Kantasuomalaismies järkyttyi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rasisti on se joka rodun, ihonvärin tai kansalaisuuden perusteella määrittää huonommaksi.

Sua mun piti vielä kritisoida siitä että ei, ei me suomalaiset nähdä kaikkia tummaihoisia samannäköisinä.

Tai mä en ainakaan näe. Etkä säkään voi puhua kuin itsestäsi.

Mikäli viittasit minuun rasismisyytöksilläsi, niin itse tekemäsi määritelmän perusteella se ainakin meni metsään ja lujaa.

Toisekseen. Meille kaikille suomalaisille on vaikeampaa erottaa tummaihoisia tai aasialaisia toisistaan kuin oman rotumme edustajia. Sen toteaminen ei ole mitenkään rasistista tai ketään loukkaavaa. Se vain on siten. Ihan yhtälailla aasialaiset erottavat oman rotunsa edustajien piirteet paremmin toisistaan kuin meidän eurooppalaisten jne.
Se vain menee niin. Ei tuon asian toteamisen vuoksi tarvitse ketään kritisoida. Joten kyllä, voin puhua muista kuin itsestäni.

Kai se kaikkialla menee ja onhan se ymmärrettävää, jos on oman näkemyksensä suhteen kovin ehdoton ja kun näkemykset eroavat toisistaan merkittävästi, on vaikea löytää mitään yhteistä tekijää.

Nämä rasisti syyttelyt on omasta mielestäni lähinnä huvittavia. itse olen tekemisissä eri maiden kansalaisten kanssa päivässä useammin, kuin suurin osa suomalaisista vuodessa ja pidän siitä työssäni. Se, että suhtautumiseni tämän hetken maahanmuuttopolitiikkaan on jyrkkä, johtuu täysin syystä. Ymmärrän millaisia ongelmia tietyt kulttuurit maahamme tuovat. Huvittavinta tässä on se, että ne ulkomaalaiset, joiden kanssa olen tekemisissä ja joiden omista kotimaista tätä kansanvaellusta suomeen on tullut, pitävät suomalaisia hyväuskoisina hölmöinä, jotka eivät ymmärrä mitä ovat tekemässä ja millaisesta kulttuurista nämä ihmiset tulevat.

En ole eläessäni tuominnut ketään ihonvärinsä tai kansallisuutensa perusteella, muttei se tarkoita sitä, ettenkö ymmärtäisi ja hyväksyisi sitä tosiasiaa, millaisia ongelmia tietyt kulttuurit tuovat mukanaan ja miten ihmisten toiminta on sidoksissa siihen, missä he ovat kasvaneet. Kaikkialla on aina poikkeuksia ja erityistapauksia, muttei se muuta yleistä linjaa miksikään.
Samoin itse olen ollut hyvin paljon niin turvapaikanhakijoiden ja työperäisen maahanmuuton mukana tulleisiin ja tämä näkyy varmasti ajattelutavassani. En ole mielestäni äärimmäisen rasistinen, mutta kokemukset tietyistä kansalaisuuksista ovat pelkästään negatiivisia, joten väkisinkin tämä taustalla vaikuttaa suhtautumiseeni noihin kanssallisuuksiin. En kyllä ole mitenkään suvaitsevainenkaan ja mitä rikollisuuteen tulee, niin olen kaikkea rikollisuutta vastaan tasapuolisesti. Siksi esimerkiksi tässä ketjussa olen voimakkaasti tuonut esille sen, ettei kuvan julkaiseminen vahingossa rikoksesta epäillyn kuvana ole vähäpätöinen juttu.

Samoin itse olen ollut hyvin paljon niin turvapaikanhakijoiden ja työperäisen maahanmuuton mukana tulleisiin ja tämä näkyy varmasti ajattelutavassani. En ole mielestäni äärimmäisen rasistinen, mutta kokemukset tietyistä kansalaisuuksista ovat pelkästään negatiivisia, joten väkisinkin tämä taustalla vaikuttaa suhtautumiseeni noihin kanssallisuuksiin. En kyllä ole mitenkään suvaitsevainenkaan ja mitä rikollisuuteen tulee, niin olen kaikkea rikollisuutta vastaan tasapuolisesti. Siksi esimerkiksi tässä ketjussa olen voimakkaasti tuonut esille sen, ettei kuvan julkaiseminen vahingossa rikoksesta epäillyn kuvana ole vähäpätöinen juttu.

(y)

No heti ymmärsin sinua paremmin :)

Mikäli viittasit minuun rasismisyytöksilläsi, niin itse tekemäsi määritelmän perusteella se ainakin meni metsään ja lujaa.

Toisekseen. Meille kaikille suomalaisille on vaikeampaa erottaa tummaihoisia tai aasialaisia toisistaan kuin oman rotumme edustajia. Sen toteaminen ei ole mitenkään rasistista tai ketään loukkaavaa. Se vain on siten. Ihan yhtälailla aasialaiset erottavat oman rotunsa edustajien piirteet paremmin toisistaan kuin meidän eurooppalaisten jne.
Se vain menee niin. Ei tuon asian toteamisen vuoksi tarvitse ketään kritisoida. Joten kyllä, voin puhua muista kuin itsestäni.

En mä viitannut keneenkään ketjussa kirjoittavaan vaan nimittelin yleisesti rasisteja. Sun kanssa olen useasta asiasta samaa mieltä mutten tästä.

Ja voi olla ehkä vaikeampaa. Mulle ei ole kun lähes joka päivä muun rotuisia näen. Ja siksipä yhä kritisoin. Sä et voi sanoa "me suomalaiset", et voi puhua mun suullani. Mäkin olen suomalainen.

Mut nyt työmaalle.

• Tykkää
Reactions: Softy
En mä viitannut keneenkään ketjussa kirjoittavaan vaan nimittelin yleisesti rasisteja. Sun kanssa olen useasta asiasta samaa mieltä mutten tästä.

Ja voi olla ehkä vaikeampaa. Mulle ei ole kun lähes joka päivä muun rotuisia näen. Ja siksipä yhä kritisoin. Sä et voi sanoa "me suomalaiset", et voi puhua mun suullani. Mäkin olen suomalainen.

Mut nyt työmaalle.

Suomi on kansa, kansa tekee MEISTÄ suomen. Joten lopputulema on se mitä SUOMLAISET HALUAVAT. Ja sellainen maa, me olemme.

Taas niitä päiviä -ja viimeksi eilen koin samoin- kun hävettää ihan helvetisti olla suomalainen.

Kaikkien punaniskarasistipaskaäijien- ja naisten pitäisi joutua nakuna viikoksi häkkiin keskelle afrikan maaseutua tietäen että viikon kuluttua häkki avataan ja sit joutuu elämään keskellä näitä niin pelättyjä tummaihoisia.

Viikon kuluttua häkin avaamisesta saisivat palata kotiinsa ja nähdä maailman erilaisin silmin.
Duoda duoda. Jos suomalainen nainen laitettaisiin viikoks häkkiin nakuna, niin minuutissa ois afrikkalaiset seonneet ja raiskanneet sen naisen. Ei kaikki miehet, mut liian moni.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Duoda duoda. Jos suomalainen nainen laitettaisiin viikoks häkkiin nakuna, niin minuutissa ois afrikkalaiset seonneet ja raiskanneet sen naisen. Ei kaikki miehet, mut liian moni.

No äh. Taisi olla huono veto toi naku tohon. Mun pointtini oli se, että viikon pelkäisivät miettien mitä tapahtuu kun häkki aukeaa ja sit ei tapahdukaan kuin se että sulle tuodaan vaatteita viedään turvaan. Vaatteita ja ruokaa ois jo vankeusviikon aikana taatusti häkkiin työnnetty.

Hmm.. Jos siitä ei sais tuomitota niin.. Hmmm.. Mutta kun ei ole kohta enää lakia siihenkään niin HMMMM::... OIkeastaan en ole varma pysyiskö omankaan maan miehet kovin moni "siveellisinä."
Ihan varmasti moni pysyis...siveellisyyttä ja siveettömyyttä on niin monensorttista, raiskaus on sairaalloista toisen ihmisen alistamista ja nöyryyttämistä, eikä sinänsä liity seksiin vaan toisen ihmisen henkisen ja fyysisen puolen rikkomiseen.

Yhteistyössä