känniräyhääjäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naisenalku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naisenalku

Vieras
minulla on kummallinen ongelma...
viimeaikoina yhdessä mieheni kanssa "vapaalle vaihtaminen" ei ole enää onnistunut.
Olemme olleet yhdessä kohta 2 vuotta, asumme saman katon alla, ei lapsia.
Rakastan miestäni ja hän minua. parisuhteessa menee siis loistavasti paitsi...
minusta on kuoriutunut ihme "kännirähjääjä" heti kun saan alkoholia.
Siis emme ole mitään juoppoja =) käymme pari kertaa kuussa kaupungin yöelämässä. Kumpikin tekee aika stressaavaa työtä joten arki-illat vietämme usein kahdestaan kotona rentoutuen ja kumpikin kokee saavan tukea toiselta. parisuhde tuntuu läheiseltä, turvalliselta ja hellältä. Kun lähdemme pitkästä aikaa yhdessä ulos, mieheni tuntuu etäiseltä.
minusta tuntuu että hän ei yhtään kiinnitä huomiota minuun, juttelee vain kavereidensa kanssa. jos yritän virittää hänen kanssaan jotain keskustelua, hän vaikuttaa jotenkin ärtyisältä, sanoo nopeasti "joojoo" ja aloittaa keskustelun kavereidensa kanssa. hän perustelee käytöstään sillä että näkee kavereitaan harvemmin, minua taas joka ilta kotona.
ymmärrän tämän kyllä mutta... itse muutun taas muutaman alkoholiannoksen jälkeen todella huomionkipeäksi. mies ei yleensä kommentoi asuvalintaani paitsi jos se on kaamea. itse taas haluaisin että hän huomaisi minut. kun en saa huomiota, kehitän riidan tai riitä kehittyy. illan aikana tajuan hämärästi itsekin että riidassa ei ole mitään järkeä mutta olen vain niin vihainen ja jotenkin kostonhaluinen. saatan häipyä baarista sanomatta miehelleni mitään jne. mieheni jälkeenpäin pilailee minun olevan draamakuningatar. olen yrittänyt puhua miehelleni, sanoa että tarvisin haluaisin vain hieman "kuherrella", muutamia suukkoja jne. illan aikana. en tarvitse hänen huomiotaan koko illaksi. vain silloin tällöin. toisaalta eipä tuo oma käytöksenikään mitenkään johda mihinkään kuherteluun.
miten saisin siis itseni käyttäytymään? ja mieheni huomaamaan minut? tulisiko hänen edes huomioida minua enemmän?

en todellakaan juo paljon, vain muutaman lasin viiniä (pieneen huppeliin). pitäisikö minun lopettaa juominen kokonaan? lopettaa mieheni kanssa ulkoilu?
ja ennen kaikkea, miten saisin hillittyä itseni?
olen itse tullut siihen tulokseen että kehitän riidan saadakseni mieheltäni JOTAIN huomiota kun ei koe saavani tarpeeksi sitä positiivista. (siis ulkoilessamme, muuten kyllä yllinkyllin). mikä saa aikuisen naisen käyttäytymään näin lapsellisesti?

Entäs jos mukanasi olisi pari omaa kaveriasi joille voit itse pölöttää koko illan niin ettei tarvitse ikävystyä kun mies juoruaa omien kaveriensa kanssa. Silloin ei ehkä edes tee niin mieli kiehnätä miehen kainalossa koko iltaa, eikä ottaisi päähän.

Voi sitä ulkoilla vissylinjallakin. Ja totta ilmeisesti, että miehesi on suhteessanne edennyt pidemmälle kuin sinä, hän kaipaa jo ulkopuolistakin seuraa (kavereitaan) . Sinä et ilmeiseti vielä,. mutta älä riistä tuota henkireikää häneltä, siitä ei hyvää seuraa.

On ihan normaalia, että tyttöystävä ei ole poikaystävän silmäterä silloin kun ollaan kaveriporukalla liikkeellä. Itse ajattelen, että kuhertelu on kahdenkeskisiä hetkiä, porukassa ollaan juuri siksi, että saa jutella ja olla ulkopuolisten ihmisten seurassa. Ehkä olet vain niin tottunut saamaan mieheltäsi huomiota, että baari-ilta saa pasmasi sekaisin. Hyvä idea oli tuo, että pyydä omiakin kavereitasi mukaan. Silloin et ajattele kokoajan sitä että mies ei kohdista sinulle juuri silloin jakamatonta huomiotaan.

eli kavereille soitto :)
heh, oma käytökseni on kyllä aivan käsittämätöntä... joskus mieheni on baari-illan aikana ohi menen suudellut poskelle ja kuiskannut korvaan jotain "näytät käsittämättömän hyvältä" ja olen ollut suu muikeana silmät säihkyen loppu illan vaikka olin tämän jälkeen miehelleni taas kuin ilmaa :) olen yrittänyt sanoa miehelle että vastaavanlainen käytös olisi toivottua, koska silloin tuo "primitiivinen minäni" pysyisi kurissa muutamasta alkoholiannoksesta huolimatta. mutta hän ei ota tätä känniräyhäämistäni niin "vakavasti" (siis hänen iltaansa se ei pilaa ja seuraavana päivänä hän vain nauraa käytökselleni) että hän muistaisi... eli pilaan vain oman iltana yrittämällä "pilata mieheni illan" huomionhakuisuudellani...
tottakai myös kun kotona on kylppärissä laittaunu yli tunnin jaa vaatteita on valittu toinen mokoma niin oishan se ihanaa saada muutamia kohteliasuuksia ja kuolaavia silmäyksiä omalta rakkaaltansa... eikö? mieheni ei taida olla oikein "pelimiehiä" kuin ei osaa tuollaisia sulavia heittoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen:
tottakai myös kun kotona on kylppärissä laittaunu yli tunnin jaa vaatteita on valittu toinen mokoma niin oishan se ihanaa saada muutamia kohteliasuuksia ja kuolaavia silmäyksiä omalta rakkaaltansa... eikö? mieheni ei taida olla oikein "pelimiehiä" kuin ei osaa tuollaisia sulavia heittoja :)

No ei kai sitä enää tarvitse pelimies olla jos on sunlaisen tytön saanut :)

Mutta joo, toki silti pitää nainen huomioida.

Taisto Sarkolan väitöstutkimuksen mukaan alkoholi nostaa naisen veren testosteronipitoisuutta keskimäärin 65%. Nainen, joka käyttää e-pillereitä ja nauttii alkoholia kohoaa testosteronin määrä 270%. Tutkijan mukaan testosteronin määrän kohoamisella saattaa olla vaikutusta naisen aggressiviseen käytökseen, sekä libidon (seksihalujen) kohoamiseen. Tutkimukseen osallistui 183 naista ja ne suoritettiin valvotuissa olosuhteissa.- Tutkimus hyväksytty Helsingin yliopistossa vuonna 2001".

Uusimpien tutkimuksien mukaan vaihdevuodet saattavat alka 20-vuotiailla naisilla ja nuoremmillakin itseasiassa kysymyksessä saatta olla pms (pre menstrual syndrome =kuukautisia edeltävä oireyhtymä), johonka tiedetään kuuluvan yli 150 psyykkistä ja fyysistä oiretta. Myös kilpirauhasen vajaatoiminta saatta vaikuttaa voimakkaasti mielialavaihteluihin.
Syötä Googlelle hakusanaksi -pms oireyhtymä-, niin tiedät enemmän, mistä kenkä saattaa puristaa.

Ei kai miehen huomiointi puute mistään naisen hormoneista johdu. Mies on moukka jos ei osaa kohteliaisuuksia sanoa kun yhdessä lähdetään iltaa viettämään. Tietyst pitää seuralainen huomioida!!!!!

Yhteistyössä