Kans.väl. lennot, miten paljon aiemmin lähtöselvitykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä koklaan tuota internet-lähtöselvitystä. Mutta koska miehellä on oma varaus ja tytöllä oma, niin mun täytyy tehdä se kahdesti, ja saanko mä sitä kautta noille vierekkäiset istumapaikat? :|

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Kyllä niitä hymyilytti - kapteeni oli kuuluttanut että odotetaan yhtä Turkista saapuvaa matkaajaa ja lähdetään vasta sitten :D
Mutta en mä voinut mitään sille, että Lufthansa oli jälleen kerran myöhässä :/

No ei toki :). Ja kiva kun odottivat! jos on kahdella eri yhtiöllä buukattu niin yleensä viis veisaavat...

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä koklaan tuota internet-lähtöselvitystä. Mutta koska miehellä on oma varaus ja tytöllä oma, niin mun täytyy tehdä se kahdesti, ja saanko mä sitä kautta noille vierekkäiset istumapaikat? :|
Öö, tässä en oo kyllä asiantuntija, mutta muistelisin että lentoyhtiöstä riippuen voi tuossa vaiheessa klikata sen paikan minkä haluaa? Tämä voi siis riippua ja roikkua monesta seikasta eli en mee takuuseen, mutta jos pääset klikkaamaan, niin sen pitäisi sitten olla pysyvä valinta...Joissain tapauksissahan paikat saa vasta kun menee koneeseen eli niitä ei oo määritelty ollenkaan edes lähtöselvityksessä.

Olen matkustellut aika paljon työkseni ja mennyt kentälle aina n. 1h ennen. Vielä kertaakaan en ole myöhästynyt koneesta, tosin aika tarkalle on joskus mennyt jos turvatarkastuksessa jonoa. Bussissa kannattaa pissattaa ainakin pienempi lapsi, ettei hätä tule juuri jonottaessa.

Suosittelen edellä mainittuja internet check inniä tai automaatti check inniä + backage droppia. Internetissä pääsee Finnairilla valitsemaan halutun paikan ja viereiset onnistuu, jos kukaan ei ehdi välin tekemään omaa varaustaan. Luulisi paikkojen vaihdon onnistuvan vielä koneessa, jos näin sattuu käymään.

Tulostakaa liput paperille tai lähettäkää tekstiviestinä omaan puhelimeen, koska tarkastavat liput turvatarkastuksessa. Jos paluumatkalla käyttävät internet check inniä, niin kannattaa tulostaa liput aina paperille. Monissa muissa maissa nimittäin vaaditaan aina kirjallinen dokumentti ja pelkkä tekstari ei riitä.

Yhteistyössä