä tuntee nyt itsensä hyväksikäytetyksi. :/ En tule varmasti enää rakastumaan varattuun mieheen!

Luultavasti samat jutut oli tuolle ekalle toiselle naiselle, niin kauan kuin hän uskoi ja luultavasti vaimo tiesi siitäkin suhteesta, mutta ei halua nostaa liikaa moisista hairahduksista melua, tietää että routa porsaan kotiin ajaa ja taas menee heillä superhyvin... jonkin aikaa kunnes taas löytyy joku ihanainen...

Mies ei valehtele. Hän alkoi kerran itkemään kesken keskustelumme. Olivat riidelleet vaimon kanssa. Näkeehän sen miehestä että hän on ihan väsyksissä! :o Olen kuullut puhelimessa kun mies riidellyt vaimonsa kanssa. Eipä ollut kovin terve meininki.

Se diagnoosi on ihan totta ja mies joutuikin alussa hoitamaan vauvaa lähes koko ajan kun vaimolla meni pinna niin pienestä joka asiaan. Ei tuo mies valehtelisi tuollaisista asioista. Hän on kai niin kyllästynyt olosuhteisiin kotonaan että kai sitten haki lohtua muualta.

Heillä on pieni vauva ja vaikka vauvan syntymä on odotettu ja maailman suurin ja rakkain ja tärkein juttu, niin se myös kääntää kaiken päälaelleen.

Se on kaiken ihanuuden keskellä raskasta ja laittaa parisuhteen uudelle tolalle.
Siinä voi pinna kiristyä puolisoiden kesken kun valvotaan yöt vauvan kanssa ja tulee riitoja.

Kirjoitit, että mies JOUTUI alussa hoitamaan vauvaa kun vaimo oli väsynyt.
herranen aika sentään, onhan se sen miehenkin lapsi ja ei sellaista ihmenaista ole syntynytkään joka jaksaisi väsymättä hoitaa 24h joka päivä, hengähdystauko on paikallaan.
Vingutko sinä miehen perään joka valittaa jos joutuu omaa lastaan hoitamaan.

Nyt taitaa olla niin, että kotona pyörii koko elämä ja vaimon mielenkiinto ja jaksaminen vauvan ympärillä ja tämä itsekäs mies ei kestä sitä kun ei saa huomiota vaimoltaan ja sitten "viisaana" miehenä ottanut itselleen naikkosen jolle pieniä valheita ja lepertelyjä syöttämällä saa piparia ja ihailua ja hellyyttä.

Sitten kun vauva tuosta kasvaa niin se on heippa sinulle.

Ole nyt viisas ja ala katsomaan vapaata miestä, ettet heitä aikaa hukkaan tuollaisen kanssa.

Sellaista on telkkarissakin todistettu, että joku pettäjä on hoidolleen valehdellut kyynelissä silmin vaimonsa juuri kuolleen. Tosiasiassa vaimo oli elämänsä kunnossa ja heillä oli yhteinen pieni lapsi.

Eli tuon miehen koko tarina vaimon diagnoosista (ellet ole sitä lappua omin silmin nähnyt) ja hankaluudesta saattaa olla ihan kokonaan sepitettyä. Riidoista taas ei koskaan ulkopuolisena tiedä, mistä ne ovat saaneet alkunsa. Eli tilanne ja miehen osuus siinä saattaa oikeasti olla koko lailla miehen tarinoinnista poikkeava. Etenkin, kun mies on ennenkin vaimoaan pettänyt, niin varmaan tarinavalikoima siinä jo ehtinyt kehittymäänkin; nehän hakee toiselta naiselta juuri sitä sääliä, lohtua ja rakovalkeaa (anteeksi karkea ilmaisu). Kun heillä on kotona niiiin vaikeaa; vaimo on ihan karmea, lapsen takia vaan yhdessä elelevät.

Kysymys vielä tosiaan; haluaisitko sä todella tuollaisen miehen kanssa oikeaan parisuhteeseen? Miehen, joka ei kykene puhumaan asioista, jos ongelmia tulee, vaan hyppää vieraaseen petiin lohtua hakemaan?

Ei, vaan olen ihaillut juuri miestä kun hän on niin esimerkillinen ja kärsivällinen vauvan kanssa! Eikä hän valita lapsen hoitamisesta. Sanoi että se on hänelle luontevaa koska hän on itse kasvanut isossa perheessä. On vain vaikeaa ollut hänellä kun hän joutuu olemaan se ainoa kärsivällinen ja miehellä on työssä ja opiskelussa tällä hetkellä ihan riittävästi stressiä mutta vaimo ei sitä halua ajatella. Sääliksi käy siis mies jolle sysätään kaikki vastuu ja vaimo vain tsättäilee koneella alituisee miehen mukaan ja nukahtaa telkkarin ääreen!

Onko tuo sitten reilu meininki?

Ei, vaan olen ihaillut juuri miestä kun hän on niin esimerkillinen ja kärsivällinen vauvan kanssa! Eikä hän valita lapsen hoitamisesta. Sanoi että se on hänelle luontevaa koska hän on itse kasvanut isossa perheessä. On vain vaikeaa ollut hänellä kun hän joutuu olemaan se ainoa kärsivällinen ja miehellä on työssä ja opiskelussa tällä hetkellä ihan riittävästi stressiä mutta vaimo ei sitä halua ajatella. Sääliksi käy siis mies jolle sysätään kaikki vastuu ja vaimo vain tsättäilee koneella alituisee miehen mukaan ja nukahtaa telkkarin ääreen!

Onko tuo sitten reilu meininki?

Siis mies käy töissä ja opiskelee. Työskenteleekö hän kotona?

Jos vaimo vain aamusta iltaan tsättäilee koneella niin kuka hoitaa päivällä vauvan?

Vai onko vaimo vain väsynyt ja haluaa omaa aikaa miehen tultua kotiin ja tsättäilee hetken koneella illalla ja sitten katsoo lempisarjansa ja nukahtaa siihen.

Aamulla mies menee töihin ja vaimo tekee täyden "työpäivän" vauvan kanssa.

Minun sympatiani ovat kyllä nyt sen vaimon puolella.
Sitten kun olet äiti niin tajuat sen oman ajan tärkeyden kun mies tulee kotiin.

Minä olenkin äiti! Tarkoitinkin isyysloma-aikaa kun mies oli kotona vaimonsa kanssa ja viikonloppuja. Noilta ajoilta mies vaan tehnyt päätelmän että vaimo vain koneella kaiken päivää. Tietty vaimolla on oikeus omaan aikaan! Tuo nyt on niin ikuisuuskysymys... mutta se asenne joka miehen vaimolla on lapsen hoitamista kohtaan on kuulemma ollut alusta asti aika nuiva. Kiroillut isoon ääneen kun vauva ei syö ja raivonnut ihme pikkuasioista. Kyllä mies on mielellään lapsen kanssa aina kun ehtii ja sanoi haluavansa olla vaikka koti-isä jos ei olisi valmistumis-stressiä ja työpaineita. Vaimon lyhytpinnaisuus vaan huolettaa miestä jo lapsen kannalta...

Minä olenkin äiti! Tarkoitinkin isyysloma-aikaa kun mies oli kotona vaimonsa kanssa ja viikonloppuja. Noilta ajoilta mies vaan tehnyt päätelmän että vaimo vain koneella kaiken päivää. Tietty vaimolla on oikeus omaan aikaan! Tuo nyt on niin ikuisuuskysymys... mutta se asenne joka miehen vaimolla on lapsen hoitamista kohtaan on kuulemma ollut alusta asti aika nuiva. Kiroillut isoon ääneen kun vauva ei syö ja raivonnut ihme pikkuasioista. Kyllä mies on mielellään lapsen kanssa aina kun ehtii ja sanoi haluavansa olla vaikka koti-isä jos ei olisi valmistumis-stressiä ja työpaineita. Vaimon lyhytpinnaisuus vaan huolettaa miestä jo lapsen kannalta...

Aha.
Tulee vähän outo mielikuva tuosta miehestä tuon tekstin perusteella.

Taitaa se mies olla "outo" eikä se nainen.

Etkö itse huomaa näissä kirjoituksissasi tiettyä outoutta tai sitten ne vaaleanpunaiset silmälasit päässä ei huomaa miehessä hälyyttäviä piirteitä, mutta ihan vain neuvona, että karkuun ja lujaa tuollaista miestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ARGH!:
Rakastuin itsekin häneen ja nyt tällainen piilotteluleikki alkaa rikkoa minua pahemman kerran kun mies aiemmin itse sanoi ottavansa eron! En voi ymmärtää miten hän jaksaa kiemurrella ja myötäillä vaimoaan vaikka hän ei voisi vaimostaan vähempää välittää! Tuo on aika törkeää tunteilla leikkimistä.

Jos mies ei välittäisi vaimostaan, vaan rakastaisi vain sinua, niin olisi ottanut eron, ei asuisi vaimonsa kanssa vaan asuisi sinun kanssasi.
Mies valehtelee vaimolleen. Luuletko ettei hän valehtele sinulle?

Haluatko tosiaan pettävän ja valehtelevan miehen joka ei pidä lupauksiaan?... no, onnea valitsemallesi tielle.

Ap on kyllä sinisilmäisyyden huippu! Tuolla pariskunnalla on aivan normaaleja riitoja ja tavallisia ongelmia. Ap menee siihen väliin sekoilemaan ja uskoo miehen valheita. Ja tuollaisen idioottiukon kanssa sen vaimon pitäisi olla aina kuin aurinko, vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin:

Aha.
Tulee vähän outo mielikuva tuosta miehestä tuon tekstin perusteella.

Taitaa se mies olla "outo" eikä se nainen.

Etkö itse huomaa näissä kirjoituksissasi tiettyä outoutta tai sitten ne vaaleanpunaiset silmälasit päässä ei huomaa miehessä hälyyttäviä piirteitä, mutta ihan vain neuvona, että karkuun ja lujaa tuollaista miestä.

Myönnetään myönnetään, olen ollut sinisilmäinen. :/ Tiedän sen nyt varsin hyvin. On sen verran rikottu olo mutta omaa syytäni tietty kun leikkiin lähdin!

Mies tosiaan alkanut vaikuttamaan ihme kiemurtelijalta etten välttämättä häneen haluaisi edes syvemmin arjessa tutustua. Säästyn varmasti monelta harmilta kun pakenen miehen kynsistä. Hän on mukava ihmisenä mutten tosiaan voi luottaa mieheen jostain syystä. Mies osaa olla vakuuttava ja älykkään oloinen mutta jokin hänessä osoittaa hänen olevan pelkuri.

Tuon miehen vaimolla on luultavimmin ollut synnytyksen jälkeistä masennusta. Pettämiset ei ainakaan tilannetta paranna! Mies saisi todellakin peiliin katsoa. Leppoisinkin vaimo saattaa muuttua hirviöksi vauvan saatuaan! Siinä kysytäänkin todellista miehuutta kuka pystyy olemaan vaimonsa tukena vaikeissakin myrskyissä.